Skip to content
Ford SYNC_2 web
Ford SYNC_2 web

Tisková zpráva -

Ford přidává plyn v inovacích: ztrojnásobí flotilu autonomních prototypů, vyzkouší komunikaci mezi auty a drony, podpoří nadějné start-upy

  • Ford bude mít největší flotilu autonomních prototypů ze všech výrobců automobilů; letos ztrojnásobí jejich počet
  • Vozy nově zařazené do testovací flotily budou vybaveny novým přesným snímačem Solid-State Hybrid Ultra PUCK™ Auto od společnosti Velodyne
  • Společnost Toyota Motor Corporation bude používat SmartDeviceLink, open-source softwarové rozhraní Fordu pro aplikace v chytrých telefonech
  • Ford a výrobce dronů DJI spolupracují na vývoji softwaru, který by zajišťoval komunikaci mezi automobily a drony

/V Praze, 6. ledna 2016/ – Ford oznámil na veletrhu CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas, že během letošního roku ztrojnásobí počet plně autonomních prototypů Fusion Hybrid, které procházejí jízdními zkouškami. Vznikne tak největší autonomní flotila v celém automobilovém průmyslu. 

V Arizoně, Kalifornii a Michiganu bude jezdit celkem třicítka těchto vozů.

Ford pracuje na vývoji autonomních vozů již více než deset let. Jedná se o jednu
z klíčových součástí strategie Ford Smart Mobility. Nedávno společnost oznámila, že
v letošním roce vyšle své autonomní prototypy na kalifornské silnice. Zároveň probíhá jejich testování ve zkušebních areálech Fordu i na veřejných komunikacích
v Michiganu. Ford byl také prvním výrobcem automobilů, který začal zkoušet autonomní vozy v Mcity – třináctihektarové maketě skutečného města provozovanou michiganskou univerzitou.

Nejpokročilejší senzory, hardware i software

Autonomní prototypy Ford třetí generace budou vybaveny novým přesným snímačem Solid-State Hybrid Ultra PUCK™ Auto od společnosti Velodyne. Senzor typu lidar svým tvarem a velikostí skutečně připomíná hokejový puk a pyšní se dosahem
200 metrů. Snímače pomohou urychlit vývoj a ověřování softwaru „virtuálního řidiče“, který je rozhodovacím centrem autonomního vozu.

Díky své kompaktní konstrukci a nízké hmotnosti je snímač Solid-State Hybrid Ultra PUCK™ Auto vhodný pro zástavbu do automobilu. Jeho snímací vlastnosti umožní technikům Fordu snížit počet lidarových senzorů na voze ze čtyř na dva bez negativního dopadu na objem a kvalitu získaných dat.

Ford mezitím dále zdokonaluje typy snímačů, které se na automobilech objevují už dnes. Kamery, radary a ultrazvuková čidla tvoří základ poloautomatických funkcí jako adaptivní tempomat, aktivní parkovací asistent, systém udržování v jízdním pruhu, detekce chodců atd.

Toyota začne používat software Ford SmartDeviceLink

První vlna společností působících v automobilovém průmyslu začíná podporovat Ford SmartDeviceLink. Jedná se o open-source software, jenž slouží jako platforma pro technologie umožňující ovládání chytrého telefonu prostřednictvím palubního systému.

Pro nasazení softwaru SmartDeviceLink se rozhodla mimo jiné Toyota Motor Corporation, ale také subdodavatelské společnosti QNX Software Systems
a UIEvolution. Podporu tohoto softwarového standardu zvažují rovněž automobilky PSA Peugeot Citroën, Honda, Subaru a Mazda.

Auta a drony mohou zachraňovat životy

Ford a výrobce bezpilotních letounů (dronů) DJI zkoumají možnosti spolupráce mezi automobily a drony. Obě společnosti vyhlásily programátorskou soutěž DJI Developer Challenge, jejíž účastníci mají navrhnout systém komunikace mezi automobilem
a dronem založený na Ford SYNC® AppLink nebo OpenXC.

Výsledný systém by měl sloužit Rozvojovému programu OSN při odstraňování následků přírodních katastrof v místech, na která se nelze dostat ani těmi nejvšestrannějšími pozemními vozidly. Záchranářské týmy OSN by mohly pomocí dronů rychle zmapovat oblasti zasažené zemětřesením nebo tsunami – to vše přímo
z kabiny pick-upu Ford F-150.

Konkrétní řešení bude na soutěžících vývojářích. V ideálním případě by systém mohl fungovat přibližně podle následujícího scénáře: řidič-operátor vybere na dotykové obrazovce systému Ford SYNC® 3 cílovou oblast a vyšle nad ni dron ovládaný prostřednictvím aplikace, jež se přenáší na obrazovku palubního systému přes rozhraní Ford SYNC® AppLink. Dron provede průzkumný přelet nad vymezenou zónou, přičemž pořídí video a vytvoří mapu s polohou a detailními snímky přeživších, aby záchranáři přesně věděli, kde a po kom pátrat.

Podpora začínajícím talentům

Fordem sponzorovaný fond Techstars Mobility, driven by Detroit začal přijímat žádosti start-upů zaměřených na oblast osobní mobility.

Až 12 start-upů získá 120 000 USD (v přepočtu necelé tři miliony korun) a tři měsíce mentoringu. Výměnou za to mají vybrané společnosti přinést nové nápady a pracovat na technických řešeních v oblastech definovaných strategií Ford Smart Mobility, jejímž cílem je posunout Ford kupředu v oblastech konektivity, mobility, autonomních vozů, zákaznické zkušenosti a analýzy dat.

Zájemci mohou až do 22. března podávat žádosti na www.techstars.com/apply. Program s vybranými účastníky bude spuštěn 13. června a vyvrcholí „demo dnem“, naplánovaným na 8. září.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.