Skip to content
Evropa se podle předpokladů zařadí k prvním regionům, v nichž Ford dosáhne uhlíkové neutrality
Evropa se podle předpokladů zařadí k prvním regionům, v nichž Ford dosáhne uhlíkové neutrality

Tisková zpráva -

Ford si nastavuje ještě ambicióznější cíle v oblasti ochrany klimatu. Do roku 2050 chce být uhlíkově neutrální

  • Ford je na nejlepší cestě zásobovat do roku 2035 všechny svoje výrobní závody výhradně elektřinou z obnovitelných zdrojů. V Evropě již Ford využívá pouze „zelenou“ elektřinu ve všech svých závodech ve Velké Británii, dále v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem
  • Evropa se podle předpokladů zařadí k prvním regionům, v nichž Ford dosáhne uhlíkové neutrality
  • Ford je jediným velkým výrobcem automobilů z USA, který se zavázal snížit svoje emise CO2 v souladu s Pařížskou dohodou. Spolupracuje také se státem Kalifornie na zavedení ambicióznějších norem pro emise skleníkových plynů z motorových vozidel
  • Do elektrifikace svého modelového portfolia investuje Ford více než 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 270 mld. Kč) a zavázal se nabízet každý model nově uváděný na evropské trhy také v elektrifikované verzi. Do roku 2021 bude v Evropě nabízet 18 takových modelů. Mezi elektrifikované pohony se řadí mild hybrid, full hybrid, nabíjecí (plug-in) hybrid a samozřejmě také elektromobil

/V Praze, 26. června 2020/ – Společnost Ford Motor Company si dala za cíl dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality v globálním měřítku. Současně si stanovila ještě urgentnější průběžné cíle uhlíkové neutrality, například pro Evropu.

Společnost tyto ambice oznámila v souvislosti s vydáním své již 21. výroční Zprávy o udržitelnosti (Sustainability Report). Ford je jediným velkým výrobcem automobilů z USA, který se zavázal snížit svoje emise CO2 v souladu s Pařížskou dohodou. Spolupracuje také se státem Kalifornie na zavedení ambicióznějších norem pro emise skleníkových plynů z motorových vozidel.

V Evropě již Ford využívá výhradně „zelenou“ elektřinu ve všech svých závodech ve Velké Británii, dále v rumunské Craiově a německém Kolíně nad Rýnem. Evropa se podle předpokladů zařadí k prvním regionům, v nichž dosáhne uhlíkové neutrality.

Již dříve značka oznámila záměr přejít do roku 2035 ve všech svých výrobních závodech po celém světě na stoprocentní zásobování elektřinou z místních obnovitelných zdrojů. K těm se řadí vodní, geotermální, větrné nebo solární elektrárny.

Pojmem „uhlíková neutralita“ se popisuje dosažení nulové bilance skleníkových plynů jednak snižováním jejich emisí a jednak odstraňováním uhlíku z atmosféry, jímž se kompenzují ty emise, které nelze snížit nebo eliminovat. Ford se zaměří na tři oblasti, jež dohromady tvoří přibližně 95 procent jeho emisí CO2 – provozování vozidel, dodavatelskou základnu a výrobní, technologická, logistická administrativní atd. zařízení společnosti.

„Můžeme vyvíjet a vyrábět skvělé automobily, udržet a rozvíjet silný byznys i chránit planetu – tyto ideály se ve skutečnosti vzájemně doplňují,“ řekl Bob Holycross, viceprezident Fordu a ředitel pro udržitelnost, životní prostředí a bezpečnost. „Zatím nemáme všechny odpovědi, ale jsme odhodláni spolupracovat se všemi globálními i regionálními partnery na tom, abychom těchto cílů dosáhli.“

Ford také pokračuje v rozpracovávání cílů schválených a definovaných v rámci iniciativy Vědecky stanovené cíle. Ty jsou rozděleny do tří tříd. Třída 1 zahrnuje přímé emise ze zdrojů, které společnost přímo vlastní nebo ovládá. Třída 2 se týká nepřímých emisí z nakupované elektřiny, páry, topení a chlazení spotřebovávaného Fordem. Ve třídě 3 jsou započítané emise z provozování automobilů, které Ford prodá, dodavatelského řetězce a dalších zdrojů.

Záměr dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 vypracoval globální multioborový tým složený z amerických, evropských i čínských odborníků Fordu na základě informací o životním prostředí, zákaznících, technologiích, legislativě, konkurenci a dalších aspektech. Úspěšně čelit výzvám souvisejícím s klimatickou změnou je pro Ford strategická priorita.

Mindy Lubber, generální ředitelka a prezidentka neziskové organizace Ceres, ocenila dlouhodobou vizi Fordu a vyzvala ostatní společnosti, aby ho následovaly.

„Blahopřejeme Fordu k závazku dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality,“ řekla. „Ford vnímá naléhavost klimatické změny a my apelujeme na všechny společnosti, aby začaly jednat a zavázaly se k vědecky podloženým cílům v rámci svých globálních aktivit.“

Do elektrifikace svého modelového portfolia investuje Ford více než 11,5 miliardy dolarů (v přepočtu přibližně 270 mld. Kč) a zavázal se nabízet každý model nově uváděný na evropské trhy také v elektrifikované verzi. Do roku 2021 bude v Evropě nabízet 18 takových modelů. Mezi elektrifikované pohony se řadí mild hybrid, full hybrid, nabíjecí (plug-in) hybrid a samozřejmě také elektromobil.

1Údaj se vztahuje na plně nabitý vůz v provedení s pohonem zadních kol a zvětšenou trakční baterií, dodávanou jako výbava na přání. Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na povětrnostních podmínkách, jízdním stylu řidiče, kondici vozu a stáří lithium-ion akumulátoru.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 199 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.