Sledovat Ford Czech Republic

Ford Ranger, nejprodávanější pick-up v Evropě, se představuje v ještě výkonnějším, úspornějším a inteligentnějším provedení

Tisková zpráva   •   Led 25, 2019 16:57 CET

Nový Ford Ranger se v Evropě začne prodávat od poloviny roku 2019.
  • Nový Ford Ranger nabízí lepší dynamiku a až o devět procent nižší spotřebu paliva. Výbava se rozšiřuje o moderní konektivitu a asistenční systémy
  • Nový vznětový motor 2.0 EcoBlue je k dispozici také ve variantě bi-turbo o nejvyšším výkonu 157 kW (213 k). Další významnou novinkou je desetistupňová samočinná převodovka
  • Nejprodávanější pick-up v Evropě je nyní sériově vybaven systémem detekce chodců a inteligentním omezovačem rychlosti

/V Praze, 25. ledna 2019/ – Ford v premiéře představil nový pick-up Ford Ranger. Je ještě výkonnější, úspornější, kultivovanější a technicky vyspělejší. V Evropě se začne prodávat od poloviny roku 2019.

Stylová a všestranná nová verze nejprodávanějšího pick-upu v Evropě* přijíždí s propracovaným vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, který je vybaven systémem selektivní katalytické redukce (SCR) a ve spojení s novou desetistupňovou samočinnou převodovkou přináší až o devět procent nižší spotřebu paliva. Na vrcholu nabídky motorizací stojí varianta 2.0 EcoBlue bi-turbo s nejvyšším výkonem 157 kW (213 k) a točivým momentem 500 Nm. Ve srovnání s dosavadním motorem 3.2 TDCi to představuje nárůst o 10 kW, respektive 30 Nm.

Sériově je nový Ranger vybaven připojitelným pohonem všech kol a nabízí nové technologie, zvyšující produktivitu i komfort – například infotainment Sync 3.

Jako první model ve své třídě nabídne Ranger předkolizní asistent s detekcí chodců a inteligentní omezovač rychlosti již v sériové výbavě. Na přání je nově k dispozici aktivní parkovací asistent. Varianty s výkonnějšími motorizacemi nyní disponují funkcí aktivního potlačování okolního hluku.

Nový Ford Ranger přináší zákazníkům neporazitelnou kombinaci užitných vlastností, hospodárnosti a inteligentních technologií. Moderní motor EcoBlue s nejnovější technologií SCR pak s rezervou splňuje nejpřísnější emisní předpisy,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Nový Ranger je zkonstruovaný pro provoz v náročném terénu. Má světlou výšku 230 mm a pyšní se brodivostí 800 mm, což znamená nejlepší hodnotu v dané třídě. Nájezdové úhly 29 stupňů vpředu a 21 vzadu umožňují s jistotou překonávat i velké terénní překážky. V závislosti na zvolené variantě má Ranger nosnost až 1 252 kg a může táhnout přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.

Souběžně se zahájením prodeje modernizovaného Rangeru v polovině roku 2019 přijde na trh rovněž nový Ranger Raptor, vyvinutý divizí Ford Performance. Tento model je předurčen pro sportovní jízdu mimo zpevněné komunikace.

Nový vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue

Ranger je další model značky Ford, do kterého si našla cestu nová generace výkonných a hospodárných vznětových motorů s obchodním označením EcoBlue. V Rangeru bude k dispozici v následujících variantách:

  • 125 kW (170 k), 420 Nm; spotřeba paliva od 8,3 l/100 km, emise CO2 od 216 g/km**
  • Bi-turbo provedení s vysokotlakým turbodmychadlem s proměnnou geometrií a nízkotlakým turbodmychadlem s pevnou geometrií; 157 kW (213 k), 500 Nm; 9,2 l/100 km, 228 g/km

Varianta 125 kW je přeplňovaná jediným kompaktním turbodmychadlem, které dodává motoru v nízkých otáčkách více vzduchu než u dřívějšího motoru 2.2 TDCi. Výsledkem je rychlá a důrazná odezva v celém rozsahu otáček.

Ve vrcholné variantě bi-turbo pracují obě turbodmychadla v nižších otáčkách společně. Ve vyšších pracuje již jen větší dmychadlo, které poskytuje plnicí přetlak, potřebný k dosažení maximálního výkonu.

Motorizace 125 kW a 157 kW lze kromě šestistupňové manuální převodovky kombinovat také s desetistupňovou samočinnou skříní, jež již prokázala své přednosti v natolik rozmanitých modelech jako Ford F-150 a nový Mustang. Díky adaptivním řídicím algoritmům se dokáže plynule přizpůsobovat aktuálním podmínkám.

