Skip to content
Každý model nově uváděný na evropské trhy chce Ford nabízet také v elektrifikované variantě
Každý model nově uváděný na evropské trhy chce Ford nabízet také v elektrifikované variantě

Tisková zpráva -

Elektrifikovaný a vylepšený Ford Fiesta přináší ještě nižší spotřebu paliva, více radosti z jízdy a nové technologie

  • Ford rozšiřuje nabídku motorizací úspěšného modelu Fiesta o elektrifikovaný agregát; 48V mild-hybridní technologie EcoBoost mild-hybrid přináší snížení spotřeby paliva o pět procent, ale také větší požitek z jízdy
  • Jistotu řidiče a bezpečnost jízdy v městském i dálničním provozu zvyšuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go
  • Modem FordPass Connect umožňuje využívat funkce vzdáleného přístupu prostřednictvím aplikace FordPass, například odemykání a zamykání na dálku

/V Praze, 12. června 2020/ – Oblíbený kompaktní hatchback Ford Fiesta, který je nejprodávanějším modelem značky Ford v Evropě, lze nově objednávat také s elektrifikovaným hnacím ústrojím.

Pohonné jednotky s obchodním označením Ford EcoBoost mild-hybrid přinášejí řidičům Fiesty nižší spotřebu paliva spolu s pohotovými reakcemi a lepším pružným zrychlením. Tyto atributy dále rozvíjejí vyhlášený řidičsky atraktivní charakter Fiesty.

Současně se 48voltovou mild-hybridní technologií přichází do Fiesty adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go.1

„Díky technologii EcoBoost mild-hybrid dostanou zákazníci Fiesty ještě vyšší výkon, a přitom na jednu nádrž dojedou dál,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Fiesta EcoBoost Hybrid umožní využívat přednosti elektrifikace ještě širšímu okruhu řidičů než dosud.“

Každý model nově uváděný na evropské trhy chce Ford nabízet také v elektrifikované variantě. Ke konci roku 2021 bude mít v portfoliu 18 takovýchto modelů.

Vylepšením prošly rovněž nehybridní motory pro Fiestu. V zájmu dalšího snížení spotřeby paliva a emisí CO2 dostal tento model nejnovější generaci motoru 1.0 EcoBoost a novou sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku.2

Standardní výbava Fiesty se již na podzim rozšířila o zabudovaný modem FordPass Connect, který v kombinaci s mobilní aplikací FordPass umožňuje využívat řadu atraktivních doplňkových funkcí.3

Rozmanitou modelovou řadu Fiesta tvoří stylové varianty Fiesta Trend a Titanium, crossover Fiesta Active a sportovně stylizovaná Fiesta ST-Line. V roce 2019 si Fiesta připsala v Evropě 227 100 prodaných kusů.

Výkonný a úsporný EcoBoost mild-hybrid

Řidiči Fiesty mohou nyní těžit z vyspělé technologie EcoBoost Hybrid, kterou Ford poprvé představil koncem roku 2019 v SUV Ford Puma.

EcoBoost mild-hybrid kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem. Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. Podle potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Inteligentní mild-hybridní hnací soustava je nabízena ve variantách nejvyššího výkonu 92 a 114 kW (125 a 155 k). Na českém trhu se nabízí pouze v provedení 92 kW. Nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Volí přitom ze dvou strategií:

  • Nahrazení točivého momentu motoru, kdy se využije schopnost startér-generátoru pracovat jako elektromotor a poskytovat točivý moment až 24 Nm. Tím klesají nároky na spalovací motor. Výsledkem jsou emise CO2 90 g/km a spotřeba paliva od 4,1 l/100 km dle cyklu NEDC (112 g/km, respektive 5,0 l dle WLTP). Oproti nehybridní motorizaci 1.0 EcoBoost 92 kW je Fiesta EcoBoost mild-hybrid 92 kW o pět procent úspornější v cyklu NEDC a až o 10 procent v městském provozu
  • Umocnění točivého momentu, kdy může startér-generátor navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 Nm nad úroveň samotného spalovacího motoru. Varianta o výkonu 114 kW dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm a v nižších otáčkách má oproti konvenčnímu motoru točivý moment vyšší až o 50 procent

Startér-generátor vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo snížit kompresní poměr a osadit motor větším turbodmychadlem. Zároveň umožňuje využívat funkci stop-start v širším rozsahu provozních scénářů. Například při dojíždění do zastavení, jakmile rychlost klesne pod 25 km/h, a to i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku.

