Skip to content
Autoškoly využívají k řidičskému výcviku „generace E“ Mustang Mach-E.                                          .
Autoškoly využívají k řidičskému výcviku „generace E“ Mustang Mach-E. .

Novinka -

Noví řidiči se připravují na elektrickou budoucnost – a Ford Mustang Mach-E jim v tom pomáhá

Mnoho žáků autoškol, kteří v dnešní době usedají za volant poprvé, bude po získání řidičského průkazu řídit pouze elektromobily. 1 Tři autoškoly v Norsku a jedna v Nizozemsku vedou revoluci ve výcviku řidičů „generace E“ a jako ideální vůz pro své studenty si vybraly elektrický Ford Mustang Mach-E.

Pro instruktory a majitele autoškol je vůz díky dlouhému dojezdu a nižším provozním nákladům skvělým doplněním vozového parku, zatímco jeho atraktivní design a elegantní vzhled z něj dělají nepřehlédnutelnou pojízdnou reklamu pro školu. 2 Výhody však přináší i žákům; výuka v Mustangu Mach-E by mohla řidičům pomoci složit řidičské zkoušky s menším počtem lekcí. 3 Při skládání zkoušek v Mustangu Mach-E mohou řidiči využívat asistenční technologie vozu, například pro automatické parkování a rozjezdy do kopce. 4

Další významnou předností Mustangu Mach-E je, že instruktoři mohou snadno upravit citlivost reakcí vozu při akceleraci a brzdění podle přání žáka. Snadné ovládání včetně velké palubní obrazovky a řízení jedním pedálem láká také starší adepty, kteří se v minulosti rozhodli, že si řidičský průkaz dělat nebudou.

Používání elektromobilů v autoškolách mění i způsob výuky. Instruktoři učí nové řidiče důležitým technikám úsporné jízdy, které pomáhají prodloužit dojezd. U mnoha řidičů „generace E“, kteří stále častěji nacházejí elektromobily ve svých domácnostech, pomáhá tento nový způsob výuky a zkušenosti s Mustangem Mach-E posilovat jejich víru v elektrickou budoucnost.

Vstříc budoucnosti

Ford se zavázal, že zákazníkům zpřístupní více elektromobilů. Od roku 2026 plánuje v Evropě prodávat 600 000 elektromobilů ročně, což zapadá do globálního cíle více než dvou milionů prodaných elektromobilů ročně ve stejném časovém horizontu.

Společnost se nedávno připojila k petici 27 společností, které chtějí zajistit, aby všechny nové osobní a dodávkové automobily v Evropě měly od roku 2035 nulové emise, a vyzvala ke stanovení cílů v oblasti rozvoje nabíjecí infrastruktury, aby Evropa udržela krok s tempem růstu počtu elektromobilů.

Citace

„Nová generace řidičů bude mít velký vliv na to, jak rychle elektromobily nahradí vozy na benzin a naftu. Absolvování řidičských zkoušek může být pro mnoho lidí obávanou výzvou, ale Mustang Mach-E pomáhá řidičský výcvik usnadnit a zpříjemnit. Radost, kterou vůz přináší novým řidičům, je velmi potěšující. Mrzí mě, že jsem se v takovém autě neučil řídit sám.“

Martin Sander, generální ředitel, Ford Model e Europe

„Mustang Mach-E dodává žákům jistotu od první chvíle, kdy do něj nasednou. Na palubě je mnoho systémů, které usnadňují řízení. Řidič se může soustředit na jízdu a v dřívější fázi výuky si vytváří větší povědomí o silnici a provozu. Vzhledem k poptávce studentů plánuji doplnit svůj vozový park o další Mustang Mach-E.“

Frank Massop, majitel, Autoškola Franka Massopa, Winterswijk, Nizozemsko

„První auto, se kterým jsem jezdil, bylo benzínové, ale tohle je poprvé, co jsem řídil elektromobil. Jízda v Mustangu Mach-E je úžasná. Stačí jen naskočit a začít jezdit. Je velmi snadné udržet auto na silnici.“

Erik, žák autoškoly, Norsko 


Poznámky

1 Platí předpisy dané země. Řidiči, kteří získají řidičský průkaz na elektromobil, mohou řídit pouze elektrické vozy nebo vozy se spalovacím motorem a automatickou převodovkou.

2 Dle metodiky WLTP. V závislosti na verzi výbavy a provedení baterie lze s plně nabitým vozem ujet až 610 km (zamýšlená cílová hodnota dle WLTP). Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontové baterie).

3 Na základě odhadu Franka Massopa z autoškoly Franka Massopa.

4 Požadavky a předpisy týkající se řidičských zkoušek se v jednotlivých zemích liší.

Témata

Značky

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.