Skip to content
Výrobní závod v Craiově bude třetí továrnou Fordu, která bude vyrábět velkosériový elektromobil.
Výrobní závod v Craiově bude třetí továrnou Fordu, která bude vyrábět velkosériový elektromobil.

Tisková zpráva -

Ford bude od roku 2023 vyrábět v Rumunsku nový lehký užitkový vůz; o rok později bude následovat elektrický model

  • V souvislosti s novým lehkým užitkovým vozem, který se v rumunské Craiově začne vyrábět od roku 2023, investuje Ford do tamního závodu 300 milionů USD
  • Na rok 2024 je naplánován debut plně elektrického modelu, který posune značku na cestě k bezemisní budoucnosti v Evropě
  • Craiova následuje po Centru elektrifikovaných vozů v německém Kolíně nad Rýnem a tureckém závodu Ford Otosan
  • Od roku 2024 budou všechny užitkové modely Ford nabízené v Evropě schopné bezemisní jízdy, což znamená plně elektrický či plug-in hybridní pohon; očekává se, že do roku 2030 dosáhnou tyto dva druhy pohonu dvoutřetinového podílu na prodejích užitkových automobilů

PRAHA, 27. dubna 2021 – Ford dnes potvrdil, že v souvislosti s novým lehkým užitkovým vozem, který se v rumunské Craiově začne vyrábět od roku 2023, investuje do tamního závodu 300 milionů USD (v přepočtu přibližně 6,5 mld. Kč). O rok později bude představena elektrická verze, která se stane prvním velkosériovým elektromobilem Ford vyráběným v Rumunsku.

„Závod Fordu v Craiově prokázal, že je schopen dosahovat konkurenceschopnosti a flexibility světové úrovně. Náš plán vyrábět v Rumunsku tento nový lehký užitkový vůz je odrazem našeho trvajícího pozitivního partnerství s místními dodavateli i komunitou a úspěchem celého týmu Ford Craiova,“ řekl prezident Ford of Europe Stuart Rowley.

„Po uvedení elektrické verze v roce 2024 se Craiova stane naším třetím závodem v Evropě, který vyrábí vůz s plně elektrickým pohonem. Navazuje tak na letošní investice do Centra elektrifikovaných vozů v německém Kolíně nad Rýnem a tureckého závodu Ford Otosan a vysílá další jasný signál, že stupňujeme své úsilí přinést evropským zákazníkům v segmentu užitkových vozů bezemisní budoucnost.“

V únoru se Ford zavázal, že od roku 2024 budou všechny jeho užitkové modely nabízené v Evropě schopné bezemisní jízdy, což v praxi znamená plně elektrický či plug-in hybridní pohon. Očekává se, že do roku 2030 dosáhnou tyto dva druhy pohonu dvoutřetinového podílu na prodejích užitkových automobilů.

Nový lehký užitkový vůz nabídne také nejmodernější konvenční zážehové i vznětové motory. Technicky vyspělé vznětové jednotky bude dodávat motorárna Fordu v britském Dagenhamu, převodovky pak továrna Ford Halewood, která se rovněž nachází ve Velké Británii.

Ford Craiova – výroba světové úrovně

Od převzetí továrny v Craiově v roce 2008 se celkové investice Fordu do jeho výrobních aktivit v Rumunsku – včetně dnešního oznámení – blíží dvěma miliardám dolarů (v přepočtu přibližně 44 mld. Kč).

V posledních letech prošly craiovské výrobní provozy výraznou modernizací. Bylo zde instalováno více než 600 robotů, které dále zvýšily efektivitu a kvalitu v karosárně, lisovně, lakovně i v montáži vnitřního vybavení a podvozků. V prvotřídních montážních provozech pracuje přibližně 6000 lidí.

Éra elektrifikace začala v Craiově už v říjnu 2019, kdy zde byla spuštěna výroba SUV Puma s mild-hybridním pohonem. Dnešní oznámení představuje další milník, protože Ford se tak stal první automobilkou, která ohlásila výrobu elektromobilu v Rumunsku. Vedle Pumy se v Craiově vyrábí rovněž malé SUV Ford EcoSport a oceňovaný motor 1.0 EcoBoost.

„Nová plánovaná investice do budoucnosti Craiovy svědčí o naději Fordu, že rumunská vláda zajistí klíčová zlepšení k podpoře konkurenceschopné výroby v regionu, zejména tolik potřebné zdokonalení dopravní infrastruktury,“ řekl Rowley.

Datum zahájení výroby nového vozu a další podrobnosti budou zveřejněny později.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 188 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.