Skip to content
Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů
Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů

Tisková zpráva -

Ford představuje na veletrhu užitkových automobilů v Birminghamu novou Fiestu Van a zabudovaný modem FordPass Connect

  • Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů o novou Fiestu Van a pokročilé technologie z oblasti konektivity. Obě novinky se v premiéře představují na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu
  • Nová Fiesta Van je stylový, kompaktní a hospodárný užitkový vůz s vyspělými asistenčními a bezpečnostními systémy
  • Ford uvádí na trh první dva užitkové modely se zabudovaným modemem FordPass Connect
  • Značka vystavuje v Birminghamu rovněž inovativní řešení městské mobility, jako je Transit Custom plug-in hybrid z londýnské testovací flotily nebo koncepce doručovací služby „na posledním kilometru“
  • V Birminghamu debutuje také nový Ranger Wildtrak X s lakem Performance Blue, černými detaily exteriéru a prémiovým celokoženým interiérem

/V Praze, 26. dubna 2018/ – Ford na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu představil novou Fiestu Van a pokročilé technologie z oblasti konektivity. Obě novinky by měly dále upevnit vedoucí postavení značky Ford na evropském trhu užitkových vozů.

S modelem Fiesta Van se Ford opět vrací do třídy městských rozvážkových automobilů založených na osobních modelech segmentu B. Fiesta Van se v nabídce zařadí po bok nejnovější generace modelů Ford Transit, k nimž patří také nový Transit Custom, Transit Connect a Transit Courier.

Ford zároveň oznámil, že první dva užitkové modely z jeho evropské nabídky budou k dispozici se zabudovaným modemem FordPass Connect, který provozovatelům pomůže zvýšit produktivitu
a zároveň zpříjemnit řidičům práci. Vedle nové Fiesty Van nabídne tuto technologii také nový Transit Connect.

Značka vystavuje v Birminghamu rovněž ukázky svých inovativních řešení městské mobility, konkrétně Transit Custom plug-in hybrid z londýnské testovací flotily a koncepci doručovací služby „na posledním kilometru“. Novinkou je i atraktivní Ranger Wildtrak X.

Již tři roky v řadě je Ford nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě. Prvenství si zatím drží i v roce 2018. Od začátku roku do konce března prodal 93 200 užitkových automobilů, což je pro značku nejlepší výsledek za první čtvrtletí od roku 1993.*

Stylová, kompaktní a úsporná – nová Fiesta Van

Nový Ford Fiesta Van konstrukčně vychází z oceňované nejnovější generace osobní Fiesty a je to stylový, kompaktní a hospodárný rozvážkový vůz pro firmy všech velikostí.

Paletu motorizací tvoří zážehové tříválce 1,1 l 63 kW (85 k), 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k)
a vznětový motor 1.5 TDCi ve variantách 63 a 88 kW (85 a 120 k).**

Ve třídveřové karoserii se nachází praktický nákladový prostor o objemu přibližně 1,0 m3. Délka ložné plochy činí bezmála 1,3 m a užitečné zatížení je přibližně 500 kg. Kabinu dělí od nákladového prostoru celoplošná přepážka s kompozitovou konstrukcí. Na podlaze pokryté odolnou pryžovou krytinou se nacházejí čtyři oka pro upevnění nákladu.

Kabina nové Fiesty Van kombinuje promyšlené a komfortní pracoviště řidiče s atraktivními
a odolnými materiály. V nabídce výbavy na přání nechybí Ford SYNC 3, nejnovější komunikační
a zábavní systém značky Ford.

První vozy budou dodány zákazníkům na podzim. V České republice se s prodejem tohoto modelu zatím nepočítá.

Konektivita FordPass Connect i pro užitkové modely

V rámci své strategie zavádění konektivity založené na mobilním datovém připojení napříč modelovou řadou Ford oznámil, že první dva užitkové modely z jeho evropské nabídky, novou Fiestu Van a nový Transit Connect, bude možné objednávat se zabudovaným modemem FordPass Connect.

FordPass Connect umožňuje proměnit vůz v pojízdný Wi-Fi hot-spot až pro 10 zařízení
a zefektivnit plánování tras díky službě Live Traffic, která do navigace SYNC 3 přináší dopravní informace v reálném čase.

FordPass Connect dále otevírá možnost využívat specifické funkce mobilní aplikace FordPass:

  • Upozornění na kondici vozu v případě, že je zapotřebí navštívit servis například kvůli nízké hladině oleje, prasklé žárovce atd.
  • Informace o stavu vozu – hladina paliva v nádrži, tlak v pneumatikách, případná aktivace alarmu atd.
  • Dálkové odemykání a zamykání
  • Informace o poloze – pomůže najít vůz například na rozlehlém parkovišti

Aplikace FordPass je natolik flexibilní, že se provozovatelé několika vozů mohou rozhodnout, zda chtějí sledovat všechny vozy ze své flotily prostřednictvím jednoho účtu FordPass, nebo je mít rozdělené do několika účtů.

