Skip to content
Vozy vybavené online připojením pomáhají řidičům předjímat nebezpečí
Vozy vybavené online připojením pomáhají řidičům předjímat nebezpečí

Tisková zpráva -

Ford sdílí data z automobilů s ostatními výrobci, aby zvýšil bezpečnost provozu i pro ty motoristy, kteří nejezdí Fordem

  • Vozy Ford budou varovat účastníky provozu – včetně řidičů vozů jiných značek – před potenciálním nebezpečím
  • Technologie informování o nebezpečí v okolí již funguje mezi vozy Ford, nyní z ní bude těžit ještě více motoristů
  • Vzájemná dohoda je výsledkem partnerství Data for Road Safety, zaštítěného Evropskou komisí. Dalšími partnery jsou BMW, Volvo, Mercedes-Benz, TomTom, HERE Technologies a střediska řízení silničního provozu v EU

PRAHA, 21. ledna 2021 – Ford bude poskytovat řidičům automobilů několika různých značek předběžné varování před potenciálním nebezpečím. Vyplývá to z přelomové smlouvy o sdílení dat souvisejících s bezpečností silničního provozu.

Funkce informování o nebezpečí v okolí debutovala začátkem roku 2020 v novém Fordu Puma a nyní je postupně zaváděna do dalších modelů značky Ford včetně nové Kugy. Dokáže varovat řidiče před nebezpečím, které může číhat za zatáčkou. 1 Nová smlouva povede k tomu, že informace o rizikových místech a situacích bude možné sdílet mezi vozy různých značek, což povede ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu pro široký okruh motoristů.

„Vozy vybavené online připojením pomáhají řidičům předjímat nebezpečí, které může číhat hned za další zatáčkou,“ řekl Peter Geffers, vedoucí oddělení automobilové konektivity ve Ford of Europe. „Ekosystémy sdílející data o bezpečnosti provozu jsou tím účinnější, čím více vozidel a telematických zdrojů je do nich zapojeno; rozšíření přínosů této technologie na ty, kdo nejezdí vozem Ford, představuje významný krok vpřed.“

Smlouva je výsledkem partnerství Data for Road Safety, zaštítěného Evropskou komisí. Přichází v návaznosti na 16měsíční ověřovací zkoušky, při nichž si automobily vyměnily desítky milionů zpráv standardu SRTI (Safety‑Related Traffic Information, dopravní informace související s bezpečností). Tyto zprávy mohou obsahovat informace o odstavených vozidlech, kluzkých silnících nebo snížené viditelnosti. Vedle Fordu jsou mezi partnery rovněž automobilky BMW, Mercedes-Benz a Volvo. Ekosystém je nicméně nyní otevřen i dalším účastníkům.

Impulsem k vyhodnocení nebezpečnosti situace může být zapnutí mlhových světel, prudké brzdění nebo aktivace airbagů. Na základě údajů z různých systémů vozu se přímo na jeho palubě zjistí přítomnost rizika a poloha nebezpečného místa. Data jsou pak v anonymizované formě odeslána prostřednictím palubního modemu FordPass Connect na zabezpečený server Fordu, který je distribuuje k partnerům SRTI. Ti shromažďují zprávy z několika zdrojů a rozesílají je do automobilů různých značek.

Relevantní zprávy SRTI jsou prostřednictvím mobilní komunikace neprodleně rozeslány všem vozům v blízkosti potenciálního nebezpečí a zobrazí se na jejich přístrojových štítech. Vedle varování ostatních motoristů mohou tyto zprávy posloužit rovněž k upozornění složek záchranného systému, jimž do několika sekund po vzniku události poskytnou informaci o její přesné poloze.

„Ekosystém Data for Road Safety je partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem, které přináší rozšířená data zlepšující bezpečnost silničního provozu velmi hmatatelným způsobem. Pro společnost jako celek se tedy jedná o win-win situaci,“ řekl Joost Vantomme, předseda nového ekosystému SRTI. „Výrobci automobilů zapojených do tohoto projektu jsou ochotni sdílet data na denní bázi a společně s dalšími partnery budou pokračovat ve svém úsilí přispívat do datového ekosystému SRTI.“

1 Asistenční funkce jako informování o nebezpečí v okolí jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek řidiče a nezbavují ho povinnosti věnovat pozornost provozu a ovládat vůz. Funkce informování o nebezpečí v okolí využívá palubní modem FordPass Connect a je poskytována bezplatně po dobu jednoho roku od pořízení vozu; poté je zpoplatněna jako součást online služeb. Palubní modem bude aktivován při předání vozu zákazníkovi. Zákazníci mohou s konkrétními způsoby sdílení dat vyjádřit souhlas nebo nesouhlas (opt-in/opt-out). K využívání funkcí dálkového přístupu je zapotřebí modem FordPass Connect (u vybraných modelů výbava na přání), aplikace FordPass a bezplatné online služby (podrobnosti viz Podmínky používání FordPass). Online služby a funkce jsou závislé na dostupnosti kompatibilní mobilní sítě. Postupný vývoj technologií, mobilních sítí i samotných automobilů může v budoucnu omezit funkčnost některých online funkcí.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 188 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.