Skip to content
Při natáčení videa na uzavřeném letišti použil Ford nákladní letadlo a hi-tech filmařské vybavení.
Při natáčení videa na uzavřeném letišti použil Ford nákladní letadlo a hi-tech filmařské vybavení.

Tisková zpráva -

Ford nabízí pohled do zákulisí natáčení propagačního videa s novým Rangerem Raptor

Již od uvedení prvního Rangeru Raptor na evropské trhy předvádí Ford terénní schopnosti tohoto sportovního pick-upu prostřednictvím videí, které by divák mohl snadno považovat za scény z hollywoodských akčních filmů.

Nejnovější film, publikovaný na YouTube kanálu evropského Fordu, ukazuje, jak Ranger Raptor nové generace unikne z nákladního letadla, skočí na přistávací dráhu a řítí se blátem a loužemi v areálu letiště. 1 Navazuje na snímek The Good, The Bad and The Bad-R-S-E ve westernovém stylu a na představovací video prvního Rangeru Raptor, které bylo plné smyků v oblacích prachu.

Samotnému natáčení předcházelo několik týdnů plánování a příprav. Na letišti, kde se dříve vyráběly a testovaly vojenské letouny, strávil štáb čítající 38 lidí tři dny.

Ještě před příjezdem na lokaci nicméně tým vytvořil plně animovaný scénář, který posloužil ke schválení každého záběru a jako předloha pro skutečné natáčení. Příprava animovaného scénáře zabrala 200 hodin.

Skoky a smyky vymyslel i odřídil Paul Swift, špičkový kaskadér s více než třiceti lety zkušeností, na základě konzultací s konstruktérským týmem Rangeru, který sídlí v Austrálii. Swift seděl za volantem nového Rangeru Raptor také při jeho živé premiéře, kdy ocenil výkonný benzinový motor 3.0 V6 i propracovaný podvozek.

Technici Fordu si byli natolik jisti, že nový Ranger Raptor náročné triky s přehledem zvládne, že k natáčení vyčlenili sériový vůz bez jakýchkoli mechanických vylepšení. Jedinou úpravou byla instalace vícebodového bezpečnostního pásu.

Režie se ujal uznávaný režisér Nick Piper, který je podepsaný pod reklamními spoty globálních značek Google či McDonald’s, stejně jako pod videoklipy hudebníků formátu Madonny nebo Lennyho Kravitze.

Piloti, kteří ve filmu účinkují, jsou opravdoví, jen obvykle místo nových pick-upů převážejí náklad po Africe. Scénář vyžadoval, aby stroj s osmičlennou posádkou letěl nad 1800metrovou ranvejí rychlostí 200 km/h, při níž by vysokorychlostní kamery zachytily dramatický únik Rangeru Raptor z ocelových řetězů v nákladovém prostoru letadla.

K natáčení dynamických scén posloužily drony, speciální terénní vozítka i kamerový vůz s robotickým ramenem, které umožňuje točit sledovací záběry zblízka. V průběhu celého natáčení asistoval bezpečnostní tým, jehož součástí byly i tři vozy z letištní hasičské posádky.

Natočené záběry si převzala kreativní agentura Imagination, aby z nich po stovkách hodin postprodukce sestříhala sedm finálních verzí pro různé platformy. Od zveřejnění na YouTube video nasbíralo již více než 184 000 shlédnutí.

Citace

„Tenhle Raptor je fenomenální, úplně ho zbožňuju. Před natáčením jsem měl trochu obavy, protože věci, které jsme chtěli natočit, byly dost ambiciózní, ale šlo to samo. Auto mi práci velmi usnadnilo.“

Paul Swift, kaskadér

„Když jsme o tom slyšeli poprvé, znělo to šíleně! Vzpomínám si na ty úsměvy, když jsme o tom poprvé mluvili, ale autu ten záměr dokonale odpovídá. Je to opravdu strhující způsob, jak Ranger Raptor nové generace představit světu – máme věrnou a nadšenou fanouškovskou základnu a myslím, že se jim video bude moc líbit.“

James Cooper, Ranger Brand Manager, Ford of Europe

Video:


    Poznámky

    1 Profesionální řidič na uzavřené trati. Nepokoušejte se scény z videa napodobit, pokud za sebou nemáte školení jízdy v terénu a nenacházíte se na uzavřené trati. Před jízdou v terénu si vždy prostudujte návod k obsluze, seznamte se charakterem terénu i jeho obtížností a používejte vhodné bezpečnostní vybavení.

    [MOU1]Aktualizujte před vydáním, rychle to přibývá

    Témata

    Značky


    Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

    O společnosti Ford Motor Company

    Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Ford navrhuje, vyrábí, prodává a servisuje kompletní řadu stále více elektrifikovaných osobních a užitkových vozidel vybavených permanentním online připojením: Užitkové a osobní vozy Ford a luxusní vozy Lincoln. Společnost usiluje o vedoucí pozici v oblasti elektrifikace, online automobilových služeb a řešení mobility včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 186 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

    Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

    Kontakty pro média

    Petr Burián

    Petr Burián

    Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

    Související příběhy

    Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

    Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.