Skip to content
V roce 2021 se Kuga Plug-In Hybrid se 48 000 prodanými vozy stala celoevropsky nejprodávanějším automobilem typu PHEV
V roce 2021 se Kuga Plug-In Hybrid se 48 000 prodanými vozy stala celoevropsky nejprodávanějším automobilem typu PHEV

Tisková zpráva -

Ford Kuga PHEV je nejprodávanější plug-in hybrid v Evropě. Jeho majitelé šetří na palivu a produkují méně CO2

  • Řidiči Fordu Kuga Plug-In Hybrid mohli za loňský rok vyprodukovat v průměru o 1100 kg CO2 méně než v případě srovnatelných vozů se zážehovým motorem
  • Analýza anonymizovaných dat ukázala, že zákazníci svoji Kugu nabíjejí v 71 procentech dnů, kdy je automobil v provozu, ale při letním cestování plně využívají flexibilitu hybridního pohonu
  • Kuga byla v roce 2021 nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě. Oproti nejvýznamnějším soupeřům nabízí nižší spotřebu elektřiny, emise CO2 i náklady na vlastnictví

PRAHA, 1. února 2022 – Každý majitel nejprodávanějšího automobilu s plug-in hybridním pohonem (PHEV) na evropském trhu mohl za loňský rok v průměru snížit své emise CO2 o ekvivalent zpáteční letenky z Londýna do Buenos Aires. Vyplývá to z aktuálních dat Fordu.

Analýza anonymizovaných dat z vozů Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) ukázala, že zákazníci s tímto modelem v loňském roce v průměru najezdili něco přes 10 000 km. Na základě hodnot emisí homologovaných dle metodiky WLTP by tak každá Kuga PHEV vyprodukovala v průměru o 1100 kg CO2 méně než srovnatelná Kuga 1.5 EcoBoost. 1

Data také prozradila, že řidiči své Kugy PHEV ochotně dobíjejí, přičemž téměř polovina nabíjení proběhla přes noc. Často také postavili auto na nabíječku na jednu až dvě hodiny přes den. Ford předpokládá, že s rostoucím počtem nabíjecích stanic po Evropě poroste také četnost nabíjení.

Kuga PHEV se v roce 2021 stala nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě, když na nejbližšího soupeře získala náskok více než 17 procent. 2 Tržní podíl plug-in hybridů a elektromobilů dosáhl v loňském roce 19 procent – jen o málo méně, než činil podíl vznětových motorů (21,7 %) 3, a více než polovina prodaných vozů Ford Kuga byly plug-in hybridy nebo full hybridy.

„Ne každý zákazník může z benzinového či dieselového vozu přesednout rovnou do elektromobilu. Proto Kuga Plug-In Hybrid nabízí to nejlepší z obou světů a fakt, že se v Evropě prodává lépe než jakékoliv jiné SUV, naznačuje, že jsme zvolili správný recept,“ řekl Glen Goold, ředitel modelové řady Ford Kuga. „Ford se zavázal k elektrické budoucnosti a vozy jako Kuga PHEV pomáhají našim zákazníkům učinit tento krok společně s námi.“

Zákazníci těží z výhod elektrického pohonu

Anonymizované provozní údaje shromažďované Fordem za účelem optimalizace vlastnické zkušenosti majitelů plug-in hybridních vozů poskytují obrázek o tom, jak zákazníci využívají všestrannost Kugy PHEV:

  • Pravidelné nabíjení – Na každých 100 dnů, kdy byl vůz v provozu, připadalo 71 nabíjení, což ukazuje, že zákazníci se nabíjet nezdráhají. Průměrný stav baterie při připojení k nabíječce na úrovni 30 procent pak naznačuje, že řidiči nechávají zřídka baterii úplně vybít. Naopak ji udržují nabitou, aby mohli co nejvíce jezdit na elektřinu.
  • Flexibilní použití – Průměrný denní nájezd i počet jízd delších než 100 km dosáhly vrcholu v červenci, srpnu a září, kdy zákazníci vyráželi za letními aktivitami a častěji tak využívali flexibilitu a dojezd hybridního pohonu.
  • Nižší provozní náklady díky nabíjení přes noc– Z 5,7 milionu případů nabíjení zaznamenaných za posledních 12 měsíců proběhlo 46 procent přes noc, přičemž nejběžnější doba nabíjení byla delší než 12 hodin. Majitelé Kugy PHEV si tedy osvojují podobné návyky jako při nabíjení telefonů a dalších chytrých zařízení, přičemž současně využívají výhodnějšího nočního tarifu. Druhý nejpopulárnější scénář nabíjení byl na jednu až dvě hodiny přes den, což naznačuje, že řidiči Kugy Plug-In Hybrid rádi využijí i rychlou možnost částečného dobití baterie, pokud se v průběhu dne ocitnou poblíž veřejné nabíječky.