Inovativní dopravní řešení pro velká města

Součástí expozice značky Ford v Birminghamu jsou rovněž ukázky inovativních řešení, jejichž cílem je zvýšit plynulost provozu, čistotu ovzduší a obecně kvalitu života ve velkých městech.

Návštěvníci si mohou prohlédnout jeden z vozů Transit Custom PHEV s plug-in hybridním pohonem, které se v Londýně účastní ročních provozních zkoušek u vybraných provozovatelů. Cílem projektu je zjistit, nakolik mohou hybridní dodávky zvýšit kvalitu ovzduší a produktivitu
v městském provozu.

Vyspělý „plug-in“ (s možností dobíjení z běžné rozvodné sítě) hybridní pohon umožňuje urazit
v čistě elektrickém režimu vzdálenost nejméně 50 km. K prodloužení dojezdu v případě potřeby slouží spalovací motor, jímž je v tomto případě oceňovaný agregát Ford 1.0 EcoBoost.

Projekt podporuje městská organizace Transport for London a účastní se ho několik vybraných společností a organizací včetně metropolitní policie. Telematické systémy Fordu shromažďují provozní i ekologické ukazatele všech dvaceti testovaných automobilů, aby bylo možné vyhodnotit jejich přínos co nejpřesněji.

Na vývoj 20 Transitů Custom PHEV přispěla grantem ve výši 4,7 milionu liber (v přepočtu přibližně 134 milionů Kč) organizace Advanced Propulsion Centre. Návrh a konstrukci obstaralo technické středisko Fordu v britském Duntonu a společnost Prodrive Advanced Technology z Banbury za podpory Revolve Technologies.

K vidění je v Birminghamu také koncepce digitálních služeb pro provozovatele užitkových flotil, kteří doručují zboží ve velkoměstech. Služba kombinuje několik způsobů dopravy. Propojuje flotily dodávek s cyklokurýry a pěšími poslíčky. Cílem je zvýšit rychlost a efektivitu „posledního kilometru“ cesty zboží k zákazníkovi.

Atraktivní nový Ranger Wildtrak X

V návaznosti na obchodní úspěch exkluzivního modelu Black Edition představuje Ford novou speciální verzi Rangeru, který je nejprodávanějším pick-upem v Evropě.*

Nový Ranger Wildtrak X je na veletrhu vystavován v modrém odstínu Performance. Je to poprvé, kdy je tato barva k dispozici pro model Wildtrak. Exteriér varianty Wildtrak X se dále vyznačuje černým provedením přední masky, ochranného rámu za kabinou, střešních ližin, bočních nášlapů, kol a emblémů Wildtrak. Černý je rovněž sériově dodávaný roletový kryt korby.

V interiéru se objevují celokožená sedadla se stylovým kontrastním prošíváním v šedém odstínu River Rock. Wildtrak X bude nabízen s karoserií Double Cab, motorem 3.2 TDCi 147 kW, šestistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Vůz má spotřebu paliva
8,8 l/100 km a emise CO2 231 g/km.***

Prodejci přijímají objednávky již dnes, první vozy budou dodány zákazníkům v srpnu.

Android a Android Auto jsou registrované ochranné známky Google Inc.

FordPass Connect je výbava na přání. Zabudovaný modem bude připojen při předání vozu zákazníkovi. Tato technologie bude na vybrané trhy uvedena v průběhu roku 2018, další trhy budou následovat v roce 2019.

Služba Live Traffic je bezplatná první dva roky od pořízení nového vozu Ford vybaveného systémem SYNC 3 s navigací. Po uplynutí této lhůty podléhá licenčnímu poplatku.

Wi-Fi Hot-spot (až 4G) zahrnuje bezplatné zkušební období čerpání dat, které začíná okamžikem aktivace a vyprší na konci třetího měsíce nebo po vyčerpání 3 GB dat, podle toho, co nastane dříve. Poté je vyžadován datový tarif u společnosti Vodafone. Nabídku tarifů a podrobnosti naleznete na webových stránkách Vodafone. K využívání zabudovaného Wi-Fi Hot-spotu ve vozech Ford modelového roku 2018 je zapotřebí příslušný hardware a aktivní datový tarif. Datové pokrytí a služby jsou v některých oblastech nedostupné. Možnosti a podmínky využívání služby závisejí také na znění vaší smlouvy s operátorem.

* Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z 20 tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

** Homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny před uvedením modelu na trh.

*** Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.

Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.