Skip to content
Nový Ranger byl od základu přepracován s cílem umožnit zákazníkům pracovat ještě chytřeji a efektivněji.
Nový Ranger byl od základu přepracován s cílem umožnit zákazníkům pracovat ještě chytřeji a efektivněji.

Novinka -

Ford otevírá příjem objednávek na nový Ranger

  • Ford zveřejňuje české ceny nové generace modelu Ranger, který je nejprodávanějším pick-upem v Evropě 1
  • Nový Ranger je ještě inteligentnější, praktičtější a všestrannější. Pyšní se nepřehlédnutelným designem, nejmodernější konektivitou a technologiemi i novými motory včetně vznětové jednotky Ford 3.0 EcoBlue V6 2
  • První vozy dorazí k českým zákazníkům v červenci 2023, cena začínají částkou 990 000 Kč bez DPH za Ranger XL

PRAHA,1. září 2022 – Ford začíná přijímat objednávky na fascinující nový pick-up Ranger – nejinteligentnější, nejpraktičtější a nejvšestrannější Ranger v historii.

Nový Ranger ve stupních výbavy XL, XLT, Limited a Wildtrak přichází v návaznosti na již dříve oznámený sportovní model Ranger Raptor, který představuje vrchol nabídky a objednávat jej lze už od jarních měsíců.

Nový Ranger byl od základu přepracován s cílem umožnit zákazníkům pracovat ještě chytřeji a efektivněji. Vyznačuje se nepřehlédnutelným novým vzhledem, novými motory včetně vznětové jednotky Ford 3.0 EcoBlue V6, vylepšeným podvozkem i nákladovým prostorem a atraktivním hi-tech interiérem. Nabízí rovněž moderní konektivitu a asistenční technologie.

Ceny nového Rangeru začínají na částce 990 000 Kč bez DPH za pracovní variantu XL. Luxusní provedení Ranger Wildtrak začíná na 1 308 000 Kč bez DPH. První vozy dorazí k českým zákazníkům v červenci 2023.

„Ranger se v Evropě stal ikonou a pro novou generaci zákazníků fakticky definuje představu o tom, jak má vůz typu pick-up vypadat a fungovat,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro Europe. „Ranger byl první volbou evropských zákazníků již dříve, ale nyní jsme využili naše globální zkušenosti s pick-upy a vtiskli tomuto pozoruhodnému novému modelu zcela novou úroveň užitných vlastností.“

Celých 60 % prodaných kusů předchozí generace Rangeru připadá na výbavu Wildtrak, což ukazuje, že zákazníci mají zájem o všestranné pick-upy s komfortní výbavou, které poslouží nejen jako pracovní nástroje, ale také ve volném čase.

Právě ve variantě Wildtrak přichází do Rangeru poprvé motor Ford 3.0 EcoBlue V6 o výkonu 176 kW/240 k a točivém momentu 600 Nm. 2 V kombinaci s 10stupňovou samočinnou převodovkou umožňuje Rangeru tahat přívěsy o hmotnosti až 3500 kg. 3

Vysoký výkon a nízkou spotřebu 4 nabízejí osvědčené vznětové motory 2.0 EcoBlue. V Rangeru budou k dispozici ve variantách 125 kW/170 k se šestistupňovou manuální (XL, XLT, Limited) nebo šestistupňovou samočinnou (Limited) převodovkou a bi-turbo 151 kW (205 k) s 10st. samočinnou převodovkou (Wildtrak).

Nový Ranger je také sériově vybaven moderními technologiemi, které zlepšují jeho jízdní projev i průchodnost terénem.

