Skip to content
Ford je take díky modelu Transit Custom již čtvrtým rokem nejsilnějším hráčem na evropském trhu lehkých užitkových vozů.
Ford je take díky modelu Transit Custom již čtvrtým rokem nejsilnějším hráčem na evropském trhu lehkých užitkových vozů.

Tisková zpráva -

Ford a Volkswagen AG zkoumají možnost vytvoření strategické aliance, která by posílila jejich konkurenceschopnost

  • Volkswagen AG a Ford se zabývají myšlenkou na vytvoření strategické aliance
  • Obě strany prověřují potenciál společných projektů v nejrůznějších oblastech včetně společného vývoje užitkových automobilů
  • Společnosti VW a Ford uvedly, že případná aliance by nezahrnovala majetkovou provázanost

/V Praze, 20. června 2018/ – Volkswagen AG a Ford Motor Company podepsaly memorandum o vzájemném porozumění a zabývají se myšlenkou na vytvoření strategické aliance, která by posílila konkurenceschopnost obou společností a umožnila jim lépe sloužit zákazníkům po celém světě.

Obě strany prověřují potenciál společných projektů v nejrůznějších oblastech od společného vývoje užitkových automobilů až po schopnost lépe reagovat na měnící se potřeby zákazníků.
S majetkovou provázaností včetně vzájemné výměny akciových podílů potenciální aliance nepočítá.

Ford je odhodlán pracovat na zlepšování své podnikatelské kondice a využívat adaptivní obchodní modely včetně spoluprací, které mohou zlepšit naši výkonnost a efektivitu,“ řekl Jim Farley, prezident Ford Motor Company pro globální trhy. „Těšíme se na to, až v nadcházejícím období začneme s lidmi z Volkswagen Group zkoumat, jak bychom mohli díky vzájemné spolupráci lépe reagovat na měnící se potřeby zákazníků v segmentu užitkových vozidel – a nejen to.

Dr. Thomas Sedran, šéf korporátní strategie Volkswagen Group, řekl: „Trhy i požadavky zákazníků se mění neuvěřitelným tempem. Obě společnosti již mají silnou a vzájemně se doplňující pozici
v odlišných segmentech užitkových automobilů. Abychom se přizpůsobili náročným podmínkám, je nanejvýš důležité získat flexibilitu prostřednictvím aliancí. To je klíčový prvek strategie Volkswagen Group do roku 2025. Možná průmyslová spolupráce s Fordem je vnímána jako příležitost zlepšit
v celosvětovém měřítku konkurenceschopnost obou společností.

Bližší podrobnosti obě strany zveřejní v závislosti na dalším průběhu rozhovorů.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.