Skip to content
Ford je připraven na elektrifikovanou budoucnost
Ford je připraven na elektrifikovanou budoucnost

Tisková zpráva -

Ford ve Frankfurtu představuje elektrifikované modely. Už v roce 2022 jich plánuje prodávat více než vozů s konvenčním spalovacím motorem

  • Ford na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představuje svoji zatím nejsilnější řadu elektrifikovaných modelů. Patří k nim hybridní verze modelů Puma, Explorer, Tourneo Custom. Nová Kuga bude jako historicky první model Fordu nabízená jako mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid
  • Ford očekává, že již v roce 2022 dosáhne bodu obratu, kdy budou elektrifikované varianty tvořit více než 50 procent všech prodaných vozů této značky

  • Nová aplikace pro chytré telefony, připravená ve spolupráci se společností NewMotion, zajistí zákazníkům Fordu přístup k více než 118 tisícům veřejných nabíječek po celé Evropě
  • Ford Puma se na autosalonu poprvé představuje ve vysokém stupni výbavy Titanium X
  • V rámci programu Go Electric mohou návštěvníci frankfurtské expozice Fordu vyzkoušet simulátor akcelerace elektrického automobilu nebo ukázky rozšířené reality

/V Praze, 10. září 2019/ – Ford dnes na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem jasně demonstroval, že je připraven na elektrifikovanou budoucnost. Značka zde představuje svoji zatím nejrozsáhlejší řadu elektrifikovaných modelů a očekává, že už ke konci roku 2022 budou tyto modely mít na celkových prodejních výsledcích vyšší podíl než vozy poháněné jen běžnými spalovacími motory.

Již před několika měsíci Ford oznámil, že každý nový osobní model této značky bude nabízen i v elektrifikovaném provedení – tedy jako mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo stoprocentní elektromobil. Do roku 2024 uvede Ford na evropské trhy 18 elektrifikovaných modelů, z toho osm v průběhu roku 2019.

Ford očekává, že již v roce 2022 dosáhne bodu obratu, kdy se elektrifikované vozy budou prodávat ve vyšších počtech než varianty poháněné konvenčními zážehovými či vznětovými motory. Tou dobou by měl podle předpokladů po silnicích jezdit již více než jeden milion elektrifikovaných automobilů Ford.

V plně elektrifikované expozici značky Ford ve Frankfurtu si návštěvníci mohou prohlédnout následující modely:

  • Nový Ford Kuga Plug-in Hybrid. Kuga je první model značky Ford nabízený jako mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid
  • Nový Explorer Plug-in Hybrid a nové Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Sedmimístné SUV a osmimístný velkoprostorový automobil umožňují provoz pouze na elektřinu bez obav z nedostatečného dojezdu, protože jsou vybaveny i tradičním spalovacím motorem
  • Nová Puma Mild-Hybrid. Kompaktní crossover, inspirovaný vozy SUV, se díky mild-hybridní technologii pyšní nižšími emisemi CO2, hospodárnějším provozem a dynamičtějším charakterem. Ve Frankfurtu je poprvé k vidění v provedení Titanium X
  • Ford Mondeo Hybrid kombi. Hybridní benzin-elektrické hnací ústrojí představuje zajímavou alternativu ke vznětovým motorům a v některých situacích umožňuje pohyb pouze na elektrický pohon

V roce 2020 dorazí nové elektrické SUV, inspirované Mustangem. Bude podporovat velmi rychlé nabíjení a Ford předpokládá, že dle homologačního cyklu WLTP ujede na jedno nabití až 600 km.*

Bezproblémové nabíjení

Přední energetická společnost Vattenfall je nejnovějším partnerem Fordu v oblasti dodávek energie pro elektrifikované vozy. Zákazníkům plug-in hybridních modelů bude zajišťovat instalace domácích nástěnných nabíječek a nabídne jim také tarify se „zelenou“ elektřinou, vyráběnou z obnovitelných zdrojů. Partnerství zatím platí pro Německo a Dánsko.

Podobnou spolupráci uzavře Ford se šesti různými energetickými společnostmi. Nedávno oznámil, že ve Velké Británii a Irsku bude stejné služby zajišťovat Centrica.

Nástěnná nabíječka Ford nabízí až o 50 procent vyšší nabíjecí výkon než běžné domácí zásuvky. Doba nabíjení se díky tomu zkrátí až o třetinu.

Ford zároveň uvádí novou aplikaci pro chytré telefony, která provozovatelům elektrifikovaných vozů usnadní vyhledávání nabíječek a placení za nabíjení. Ve spolupráci se společností NewMotion tak Ford zprostředkuje zákazníkům přístup k jedné z nejrozsáhlejších veřejných nabíjecích sítí v Evropě. Pokrývá 30 zemí a obsahuje více než 118 000 nabíjecích míst.

Prostřednictvím palubního modemu FordPass Connect a mobilní aplikace FordPass pak budou řidiči plug-in hybridních modelů značky Ford moci sledovat průběh nabíjení i na dálku.

Ford je zároveň jedním ze zakládajících členů a podílníkem konsorcia IONITY, jehož cílem je vybudovat do konce roku 2020 po Evropě na 400 rychlonabíjecích stanic s nabíjecím výkonem 350 kW. Tím se oproti současným systémům výrazně zkrátí doba nabíjení, což přijde vhod zejména na dlouhých cestách.

Elektrifikace na vlastní kůži

Ford nabídne návštěvníkům autosalonu možnost vyzkoušet nový program Go Electric, jehož cílem je pomoci široké veřejnosti lépe pochopit elektrifikované automobily. Tvoří ho následující sekce:

  • První simulátor akcelerace elektromobilu na světě. Zákazníci v něm poznají radost z lineárního zrychlování vozu poháněného elektřinou
  • Rozšířená realita vysvětlující princip různých typů elektrifikovaného pohonu od 48V mild-hybridu v novém Fordu Puma až po čistě elektrický pohon připravovaného SUV
  • Interaktivní dotykové obrazovky. Zákazníci se jejich prostřednictvím dozvědí, který druh elektrifikovaného pohonu je nejvhodnější právě pro ně
  • Interaktivní výstava nabíjecích zařízení. Návštěvníci díky ní lépe pochopí, jak rychle lze v různých situacích nabíjet plug-in hybridní i plně elektrické vozy.

Program Go Electric bude možné ve Frankfurtu absolvovat do 22. září, kdy se vydá na evropské turné. V jeho rámci postupně zavítá do Janova, Paříže, Madridu a Londýna.

  • Ford Explorer Plug-in Hybrid: emise CO2 od 71 g/km, spotřeba paliva od 3,1 l/100 km
  • Ford Kuga Plug-in Hybrid: emise CO2 od 26 g/km, spotřeba paliva od 1,2 l/100 km
  • Ford Mondeo Hybrid kombi: emise CO2 od 99 g/km, spotřeba paliva od 4,3 l/100 km
  • Ford Puma Mild-Hybrid: emise CO2 od 125 g/km, spotřeba paliva od 5,5 l/100 km
  • Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid: emise CO2 od 75 g/km, spotřeba paliva od 3,3 l/100 km

*Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny před uvedením modelu na trh.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.

Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP postupně nahrazuje dříve používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 199 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.