Skip to content
Ačkoli Mustang GT3 pro IMSA je novinkou, společnosti Ford a Multimatic potvrdily, že úspěšný projekt zákaznického závodění s Mustangem GT4 bude pokračovat i v budoucnu a na sezónu 2023 se počítá s premiérou nového Mustangu GT4.
Ačkoli Mustang GT3 pro IMSA je novinkou, společnosti Ford a Multimatic potvrdily, že úspěšný projekt zákaznického závodění s Mustangem GT4 bude pokračovat i v budoucnu a na sezónu 2023 se počítá s premiérou nového Mustangu GT4.

Tisková zpráva -

Ford Performance vyvine závodní Mustang GT3 a v roce 2024 ho nasadí mimo jiné do čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně

  • Ford se vrací k tovární podpoře závodní kategorie GT3 zcela novým závodním vozem Mustang® GT3 IMSA, který bude k dispozici take zákazníkům a v roce 2024 se objeví ve slavném vytrvalostním závodě 24 hodin v Daytoně
  • Ford Mustang GT3 vznikne ve spolupráci Ford Performance se společností Multimatic a pohánět ho bude motor 5.0 V8 „Coyote“
  • Mezi testovací piloty nového projektu se zařadí mimo jiné Joey Hand, jeden z jezdců, kteří v závodě 24 hodin Le Mans v roce 2016 zvítězili s vozem Ford GT ve třídě GTE Pro

PRAHA, 31. ledna 2022 – Ford Mustang, legendární sportovní automobil a zakladatel kategorie „pony cars“, se v sezóně 2024 představí také jako nový závodní vůz kategorie GT3.

Ford již nyní oznámil, že v roce 2024 nasadí nový závodní Mustang GT3 do šampionátu americké organizace International Motor Sports Association (IMSA), jehož součástí je i slavných „24 hodin Daytony“, vytrvalostní závod na trati Daytona International Speedway ve floridském městě Daytona Beach.

Nový vůz bude společným projektem Ford Performance a společnostií Multimatic Motorsports, která je v motoristickém sportu dlouhodobým partnerem Fordu. Ve třídě IMSA GTD Pro budou nasazeny dva vozy s tovární podporou, zákaznické Mustangy pak budou moci závodit ve třídě GTD.

„Mustang je k závodění zrozený a jsme nadšeni, že můžeme oznámit verzi GT3, která bude přímo soupeřit s nejlepšími značkami světa,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „Ve vytrvalostním závodění máme 58 let tradice včetně aktuálního působení v NASCAR nebo australských Supercars a jsme připraveni posunout Mustang na vyšší úroveň světového motorsportu.“

„Jsme velmi rádi, že můžeme s Ford Performance spolupracovat na tomto novém programu pro IMSA i na zákaznickém programu GT3,“ řekl Larry Holt, výkonný viceprezident Multimatic Special Vehicle Operations. „Máme za sebou dlouhou a úspěšnou spolupráci jak na nejvyšších úrovních profesionálních závodů sportovních vozů, tak při vývoji zákaznických programů a vozidel. Vážíme si důvěry Fordu a společně se nemůžeme dočkat, až světu ukážeme, co máme s Mustangem v plánu.“

Motor 5.0 V8 „Coyote“ pro Mustang GT3 vyvine Ford Performance a vyrábět ho bude další dlouholetý úspěšný partner Fordu, britský M-Sport. Obě strany léta spolupracují v mistrovství světa v automobilových soutěžích a v poslední době společně vyvinuly a připravily nový soutěžní speciál Ford Puma Hybrid Rally1, který hned při svém debutu na Rallye Monte Carlo vybojoval první, třetí a páté místo.

„Těší nás, že po velmi úspěšných 25 letech ve světovém rallye šamiponátu, kde naše spolupráce nyní opět nese fantastické výsledky díky Pumě Hybrid Rally1, rozšiřujeme naše vztahy s Fordem i do světa okruhového závodění,“ řekl Malcom Wilson, majitel společnosti M-Sport. „M-Sport má s okruhovými závody bohaté zkušenosti, zejména z našeho programu GT3, který využíval motor V8 a dovedl nás k vítězství ve dvanáctihodinovce Bathurst v roce 2020 a v závodě na 1000 km na okruhu Paul Ricard o rok dříve. Na přímou spolupráci s Ford Performance a Multimaticem na Mustangu GT3 se velmi těšíme. Budeme pracovat velmi usilovně na tom, abychom společnými silami vybojovali po světě ještě více vítězství.“

Závodní motor, vycházející ze světoznámé jednotky Ford Coyote®, bude pokračovat v odkazu výkonných atmosféricky plněných osmiválců Mustangu. Pro třídu GT3 prodělá několik výkonnostních a zástavbových modifikací. Nový Mustang GT3 dále dostane specifické provedení zavěšení, převodovku „transaxle“ uloženou u zadní nápravy, vnější panely z uhlíkového kompozitu a aerodynamické díly vyvinuté dle požadavků třídy GT3.

Vedle vozů s tovární podporou budou už od začátku sezóny 2024 k dispozici také zákaznické Mustangy GT3.

Mezi testovací piloty nového projektu se zařadí mimo jiné Joey Hand, jeden z jezdců, kteří v závodě 24 hodin Le Mans v roce 2016 zvítězili ve třídě GTE Pro s vozem Ford GT. Hand zároveň zůstane testovacím jezdcem a koučem Ford Performance a v sezóně 2022 odjeze šest závodů NASCAR Cup s Mustangem týmu Rick Ware Racing.


„Je úžasné stát s Fordem u zrodu dalšího zajímavého závodního programu,“ řekl Hand. „Jakkoliv mě baví závodit a vyhrávat, rád se také podílím na vývoji nových závodních vozů, jako je tento Mustang. Už v rámci programu Ford GT jsme hodně testovali, takže bude skvělé znovu pracovat při vývoji tohoto vozu s mnoha známými od Fordu i Multimaticu.“

V plánu je také nový Mustang GT4

Ačkoli Mustang GT3 pro IMSA je novinkou, společnosti Ford a Multimatic potvrdily, že úspěšný projekt zákaznického závodění s Mustangem GT4 bude pokračovat i v budoucnu a na sezónu 2023 se počítá s premiérou nového Mustangu GT4.

„Podpora Mustangu GT4 pro nás i nadále zůstává důležitá,“ řekl Rushbrook. „Se stávajícím Mustangem GT4 jsme u nás i v Evropě dosáhli mnoha úspěchů a těšíme se, že od příští sezóny budeme moci zákazníkům pro závodění ve třídě GT4 nabídnout zcela nový vůz. Více informací k tomu přineseme v blízké budoucnosti.“

Vedle závodů sportovních vozů se fanoušci s Mustangem setkávají i v jiných disciplínách motoristického sportu. První únorový víkend absolvuje svoji závodní premiéru v sérii NASCAR Cup nový speciál označovaný jako „2022 Next Gen Ford Mustang“ a na sezónu 2023 připravuje Ford Performance třetí generaci speciálu Mustang pro australský šampionát Supercars.

                                                                                    ###

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

O společnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Ford navrhuje, vyrábí, prodává a servisuje kompletní řadu stále více elektrifikovaných osobních a užitkových vozidel vybavených permanentním online připojením: Užitkové a osobní vozy Ford a luxusní vozy Lincoln. Společnost usiluje o vedoucí pozici v oblasti elektrifikace, online automobilových služeb a řešení mobility včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 186 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.