Skip to content
Ford navyšuje výrobní kapacitu baterií a rozšiřuje nabídku baterií pro Mustang Mach-E o typ LFP

Tisková zpráva -

Ford navyšuje výrobní kapacitu baterií a rozšiřuje nabídku baterií pro Mustang Mach-E o typ LFP

  • Ford začne v letošním roce montovat do svých elektrických modelů baterie typu LFP. Nejprve přijde na řadu Mustang Mach‑E
  • Baterie LFP jsou mimořádně odolné, nevyžadují tolik drahých materiálů a lépe snášejí časté rychlonabíjení
  • Ford současně investuje 3,5 miliardy dolarů do výstavby továrny na baterie LFP v americkém Michiganu. Jedná se o součást globálního balíku investic ve výši přesahující 50 miliard dolarů, který má pomoci k tomu, aby se Ford stal lídrem elektrické revoluce

PRAHA, 16. února 2023 – Ford začne v letošním roce montovat do vozů Mustang Mach-E 1 určených pro evropský trh lithium-železo-fosfátové (lithium iron phosphate, LFP) baterie. Tento krok je součástí závazku společnosti Ford zpřístupňovat elektromobily co nejširšímu okruhu zákazníků.

Současně Ford investuje 3,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 78 mld. Kč) do výstavby továrny na baterie LFP v americkém Michiganu. Závod s názvem BlueOval Battery Park Michigan bude otevřen v roce 2026.

Diverzifikace a lokalizace dodavatelského řetězce baterií přímo v regionech, kde Ford elektromobily vyrábí, zlepší dostupnost těchto vozů pro zákazníky a zároveň posílí spotřebitelskou poptávku. V rámci svého plánu Ford+ chce značka v letošním roce dodat zákazníkům 600 000 elektromobilů a do konce roku 2026 navýšit objem dodávek až na dva miliony elektromobilů ročně.

Zavedení baterií LFP umožní Fordu vyrábět více elektromobilů a nabízet zákazníkům širší výběr. Současně tento krok přispívá k cíli divize Model e dosáhnout do roku 2026 8% EBIT marže.

„Jsme odhodláni stát v čele elektromobilní revoluce, a to znamená investovat do technologií a pracovních míst, které nás udrží v čele této globální transformace našeho odvětví,“ řekl předseda představenstva Bill Ford.

Výhody baterií typu LFP

Rozšíření nabídky baterií o typ LFP (vedle NCM, nikl-kobalt-manganové) umožní zákazníkům Fordu vybrat si elektromobil s takovými vlastnostmi baterie, které nejvíce odpovídají jejich potřebám.

Baterie LFP jsou velmi odolné a lépe snášejí častější rychlonabíjení. Další předností je, že nevyžadují tolik drahých a vzácných materiálů, po kterých je již dnes silná poptávka. Výroba levnějších baterií ve velkém měřítku pomůže Fordu udržet nebo ještě více snížit ceny elektromobilů pro zákazníky. Baterie LFP budou pohánět celou řadu cenově dostupných osobních i užitkových elektromobilů Ford nové generace, které jsou ve vývoji.

„Modelová řada elektromobilů Ford vzbudila obrovskou poptávku. Plníme své závazky, protože díky rozšiřování výroby LFP i NCM baterií začnou tisíce, a brzy pak miliony zákazníků využívat výhod elektromobilů Ford se špičkovou a odolnou konstrukcí baterie, které budou postupem času stále dostupnější,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Fordu.

Ještě před otevřením nové továrny na baterie v michiganském Marshallu uvede Ford letos na klíčových světových trzích baterie LFP pro Mustang Mach-E a v roce 2024 pro F-150 Lightning, což přispěje ke zkrácení dodacích lhůt.

Technologie LFP pomáhá snížit závislost na kritických nerostných surovinách jako nikl a kobalt. Proto perfektně zapadá do úsilí Fordu vybudovat pro své elektromobily takový dodavatelský řetězec, který bude dodržovat stejné standardy udržitelnosti a lidských práv jako samotná automobilka.

Ford se zavázal investovat do roku 2026 celosvětově do elektromobilů více než 50 miliard dolarů (v přepočtu přibližně 1,1 bilionu Kč) a dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality ve všech svých vozidlech, provozech i dodavatelském řetězci. Společnost si také klade za cíl dosáhnout do roku 2035 nulových emisí u všech vozidel prodávaných v Evropě a současně uhlíkové neutrality napříč svými evropskými zařízeními, logistikou i dodavateli.

Ford Mustang Mach-E Press Kit

Video:

# # #

1 Dle metodiky WLTP. V závislosti na verzi výbavy a provedení baterie lze s plně nabitým vozem ujet až 600 km (zamýšlená cílová hodnota dle WLTP). Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontové baterie).

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 35 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 54 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky), 8 společností vlastněných výrobních závodů a 6 nekonsolidovaných podniků. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

O společnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Společnost Ford vyvíjí a dodává inovativní, oblíbené pick-upy a SUV vozy Ford, užitkové dodávky a luxusní vozy Lincoln, jakož i pokročilé služby konektivity. Kromě toho si Ford buduje vedoucí postavení v oblasti řešení mobility,

včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 182 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.