Skip to content
Cílem pilotního projektu je vyzkoušet interakci zákazníků i zaměstnanců firem s autonomními rozvážkovými automobily
Cílem pilotního projektu je vyzkoušet interakci zákazníků i zaměstnanců firem s autonomními rozvážkovými automobily

Tisková zpráva -

Firmy i jejich zákazníci na Floridě mohou zažít, jaké to je, když zboží doručuje rozvážkový Ford „bez řidiče“

  • V rámci výzkumu autonomní jízdy provozují společnosti Ford a Postmates v Miami prototyp Fordu Transit Connect se třemi speciálními schránkami na zboží
  • Postmates zajišťuje rozvozy objednávek k zákazníkům domů
  • Cílem pilotního projektu je vyzkoušet interakci zákazníků i zaměstnanců firem
    s autonomními rozvážkovými automobily

/V Praze, 12. června 2018/ – Nedílnou součástí americké kuchyně jsou tacos. Kukuřičná tortilla s náplní, pikantní salsou a čerstvým koriandrem. Takový pokrm si Američané často dávají v rychlém občerstvení nebo objednávají přímo domů. Ford proto navázal spolupráci se společností Postmates, zajišťující rozvozy nejen jídel, ale i dalších nákupů. Do pilotního projektu v Miami a Miami Beach se zapojilo více než 70 podniků včetně oblíbeného Coyo Taco. Pokud si zákazník objedná jídlo (nebo jiné zboží s dovážkou domů) přes Postmates, může mu objednávku doručit prototyp autonomního rozvážkového vozu.

Pro pilotní program Ford navrhl Transit Connect s jednou schránkou na straně spolujezdce
a dvěma dalšími vzadu, kdy v každé z nich jsou i dva držáky nápojů. Velikosti schránek se ale liší, protože služby jako Postmates doručují nejrůznější objednávky od rychlého občerstvení až po zboží z domácích potřeb.

V rámci projektu se zjišťuje především to, jak zaměstnanci firem i zákazníci k autonomní dodávce přistupují. Testují se zde rozhraní, která se uplatní při návrhu autonomního rozvážkového vozu plánovaného na rok 2021 – dotyková obrazovka, soustava schránek a externí audio.

Jakmile vůz dorazí na místo, dostane zákazník zprávu s pokynem k vyzvednutí objednávky.
Po zadání kódu na dotykové obrazovce se příslušná schránka odemkne a rozsvítí.

Prototypy vypadají, jako by jezdily samy, ve skutečnosti je ovšem řídí zkušený řidič. Předmětem tohoto výzkumu je totiž právě interakce mezi lidmi a autonomními rozvážkovými automobily. Technologii autonomní jízdy Ford vyvíjí a testuje v jiných lokalitách s jinými prototypy.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.