Skip to content
většina lidí by dala přednost doručování zboží z internetových nákupů elektrickými automobily
většina lidí by dala přednost doručování zboží z internetových nákupů elektrickými automobily

Tisková zpráva -

Černý pátek – nebo zelená sobota? Průzkum Fordu naznačuje, že spotřebitelé jsou ochotni zaplatit za ekologické doručení zboží víc a počkat si na ně déle

  • Nový průzkum, který si nechal vypracovat Ford, ukazuje, že většina lidí ve Velké Británii a Německu by dala přednost doručování zboží z internetových nákupů elektrickými automobily
  • Téměř polovina dotazovaných v Británii i řada respondentů z Německa by byla ochotna počkat na doručení elektromobilem o něco déle. Více než čtvrtina Britů a pětina Němců by také zaplatila za ekologickou dopravu víc
  • Průkopníkem ekologických rozvážkových automobilů je Transit Custom Plug-in Hybrid. Ford tento měsíc také oznámil plány na plně elektrický E-Transit, který sníží uhlíkovou stopu doručovacích služeb ještě výrazněji

PRAHA, 27. listopadu 2020 Většina nakupujících v Německu a Velké Británii by dala přednost doručování zboží z internetových nákupů elektrickými automobily. Vyplývá to z nového průzkumu, který si nechal vypracovat Ford.

V Británii by takový způsob doručení objednávky preferovalo 58 procent respondentů, v Německu pak 54 procent.

Možná ještě překvapivější je zjištění, že 49 procent dotazovaných z Británie a 38 procent z Německa vyjádřilo ochotu počkat na doručení zboží elektromobilem déle. Podíl lidí ochotných zaplatit za ekologičtější dopravu víc je nižší, ale nikoliv zanedbatelný – 28 procent v Británii, 21 v Německu.

Ford zadal průzkum mezi 1000 respondenty z Velké Británie a Německa proto, aby lépe porozuměl postoji spotřebitelů k elektrifikaci. 1 Kvůli omezením spojeným s pandemií COVID-19 se očekává, že letošní Černý pátek přinese historicky nejvyšší objem objednávek, 2 což povede ke zvýšené aktivitě rozvážkových služeb.

Na evropských silnicích jezdí více než 32 milionů dodávek a Ford již evropským firmám nabízí elektrifikované varianty svých úspěšných užitkových modelů. Do elektrifikace produktového portfolia značka postupně investuje více než 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 255 miliard Kč).

Ford Transit Custom Plug-in Hybrid kombinuje úsporný zážehový motor 1.0 EcoBoost s trakční baterií uloženou pod podlahou. 4 Vyspělá hnací soustava mu umožňuje jízdu s nulovými emisemi na vzdálenost až 50 km, přičemž celkový dojezd dosahuje 500 km. Díky geofencingu se vůz může při vjezdu do bezemisní zóny přepnout na elektrický pohon automaticky. Provozovatelé si navíc mohou definovat svoje vlastní bezemisní zóny, chtějí-li přispět k lepší kvalitě ovzduší například v okolí škol, klidových zón typu městských parků nebo naopak v logistických areálech, v nichž panuje intenzivní automobilový provoz.

Nedávno oznámený elektrický rozvážkový automobil Ford E-Transit bude z perspektivy doručovacích společností představovat skokovou změnu. Nabídne stejný nákladový prostor jako dnešní Transity se vznětovým motorem a předpokládaný dojezd až 350 km, který městským rozvážkovým firmám s rezervou postačí na obsloužení obvyklých tras bez ohledu na aktuální náklad a počasí.

1 Nezávislý průzkum byl realizován ve spolupráci se společností Google v říjnu 2020. Zúčastnilo se ho 1000 respondentů z Velké Británie a Německa.

2 https://www.thedrum.com/opinion/2020/09/15/strong-...

3 https://www.mordorintelligence.com/industry-report...

4Transit Custom Plug-in Hybrid: spotřeba paliva od 2,7 l/100 km, emise CO2 od 60 g/km NEDC (1,6 l/100km, 37 g/km WLTP)

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu se zjišťují dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Typové schválení nových automobilů se řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Ke konci roku 2020 WLTP plně nahradí dříve používaný měřicí cyklus NEDC. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Během přechodného období se hodnoty zjištěné dle WLTP zpětně přepočítávají na NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 188 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.