Skip to content
Ford S-MAX nyní již za 799 900 Kč bez DPH a Ford Galaxy za 899 900 Kč bez DPH
Ford S-MAX nyní již za 799 900 Kč bez DPH a Ford Galaxy za 899 900 Kč bez DPH

Tisková zpráva -

Ford pokračuje v elektrifikační ofenzivě novými modely S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid

  • Nový S-MAX Hybrid – první elektrifikovaný S-MAX – nabízí zákazníkům s aktivním životním stylem sedm sedadel a samonabíjecí hybridní (HEV) pohon
  • Nová varianta má oproti vznětovému motoru o více než 10 procent nižší emise CO2. Přitom si v plné míře zachovává prostornost i flexibilitu S-MAXu a je schopna jízdy na elektrický pohon bez externího nabíjení
  • Ford zároveň představuje velkoprostorový model Galaxy Hybrid se stejným hnacím ústrojím

PRAHA, 9. února 2021 Zákazníci již mohou objednávat nový Ford S-MAX Hybrid – vůz třídy SAV (sports activity vehicle, vůz pro sportovní aktivity), který nabízí sedm sedadel v kombinaci s kultivovaností, hospodárností a praktičností samonabíjecího hybridního pohonu, oznámil dnes Ford.

Díky inovativním konstrukčním řešením se podařilo zabudovat úsporný hybridní pohon do dynamicky tvarované a všestranné karoserie S-MAXu bez ztráty prostornosti, flexibility nebo jízdních vlastností. V porovnání s ekvivalentním vznětovým motorem EcoBlue má S-MAX Hybrid o více než 10 procent nižší emise CO2 (WLTP).1

Hnací soustavu modelu S-MAX Hybrid tvoří zážehový motor o objemu 2,5 l, jenž pracuje v Atkinsonově cyklu; lithium-ion akumulátor o kapacitě 1,1 kWh; elektromotor; a nejnovější generace hybridní převodovky Fordu. Výsledkem této kombinace je vůz s uvolněným jízdním projevem, který umožní rodinám s aktivním životním stylem snížit emise CO2 a současně si vychutnat klidnější cestování. Elektrická složka hnací soustavy podle potřeby asistuje spalovacímu motoru, zároveň však na kratší časové úseky dovoluje jízdu jen na elektřinu.

Vysokonapěťový akumulátor se průběžně dobíjí automaticky prostřednictvím spalovacího motoru i rekuperačního brzdění. Není tedy zapotřebí připojovat vůz k externímu napájecímu zdroji a zohledňovat nabíjení při plánování cest.

Stylový S-MAX Hybrid spojuje sportovní vzhled exteriéru s praktičností a flexibilitou velkoprostorového vozu. Sedadla lze snadno přestavit do různých konfigurací, přičemž ve dvoumístné vznikne za předními opěradly prostor o objemu až 2200 litrů.2 Hmotnost přívěsu se podle zvolené varianty pohybuje od 1560 kg do 1750 kg.3

„S-MAX byl prvním vozem kategorie SAV a nyní díky schopnosti jízdy na elektřinu je ještě atraktivnější pro novou generaci zákazníků,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Významnou součástí přitažlivosti S-MAXu byly vždy inovace, které dokonale zapadají do rodinného života, od sportovních jízdních vlastností ve stylu osobních vozů až po sklápění sedadel tlačítkem. Úsporný a kultivovaný hybridní pohon je proto logickým rozšířením nabídky.“

Ford zároveň poprvé nabízí samonabíjecí hybridní (HEV) variantu sedmimístného velkoprostorového modelu Galaxy se stejným hnacím ústrojím jako v případě S-MAXu.

Elektrický pohon bez kabelů

Nový S-MAX Hybrid poskytuje stejnou prostornost a flexibilitu jako stávající varianty S-MAXu v pěti- i sedmimístné variantě. Lithium-ion akumulátor o kapacitě 1,1 kWh, tvořený 60 články a uložený ve vodotěsné bezpečnostní konstrukci, je totiž umístěn pod podlahou zavazadlového prostoru.

Díky kapalinovému chlazení mohou být jednotlivé články umístěny blíže k sobě, takže akumulátor má menší zástavbové rozměry. Výfukové potrubí je vedeno okolo něj. Do zavazadlového prostoru se tedy vejde předmět o výšce i šířce přesahující jeden metr. I při využití všech sedmi sedadel zbývá 285 litrů prostoru pro zavazadla.2

Rekuperací se při brzdění zachytí až 90 procent energie, která se jinak bez užitku mění v teplo. Takto získaná energie se ve formě elektřiny ukládá do vysokonapěťového akumulátoru, z něhož je napájen trakční elektromotor. Elektrifikovaná hnací soustava umožňuje neslyšné rozjezdy z místa a na kratší časové úseky, zejména v městském provozu, i jízdu výhradně na elektřinu, což znamená nižší hluk a nulové emise. Ke snížení hlučnosti v kabině přispívá rovněž skutečnost, že chlazení akumulátoru se obejde bez ventilátoru.

Podle homologačního cyklu WLTP má S-MAX Hybrid spotřebu paliva od 6,4 l/100 km a emise CO2 146-147 g/km,4 což ho staví do role atraktivní alternativy ke vznětovým motorizacím Ford EcoBlue.

Hnací soustava o celkovém výkonu 140 kW (190 k) umožňuje vozu akcelerovat z nuly na 100 km/h za 9,8 sekundy. K plynulé a lineární akceleraci přispívá mimo jiné zdokonalené řízení motor-generátoru, které zajišťuje hladké přechody mezi elektrickým, hybridním a spalovacím pohonem.