Kuga PHEV přispívá k elektrifikaci evropského vozového parku

V roce 2021 se Kuga Plug-In Hybrid se 48 000 prodanými vozy stala celoevropsky nejprodávanějším automobilem typu PHEV. 2 Její inteligentní hnací soustava umožňuje ujet na elektrický pohon 57 až 65 km, v městském provozu pak elektrický dojezd stoupá na 71 až 89 km. Homologovaná spotřeba elektřiny 14,8 kWh/100 km je nižší než u hlavních konkurentů. 4

Současně však Kuga PHEV poskytuje stejný dojezd a flexibilitu jako vozy s konvenčním pohonem. Při běžné jízdě asistuje elektrická část její hnací soustavy zážehovému motoru, čímž přispívá ke snížení spotřeby paliva. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 dle WLTP – 0,9-1,3 l/100 km a 21-29 g/km – jsou nižší než v případě nejvýznamnějších konkurenčních modelů. Řidiči tedy mohou ponechat vůz v režimu EV Auto s vědomím, že v něm pohon pracuje nejefektivnějším možným způsobem. 4

K dispozici je také režim EV Later, který ušetří elektřinu v baterii na později, například na vjezd do nízkoemisní zóny. Kromě nabíjení z externího zdroje se baterie dobíjí také během jízdy rekuperací, která zachycuje kinetickou energii a uchovává ji ve formě elektřiny. I s plně vybitou baterií je Kuga PHEV úspornější než hlavní soupeři – v takovém případě má spotřebu paliva 5,2-6,0 l/100 km. 4

Další výhodou Kugy PHEV jsou nižší celkové náklady na vlastnictví než u klíčových soupeřů v segmentu. Díky úspornému pohonu, nízkým servisním nákladům a pomalému poklesu ceny může zákazník za tři roky nebo 60 000 km ušetřit více než 44 000 Kč. 5

Nabídku elektrických a elektrifikovaných vozů značky Ford na evropském trhu dále tvoří modely

Mustang Mach-E a Mustang Mach-E GT, Kuga Hybrid, Mondeo Hybrid, S‑MAX Hybrid, Galaxy Hybrid, Explorer Plug-In Hybrid a Puma, Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid. 6

                                                                            # # #

1 Kuga Plug-In Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 21-29 g/km a homologovanou spotřebu paliva 0,9-1,3 l/100 km.

Kuga 1.5 EcoBoost 110 kW má dle WLTP homologované emise CO2 147-160 g/km WLTP a homologovanou spotřebu paliva 6,5-7,0 l/100 km.

2 Ford of Europe zveřejňuje výsledky ze svých 20 tradičních evropských trhů. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

3 Dle údajů JATO Dynamics, www.jato.com

4 Dle analýzy Fordu.

5 Dle výpočtů Fordu vycházejících ze situace na německém trhu.

6 Ford Mustang Mach-E v provedení s pohonem zadních kol a zvětšenou baterií má dle WLTP dojezd až 610 km.

Ford Mustang Mach-E GT má dle WLTP dojezd až 500 km.

Ford Kuga Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 124-146 g/km a homologovanou spotřebu paliva 5,4‑6,4 l/100 km.

Ford Mondeo Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 127-142 g/km a homologovanou spotřebu paliva 5,6‑6,2 l/100 km.

Ford S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid mají dle WLTP homologované emise CO2 146-153 g/km a homologovanou spotřebu paliva 6,4-6,7 l/100 km.

Ford Explorer Plug-In Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 71 g/km, homologovanou spotřebu paliva 3,1 l/100 km a dojezd na elektřinu 42 km.

Ford Puma EcoBoost Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 119-143 g/km a homologovanou spotřebu paliva 5,3-6,3 l/100 km.

Ford Fiesta EcoBoost Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 111-138 g/km a homologovanou spotřebu paliva 4,9-6,1 l/100 km.

Ford Focus EcoBoost Hybrid má dle WLTP homologované emise CO2 115-149 g/km a homologovanou spotřebu paliva 5,1-6,6 l/100 km.

Rozsahy emisí CO2a spotřeby paliva se mohou lišit v závislosti na nabídce modelových variant na jednotlivých trzích.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

O společnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Společnost Ford vyvíjí a dodává inovativní, oblíbené pick-upy a SUV vozy Ford, užitkové dodávky a luxusní vozy Lincoln, jakož i pokročilé služby konektivity. Kromě toho si Ford buduje vedoucí postavení v oblasti řešení mobility,

včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 182 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.