Jak mild-hybridní, tak konvenční varianty Fiesty nyní využívají nejnovější generaci motoru 1.0 EcoBoost s vypínáním jednoho válce při částečném zatížení. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.

Motor 1.0 EcoBoost 92 kW lze ve Fiestě kombinovat s novou sedmistupňovou samočinnou převodovkou, která se vyznačuje plynulým řazením. Oproti dosavadní variantě 1.0 EcoBoost 74 kW se šestistupňovým „automatem“ je nová kombinace motoru a převodovky v cyklu NEDC o 15 procent úspornější, ačkoliv má o 25 procent vyšší výkon. Řidičům s vysokým ročním nájezdem Ford nabízí vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 63 kW (85 k) (na dotaz u autorizovaného prodejce Ford).

Moderní a online Fiesta

Technologie, které nově přicházejí do Fiesty, zvyšují bezpečnost jízdy a přispívají k pocitu jistoty a pohody za volantem v ještě vyšší míře než dosud.

Na přání dodávaný adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go pomáhá zachovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a omezuje únavu na dlouhých cestách. Funkce Stop & Go dokáže vůz zcela zastavit, což se velmi osvědčuje zejména v hustém městském provozu. Současně se vůz samočinně opět rozjede, pokud doba zastavení není delší než tři sekundy. V případě, že je prodleva delší, může řidič systém opět aktivovat pouhým stiskem tlačítka na volantu nebo lehkým zatlačením na plynový pedál. Funkce Stop & Go je k dispozici pouze v kombinaci se sedmistupňovou samočinnou převodovkou.

Sériově montovaný palubní modem FordPass Connect umožňuje na dálku ovládat některé funkce vozu z jakéhokoliv místa pokrytého mobilním signálem. Jedná se o odemykání a zamykání dveří, spuštění motoru4 a zjištění aktuální polohy vozu, hladiny paliva, tlaku v pneumatikách nebo životnosti oleje. Funkce Aktuální doprava pak umožní naplánovat trasu s ohledem na provoz a vyhnout se zácpám nebo jiným komplikacím.

Komunikační, informační zábavní systém SYNC 35 byl vylepšen o větší softwarová tlačítka zobrazovaná na 8palcové dotykové obrazovce. Podpora Apple CarPlay a Android Auto™ je i nadále poskytována bezplatně.

Fiesta se dočkala také dalších dílčích vylepšení:

  • Doplnění funkce automatického brzdění, pokud při couvání kolmo do vozovky bezprostředně hrozí srážka s přijíždějícím vozidlem
  • Přemístění subwooferu volitelně dodávané audiosoustavy B&O do podběhu, čímž se uvolnil využitelný zavazadlový prostor a zároveň lze nyní kombinovat audiosystém B&O s náhradním kolem

„S Fiestou se nyní žije ještě příjemněji,“ dodal de Waard. „Díky modemu FordPass Connect ji můžete zamykat a odemykat, podívat se, kde jste ji nechali zaparkovanou, a zkontrolovat, jestli máte dost paliva na plánovanou cestu, to vše přímo ve vaší dlani.“

Fiesta Výkon
(kW/k)
Emise CO2 od (g/km NEDC) Spotřeba paliva od (l/100 km NEDC) Emise CO2 od (g/km WLTP) Spotřeba paliva od (l/100 km WLTP)
1.0 EcoBoost
6st. man.
70/95 94 4,0 114 5,0
1.0 EcoBoost
6st. man.
92/125 96 4,2 114 5,0
1.0 EcoBoost
7st. autom.
92/125 104 3,9 127 5,6
1.0 EcoBoost mHEV
6st. man.
92/125 90 3,6 112 5,0
1.0 EcoBoost mHEV
6st. man.
114/155 91 4,0 114 5,0
1.5 TDCi 6st. man. 63/85 93 3,4 114 4,3

1 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují pozornost a úsudek řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz.

  • 2 Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny podle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jde o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP začal nahrazovat dříve používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2.

3 Funkce může vyžadovat aktivaci

4 Vzemích, kde to umožňuje legislativa

5 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce mohou být zablokované, pokud není zařazen neutrál nebo parkovací poloha. Některé funkce nemusí být kompatibilní se všemi typy mobilních telefonů.

Android a Android Auto jsou registrované ochranné známky Google Inc.

BANG & OLUFSEN™ a B&O™ jsou registrované ochranné známky Bang & Olufsen Group. Licencováno společností Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Všechna práva vyhrazena.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 199 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.