Hybridní převodovka, vyvinutá ve vlastní režii Fordu, nabízí simulované řazení rychlostních stupňů a vztah mezi otáčkami motoru a rychlostí jízdy je automaticky řízen tak, aby jízda působila na řidiče přirozeně a dynamicky. K ovládání převodovky slouží stylový a ergonomický otočný ovladač se speciálním režimem pro jízdu s přívěsem nebo sjíždění prudkých klesání, v němž se navýší brzdný účinek hnací soustavy (bez zapojení brzdové soustavy). Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu činí 1750 kg v případě pětimístné varianty, respektive 1560 kg u sedmimístné.3

Technologie, které zbavují stresu při řízení

Intuitivní funkce pomáhají řidičům sledovat a zlepšovat spotřebu paliva prostřednictvím digitálního přístrojového štítu o úhlopříčce 10 palců. Funkce Brake Coach nabádá řidiče k postupnému brzdění, při němž se do akumulátoru vrací nejvíce energie, zatímco EV Coach jim pomáhá lépe porozumět tomu, kdy vůz jede na elektrický a kdy na hybridní pohon.

Sériově montovaný palubní modem FordPass Connect umožňuje vytvořit ve voze Wi-Fi připojení až pro 10 zařízení5nebo využívat službu Aktuální doprava, která při vedení k cíli zadanému do navigace zohledňuje informace o hustotě a plynulosti provozu.6

Díky FordPass Connect lze také komunikovat s vozem prostřednictvím mobilní aplikace FordPass.7Tímto způsobem může majitel mimo jiné na dálku odemknout i zamknout dveře, získávat informace o technickém stavu vozu nebo zjistit jeho momentální polohu. Další funkcí, již zabudovaný modem umožňuje, je informování o nebezpečí v okolí (LHI). Řidiči se mohou tímto způsobem v předstihu dozvědět o potenciálním nebezpečí i v případě, že je skryto za zatáčkou nebo za jinými vozidly.8

Delší cesty zpříjemní v osmnácti směrech seřiditelné ergonomické sedadlo řidiče s certifikací organizace Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampaň za zdravá záda), dostupné pro Titanium. S-MAX Vignale Hybrid má vyhřívaná a ventilovaná, v deseti směrech seřiditelná přední sedadla s masážní funkcí.

Všechna tři sedadla ve druhé řadě jsou vybavena úchyty ISOFIX. Díky funkci Easy Fold lze sedadla ve druhé i třetí řadě sklopit stiskem tlačítka umístěného v zavazadlovém prostoru. Na přání dodávané bezdotykové ovládání pátých dveří usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru v situaci, kdy řidič přichází k vozu obtěžkán zavazadly či nákupem.

Galaxy Hybrid nabízí cestování první třídou

Objednávat lze již také nový Ford Galaxy Hybrid, který je poháněn stejným hybridním ústrojím o výkonu 140 kW (190 k) jako S-MAX Hybrid. Tento velkoprostorový model je sériově vybaven sedmi sedadly.

Ford Galaxy Hybrid má dle homologačního cyklu WLTP spotřebu paliva od 6,4 – 6,5 l/100 km a emise CO2 od 148 – 149 g/km. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 10,0 s.3

Stejně jako S-MAX Hybrid si i Galaxy Hybrid zachovává veškerou praktičnost řady Galaxy. Prostor pro hlavu v první i druhé řadě sedadel přesahuje jeden metr a objem zavazadlového prostoru se pohybuje od 300 litrů při využití všech sedmi sedadel až po 2339 litrů ve dvoumístné konfiguraci.2

„Novinky S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid jsou jen dva ze sedmnácti elektrifikovaných vozů, které bude Ford ke konci letošního roku svým evropským zákazníkům nabízet,“ řekl Roelant de Waard. „Ze široké palety elektrifikovaných pohonů od mild-hybridního až po plně elektrický si každý zájemce vybere nejvhodnější model pro svůj životní styl.“

S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid včetně lithium-ion akumulátoru se vyrábějí ve španělské Valencii.


1 S-MAX Hybrid s celkovým výkonem 140 kW (190 k) má dle metodiky WLTP emise CO2 od 146 – 147 g/km, zatímco v případě modelu S-MAX 2.0 EcoBlue 140 kW (190 k) s pohonem předních kol a samočinnou převodovkou je to 165 – 168 g/km.

2 Přepravní kapacita je omezena hmotností nákladu a jejím rozložením.

3 Maximální hmotnost přívěsu se odvíjí od nákladu, konfigurace vozu, instalovaného příslušenství a počtu cestujících. Uváděné hmotnosti přívěsu vyjadřují schopnost vozidla zatíženého na nejvyšší technicky přípustnou hmotnost (celková hmotnost vozidla) s připojeným přívěsným vozidlem znovu se po zastavení rozjet ve svahu s 12% stoupáním na úrovni hladiny moře. Jízdní výkony a spotřeba všech modelů se při jízdě s přívěsným vozidlem zhoršují.

4 S-MAX Hybrid: emise CO2 od 146 – 147 g/km, spotřeba paliva od 6,4 l/100 km WLTP (128 – 129 g/km, 5,6 l/100 km NEDC) se standardně dodávanými pneumatikami.

Galaxy Hybrid: emise CO2 od 148 – 149 g/km, spotřeba paliva od 6,4 – 6,5 l/100 km WLTP (134 – 135 g/km, 5,8 – 5,9 l/100 km NEDC) se standardně dodávanými pneumatikami.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

5 Funkce vyžaduje aktivaci.

6 Funkce Aktuální doprava vyžaduje po uplynutí bezplatného zkušebního období samostatné předplatné.

7 Aplikace FordPass je kompatibilní s chytrými telefony Apple i Android a je k dispozici v Apple App Store a Google Play na 40 evropských trzích.

8 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 188 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.