Skip to content
Komunikace s vozem probíhá prostřednictvím Apple CarPlay a hardwaru i softwaru vyvinutého interně Fordem.
Komunikace s vozem probíhá prostřednictvím Apple CarPlay a hardwaru i softwaru vyvinutého interně Fordem.

Tisková zpráva -

Ford gamifikoval Mustang Mach-E konceptem únikové hry, která pracuje s technologiemi ve voze

  • Ford vytvořil ve voze Mustang Mach-E interaktivní hru založenou na populárních „únikovkách“, v nichž hráči řeší hádanky a postupují podle pokynů
  • Hra je založená na aplikaci, prostřednictvím specializovaného hardwaru však ovládá také klimatizaci, reproduktory nebo elektrická sedadla ve voze
  • Technologii použitou k vývoji hry by v budoucnu bylo možné rozvinout do skutečných aftermarketových řešení

PRAHA, 27. ledna 2022 – V posledních letech získaly na popularitě takzvané únikové hry, v nichž se týmy hráčů snaží ve stanoveném čase vyřešit hádanky a dostat se z tematicky laděné místnosti. Nyní Ford tuto myšlenku zpracoval v elektromobilu Mustang Mach-E1, kde hra ovládá jednotlivé prvky vozu a vytváří tak interaktivní zážitek.

Hráč se vydá na tajnou misi, jejímž cílem je doručit zásilku. Dostává zvukové pokyny prostřednictvím palubních reproduktorů. Během hry se uplatní také elektricky ovládaná sedadla, bezdotykové ovládání pátých dveří, klimatizace nebo světlomety.

Při jízdě není nutné ovládat žádný prvek s výjimkou topení a reproduktorů. Na rozdíl od běžných únikových her může hráč také vůz kdykoliv opustit, aniž by to znamenalo prohru. Samotná hra je instalována na zařízení s operačním systémem iOS. S vozem komunikuje prostřednictvím Apple CarPlay a hardwaru i softwaru vyvinutého interně Fordem.

„Je to zábava, která má i seriózní stránku. Ukazuje totiž, co všechno je díky technologiím, které dnes v autech máme, možné“ vysvětlil Carsten Starke, technický expert z evropského výzkumného a vývojového střediska Fordu. „Schopnost vytvořit interakci mezi řidičem a vozem by mohla do budoucna otevřít nové možnosti typu interaktivního manuálu nebo třeba řidičského coachingu.“

V současné době se jedná čistě o pracovní koncept. Vyvinul ho Ford of Europe s přispěním interního týmu Software Enablement & Research z oddělení Emerging Technology & Innovation a skupiny IOT, která má sídlo v kalifornském Palo Altu. Cílem bylo předvést, jak by hraní mohlo usnadnit lidem seznamování s funkcemi vozu. Hra by mohla zároveň nabídnout pohled do budoucnosti aplikací, které by mohly bavit řidiče i cestující během nabíjení nebo dokonce při cestování v autonomních vozidlech budoucnosti.

Video Ford Escape Car: 

                                                                              # # #

1 Ford Mustang Mach-E poskytuje dle metodiky WLTP v konfiguraci s pohonem zadních kol a baterií s prodlouženým dojezdem homologovaný dojezd až 610 km na čistě elektrický pohon.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

O společnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Ford navrhuje, vyrábí, prodává a servisuje kompletní řadu stále více elektrifikovaných osobních a užitkových vozidel vybavených permanentním online připojením: Užitkové a osobní vozy Ford a luxusní vozy Lincoln. Společnost usiluje o vedoucí pozici v oblasti elektrifikace, online automobilových služeb a řešení mobility včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 186 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.