Údaje Fordu, založené na měření spotřeby paliva v reálném provozu, naznačují snížení spotřeby oproti ekvivalentní dosavadní motorizaci o devět procent v případě desetistupňové automatické převodovky a o čtyři procenta v případě převodovky manuální.

Motor 2.0 EcoBlue těží z různých konstrukčních opatření, zaměřených na snížení vnitřního tření. Jedním z nich je posunutí osy klikové hřídele o 10 mm, což snižuje otěrové síly působící na stěny válců litinového bloku. Ventilový rozvod je opatřen jednodílným modulem vačkových hřídelí.


Ke zvýšení kultivovanosti běhu přispívá nasazení piezoelektrických vstřikovačů paliva, se kterými se lze obvykle setkat spíše u vznětových motorů v luxusnějších osobních vozech.

Konektivita na výši doby

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™. Slouží k ovládání telefonu, audiosystému, navigace a klimatizace buď hlasem, nebo prostřednictvím dotykové obrazovky o úhlopříčce osm palců.

Nechybí ani funkce MyKey, která umožňuje správcům vozových parků naprogramovat do klíče omezení nejvyšší dosažitelné rychlosti jízdy a hlasitosti audiosystému, popřípadě znemožnit deaktivaci systémů aktivní bezpečnosti.

Inteligentnější a bezpečnější

Jako první vůz své třídy nabídne nový Ranger již ve standardní výbavě předkolizní asistent s detekcí chodců a inteligentní omezovač rychlosti.

Systém detekce chodců sleduje prostor před automobilem prostřednictvím kamery a radaru. Zaznamená-li chodce v jízdní dráze, začne automaticky brzdit, pokud řidič včas nezareaguje na varování.

Inteligentní omezovač rychlosti sleduje prostřednictvím kamery za čelním oknem dopravní značení. Pokud značení povoluje nižší rychlost, než má momentálně na omezovači nastavenou řidič, systém ji automaticky sníží. Jakmile vůz mine značku „konec nejvyšší dovolené rychlosti“, vůz znovu může akcelerovat až na nastavenou hodnotu. Omezovač se ovládá tlačítky na volantu.

Ranger také poprvé nabízí bezklíčové odemykání Ford KeyFree a do soustavy centrálního zamykání byl nově integrován i zámek zadního čela.

Z asistenčních technologií je zájemcům o Ranger k dispozici aktivní parkovací asistent, asistent jízdy v pruzích, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, parkovací senzory vpředu i vzadu a zadní kamera. Elektronický stabilizační systém se standardně dodává s funkcí ochrany před převrácením a stabilizací přívěsu.

K ještě příjemnějšímu dojmu z jízdy přispívají úpravy podvozku, zaměřené na zvýšení komfortu. Každá varianta používá jinou charakteristiku pružin a tlumičů.

Robustní a moderní vzhled

Z nového Rangeru vyzařuje suverenita. Změnil se design předního nárazníku a také masky. Středová horizontální lišta je nyní podélně rozdělená na dvě štíhlejší části. Nabídku laků karoserie rozšiřují dvě nové barvy, stříbrná Diffused a modrá Lightning. Vozy ve vyšších stupních výbavy mají bi-xenonové světlomety a LED denní svícení.

Komfortní interiér, připomínající osobní vozy, se dodává v černém provedení Ebony. Lakované plochy se vyznačují vyšším leskem a vozy vybavené desetistupňovou samočinnou rychlostní skříní mají luxusněji provedený volič převodovky. Varianta Ranger Limited se pyšní černým koženým čalouněním sedadel a exkluzivními sedmnáctipalcovými koly z lehké slitiny.

Vrcholný Ranger Wildtrak dostal speciální oranžový lak Saber a kontrastní povrchovou úpravu masky v tmavém titanovém vzhledu. Stejný odstín se objevuje i na otvorech pro přívod vzduchu v předním nárazníku, krytech zpětných zrcátek, klikách dveří, bočních ventilačních otvorech a na dekoračním rámování ložné plochy. Výsledek přitahuje atraktivním sportovním vzhledem.

V interiéru Rangeru Wildtrak nalezneme detaily matně chromovaného vzhledu nebo luxusní sedadla s částečným koženým čalouněním a vyraženými logy Wildtrak.

Varianty Limited i Wildtrak mají navíc jiné provedení zadního čela korby. Je opatřené zkrutnou tyčí, která výrazně snižuje sílu potřebnou k jeho zavření.

V České republice se inovovaný Ford Ranger objeví ve druhém čtvrtletí roku 2019.

* Údaj platí ke konci listopadu 2018. Data za celý rok 2018 nebyla v době přípravy tohoto dokumentu ještě k dispozici. Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z dvaceti tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

** Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.

Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jde o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Přiložené soubory

Dokument Word

Komentáře (0)

Přidat komentář

Komentář

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.