Zdokonalený podvozek nabízí větší nájezdové úhly, lepší křížení náprav a vyšší komfort odpružení na silnici i v terénu. Jízdní charakteristiku vozu lze podle momentální potřeby doladit pomocí šesti přepínatelných jízdních režimů: Normální, Eco, Tažení/vlečení (s automatickou převodovkou), Kluzký povrch, Bahno/vyjeté koleje a Písek. V závislosti na zvoleném režimu se mění mapování plynového pedálu, citlivost protiprokluzového i stabilizačního systému a strategie řazení (u vozů s automatickou převodovkou). Dostupnost jízdních režimů se liší podle výbavového stupně.

Zákazníci se mohou rozhodovat mezi dvěma variantami pohonu všech kol: elektronicky přiřaditelným (i za jízdy) a novým stálým systémem pohonu e-4WD. Ten se dodává sériově pro Ranger Wildtrak 3.0 EcoBlue V6 a 2.0 EcoBlue Bi-turbo.

Tradiční analogové přístroje nahradil v novém Rangeru digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 8 palců. Středová dotyková obrazovka má úhlopříčku až 12 palců a běží na ní nejnovější palubní systém Fordu, SYNC 4A. 6

Vedle pokročilých asistenčních systémů jako předkolizní asistent Pre-Collision Assist, systém udržování v jízdním pruhu či automatické brzdění před překážkou při couvání přichází Ranger jako první model své třídy také s hlídáním mrtvých úhlů s upozorněním na jiné vozidlo při couvání do vozovky a pokrytím přívěsného vozidla. 5

Prostřednictvím mobilní aplikace FordPass 7 mohou majitelé a provozovatelé na dálku ověřit stav vozu (tlak v pneumatikách, stav oleje nebo úroveň paliva) či jeho zabezpečení. Navíc umožní ovládat nové sektorové osvětlení 360 u výbavy Limited a Wildtrak. Tento prvek, s nímž Ranger také přichází jako první v segmentu, umožňuje osvětlit oblast okolo vozidla, což přijde vhod zejména při kempování nebo například při balení nářadí v závěru pracovního dne.

Ranger Wildtrak je standardně vybaven střešními ližinami a rozšířenou ochranou spodních partií. V jeho prémiovém interiéru čekají na cestující kožená sedadla s dekorem Micro Rib, vyhřívaný kožený sportovní volant s kontrastními švy, ambientní osvětlení a potah stropní výplně v černém odstínu Ebony.

Výhradně pro variantu Wildtrak nabídne Ford oranžový odstín laku Cyber. Dále jsou v nabídce metalická černá Agate, modrá Lightning, šedá Carbonized, stříbrná Diffused, bílá Frozen, červená Rapid a stříbrná Moondust.

Rovněž Ranger Limited disponuje luxusním provedením interiéru. Má vyhřívaný volant potažený materiálem Sensico™, sedadla čalouněná kůží Soho s vyraženým dekorem Apex a konzoli z měkčeného vinylu.

                                                                          # # #

1 Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Španělsko, Rumunsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko a Velká Británie.

2 Ford Ranger 3.0 EcoBlue V6 s 10st. automatickou převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2265-268 g/km WLTP a homologovanou spotřebu paliva 10,1-10,2 l/100 km.

3 Maximální hmotnost přívěsu závisí na nákladu, konfiguraci vozidla, příslušenství a počtu cestujících.

4 Ford Ranger 2.0 125 kW EcoBlue se 6st. manuální převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2220-227 g/km a homologovanou spotřebu paliva 8,4-8,7 l/100 km.

Ford Ranger 2.0 125 kW EcoBlue se 6st. automatickou převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2 229-231 g/km a homologovanou spotřebu paliva 8,7-8,8 l/100 km.

Ford Ranger 2.0 151 kW EcoBlue s 10st. automatickou převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2 231-233 g/km a homologovanou spotřebu paliva 10,1-10,2 l/100 km.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

5 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.

6 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.

7 Aplikace FordPass je kompatibilní s vybranými mobilními platformami. K dispozici je formou stažení. Mohou být účtovány poplatky za čerpání dat a odesílání zpráv.

Témata

Značky

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.