Skip to content
Euro NCAP udělila Exploreru Plug-in Hybrid vysoké skóre
Euro NCAP udělila Exploreru Plug-in Hybrid vysoké skóre

Tisková zpráva -

Ford Explorer Plug-in Hybrid získal od Euro NCAP maximálních možných pět hvězdiček

  • Zcela nové sedmimístné SUV Ford Explorer Plug-in Hybrid obdrželo od nezávislé organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti
  • Posádku i akumulátor chrání součásti, vyráběné s využitím inovativních patentovaných procesů. Euro NCAP vyzdvihla rovněž bezpečnostní technologie Exploreru
  • Explorer Plug-in Hybrid dosahuje výkonu 336 kW (457 k) a na elektřinu ujede až 48 km. Jde o jeden z čtrnácti elektrifikovaných modelů, které značka uvede na trh do konce roku 2020

/V Praze, 13. listopadu 2019/ – Ford přináší do světa elektrifikovaných automobilů pětihvězdičkovou bezpečnost. Nezávislá organizace Euro NCAP udělila modelu Explorer Plug-in Hybrid maximální hodnocení.

Ochranu posádky nového Fordu Explorer Plug-in Hybrid zajišťují mimo jiné díly z ultravysokopevné oceli, vyráběné patentovanou metodou, a soustavy senzorů umístěných na přední i zadní části vozu.*

Sedmimístné SUV je poháněno kombinací zážehového motoru Ford 3.0 V6 EcoBoost a elektromotoru. Pyšní se výkonem 336 kW (457 k) a točivým momentem 825 Nm. Na elektřinu ujede až 48 km.**

Explorer Plug-in Hybrid je první elektrifikovaný model značky Ford, který získal pět hvězdiček podle kritérií přísnější metodiky, zavedené v loňském roce.

Pevnější a důmyslnější

Euro NCAP udělila Exploreru Plug-in Hybrid vysoké skóre díky vynikajícím parametrům ochrany dospělých i dětí.

Inovativní výrobní proces prostorového tváření umožnil Fordu integrovat trubky z ultravysokopevnostní martenzitické oceli také do rámu čelního skla a střechy vozu.

Ocel vytvrzená do té úrovně, že technologické otvory se do ní musí řezat laserem, se vyválcuje do trubkového tvaru. Prostorovým tvářením se poté ohne do tvaru hokejky. Vznikne jednodílný sloupek a střešní nosník s pevností v tahu 1700 MPa. To svou výdrží překonává i nosná lana slavného mostu přes záliv Golden Gate v San Francisku.***

Ultravysokopevné boční výztuhy, které zasahují až do podlahy, se ohýbají do výsledného tvaru speciálním patentovaným procesem. Výsledkem je lepší ochrana cestujících i vysokonapěťového akumulátoru s kapacitou 13,1 kWh. I díky tomuto technickému řešení získal Explorer Plug-in Hybrid na boční náraz do překážky maximální možný počet bodů.

Na pětihvězdičkovém hodnocení bezpečnosti mají podíl rovněž vyspělé asistenční technologie jako předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní omezovač rychlosti nebo systém udržování v jízdním pruhu.

Sériově montovaný systém autonomního brzdění před překážkou (předkolizní asistent) si vedl dobře ve zkouškách funkčnosti při nízkých rychlostech, které jsou typické pro městský provoz a často při nich dochází k úrazům, například krční páteře. Ve všech testovaných scénářích došlo k odvrácení kolize nebo k jejímu zmírnění,“ uvádí zpráva Euro NCAP.

Evropskou premiéru slaví v novém Fordu Explorer Plug-in Hybrid brzdový asistent při couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů dokáže rozpoznat překážky, které jsou vyšší než 28 cm a širší než 7,5 cm, a v rozsahu rychlostí 1,5 až 12 km/h začne automaticky brzdit, pokud je to nutné k odvrácení srážky. Brzdový asistent poté podrží vůz na místě po dobu 1,5 s, aby měl řidič před pokračováním manévru dostatek času na vyhodnocení situace.

Nový Ford Explorer Plug-in Hybrid se vyznačuje mimořádně prostorným a komfortním interiérem. Vévodí mu na výšku orientovaná středová obrazovka o úhlopříčce 10,1 palce a digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Vůz lze objednávat ve dvou bohatě vybavených provedeních: jako sportovně stylizovaný Explorer ST-Line a jako luxusní Explorer Platinum.

Více informací na https://www.euroncap.com/

*Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují pozornost a úsudek řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz.

**Ford Explorer Plug-in Hybrid: Emise CO2 od 66 g/km, spotřeba paliva od 2,9 l/100 km (NEDC)

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.

Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

***http://goldengatebridge.org/research/factsGGBDesign.php#maincable

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 199 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.