Sledovat Ford Czech Republic

Ford představuje v Goodwoodu vozy Mustang Mach-E 1400, Puma ST a STARD Fiesta, další významnou novinku má ještě v záloze

Tisková zpráva   •   Říj 15, 2020 13:03 CEST

Prototyp Mustang Mach-E 1400 ukazuje, jaký dynamický potenciál má elektrický pohon.
  • Prezentace značky Ford na Týdnu rychlosti v britském Goodwoodu ukazuje celou šíři záběru divize Ford Performance, od jedinečného elektromobilu až po SUV z řady Sport Technologies
  • Virtuálnímu publiku z celého světa se v akci představí prototyp Mustang Mach-E 1400 a nová Puma ST, která spojuje intenzivní řidičské zážitky s každodenní praktičností
  • 16. října oznámí Ford během Týdne rychlosti další významnou produktovou novinku pro příznivce sportovních automobilů

/V Praze, 15. října 2020/ – Na akci Goodwood SpeedWeek (Týden rychlosti), která se v britském Goodwoodu koná od 16. do 18. října, předvede Ford virtuálnímu publiku celou šíři svého programu sportovních automobilů. Při této příležitosti akce se odehrají dynamické evropské premiéry elektrického prototypu Mustang Mach-E 14001 a sportovního SUV Puma ST.

Mustang Mach-E 1400 s cílovou hodnotou nejvyššího výkonu 1 043 kW (1 419 koní) reprezentuje jedinečnou podobu elektricky poháněných sportovních automobilů. Jeho dynamický potenciál předvede na goodwoodské závodní trati zakladatel společnosti RTR Vehicles Vaughn Gittin Jr.

Nová Puma ST je první SUV z divize Ford Performance na evropském trhu. Nabízí vyspělé sportovní technologie od samosvorného diferenciálu přes unikátní patentované pružiny až po přepínatelné jízdní režimy včetně modu, určeného pro jízdu na závodních okruzích.

Pro evropské příznivce sportovních automobilů má navíc Ford připravenou další mimořádnou novinku, kterou oznámí v Goodwoodu 16. října.

Týden rychlosti v Goodwoodu je jednorázová událost, spojující to nejlepší z tradičních akcí Festival rychlosti a Goodwood Revival. Fanoušci budou moci sledovat dění na trati online v přímém přenosu.

Elektrický extrém

Prototyp Mustang Mach-E 1400 ukazuje, jaký dynamický potenciál má elektrický pohon. Vznikl ve spolupráci Ford Performance a společnosti RTR Vehicles a jeho posláním je překlenout propast mezi tím, co elektromobil doopravdy dokáže, a představami mnoha zákazníků.

V Goodwoodu se za volant Mustangu Mach-E 1400 neposadí nikdo menší než šampion driftingu a zakladatel RTR Vaughn Gittin Jr. Vůz je poháněn sedmi elektromotory o celkovém výkonu 1 043 kW (1 419 koní) a je koncipován tak, že ho lze snadno přenastavit pro různé druhy sportovního nasazení – od driftingu až po zajíždění rychlých časů na závodním okruhu. Poháněna mohou být přední, zadní nebo všechna čtyři kola. Při rychlosti 257 km/h generuje Mustang Mach-E 1400 přítlak přesahující 1 000 kg.

„Za volantem tohoto vozu se úplně změnil můj pohled na to, jaký může být výkon a točivý moment,“ řekl Vaughn Gittin Jr. „Ten zážitek se nepodobá ničemu, co jste si kdy představovali, možná kromě jízdy na magnetické horské dráze.“

Puma ST startuje

První sportovní SUV značky Ford, prodávané na evropském trhu, je stejně doma na závodním okruhu jako na rodinném výletu. V segmentu kompaktních SUV nastavuje Puma ST novou laťku jízdních vlastností a současně nabízí nejlepší zavazadlový prostor.

Díky motoru 1.5 EcoBoost2 o výkonu 147 kW (200 k) akceleruje Puma ST z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy. Sportovní podvozek má oproti standardní Pumě o 50 procent tužší zkrutnou příčku zadní nápravy, o 25 procent strmější řízení a o 17 procent větší brzdy. Za nejagilnějším jízdním projevem v dosavadní historii SUV značky Ford stojí také sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S, vyvinuté speciálně pro Pumu ST.

Svůj dynamický potenciál prozrazuje Puma ST sportovně stylizovaným exteriérem, jehož aerodynamické prvky zvyšují přítlak vpředu téměř o 80 procent. V nabídce laků karoserie figuruje exkluzivní nový zelený odstín Mean Green.

Navzdory svému sportovnímu charakteru si varianta ST zachovala praktičnost běžné Pumy včetně inovativní schránky Ford MegaBox pod podlahou zavazadlového prostoru, jako stvořené k uložení závodní helmy, bot a rukavic.

STARD Ford Fiesta ERX

Dalším vozem, jenž na Týdnu rychlosti ukazuje možnosti elektrického pohonu v motoristickém sportu, je STARD Ford Fiesta ERX. V Goodwoodu se zúčastní soutěže v driftingu.

Fiesta ERX je rallyecrossový speciál s elektrickým pohonem. Pro seriál Projekt ERX, vypsaný jako součást mistrovství světa v rallyecrossu, ho zkonstruovala specializovaná společnost STARD.

Tři elektromotory produkují dohromady více než 441 kW (600 k) a 1000 Nm. Hnací sílu přenáší na všechna čtyři kola dvoustupňová převodovka. Akcelerace 0 – 100 km/h představuje pro tento vůz otázku pouhých 1,8 sekundy, nejvyšší rychlost činí 240 km/h. Fiestu ERX lze koupit jako hotový závodní automobil, odpovídající předpisům World RX.

Ford GT nesmí chybět

Do Goodwoodu se vrací rovněž supersportovní Ford GT. Při Michelin Supercar Run za jeho volant usedne Richard Westbrook, který se závodním provedením tohoto vozu startoval v závodě 24 hodin Le Mans.

Ford GT se pyšní odlehčenou konstrukcí z uhlíkového kompozitu a hliníku, aktivní aerodynamikou a přeplňovaným motorem EcoBoost V63 o výkonu 482 kW (650 k) a točivém momentu 750 Nm. Dosahuje nejvyšší rychlosti 347 km/h.

1 Mustang Mach-E 1400 je prototyp pro demonstrační účely, není určen k prodeji.

2 Předběžné hodnoty spotřeby palivy a emisí CO2 pro model Puma ST: od 6,0 l/100 km, respektive 134 g/km dle metodiky NEDC (6,9 l/100 km, 155 g/km WLTP). Homologované hodnoty spotřeby paliva budou zveřejněny před uvedením modelu na trh.

3 Ford GT má spotřebu paliva od 14,9 l/100 km a emise CO2 od 350 g/km dle metodiky NEDC.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Typové schválení nových automobilů se řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Ke konci roku 2020 WLTP plně nahradí dříve používaný měřicí cyklus NEDC. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Během přechodného období se hodnoty zjištěné dle WLTP zpětně přepočítávají na NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 188 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Komentář

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.