Skip to content
Hybridní Transit Custom a Tourneo Custom P-HEV rozšíří ještě v letošním roce užitkové portfolio Fordu na evropském trhu – a to včetně České republiky.
Hybridní Transit Custom a Tourneo Custom P-HEV rozšíří ještě v letošním roce užitkové portfolio Fordu na evropském trhu – a to včetně České republiky.

Tisková zpráva -

Ford zůstává i nadále evropskou jedničkou v užitkových vozech!

  • Ford prodal v Evropě v prvním čtvrtletí letošního roku 359 400 vozů, z toho 102 400 užitkových
  • V užitkovém segmentu proběhlo pro Ford obchodně nejúspěšnější první čtvrtletí od roku 1993
  • 72 procent prodaných osobních vozů Ford připadá na auta s vysokým stupněm výbavy
  • Užitkové vozy a SUV tvoří již téměř polovinu celkového odbytu značky v Evropě

/V Praze, 25. dubna 2019/ – V prvním čtvrtletí roku 2019 prodal Ford na dvaceti tradičních evropských trzích* 359 400 automobilů, což odpovídá tržnímu podílu 7,6 procenta. Obzvlášť úspěšně si vedla značka v užitkovém segmentu, neboť první čtvrtletí se pro ni stalo obchodně nejúspěšnějším od roku 1993.

Užitkových vozů prodal Ford celkem 102 400. Navýšil tím svůj podíl o 0,4 procentního bodu, na 14,5 procenta v segmentu, v němž v Evropě dominuje jako již tradiční leader. Odbyt řady Transit přitom meziročně vzrostl o 11,8 procenta, pick-up Ranger si připsal nárůst dokonce o 15,6 procenta.

Historicky nejúspěšnější čtvrtletí zaznamenal mimochodem i kompaktní crossover EcoSport s 31 700 prodanými vozy. To je o 34,8 procenta více než v prvním kvartálu roku 2018. Velkému zájmu zákazníků se těší vysoké stupně výbavy (Titanium, Vignale, Active, ST-Line, ST a RS), na které v prvním čtvrtletí připadá 72 procent všech prodaných osobních vozů Ford. Nejprodávanějším modelem značky pak byl nový Focus s 66 900 kusy.

Velmi rád vidím, že téměř polovinu našich prodejů již tvoří užitkové vozy a SUV,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Očekáváme, že tento trend bude pokračovat. V průběhu roku uvedeme na evropský trh nové užitkové modely i SUV, například Transit Custom PHEV a Explorer PHEV.“

Největšími evropskými trhy jsou pro Ford tradičně Velká Británie (102 700 vozů za první čtvrtletí), Německo (81 100) a Itálie (40 300). Nejvyššího tržního podílu dosahuje značka v Maďarsku (13 procent), Británii (12,6 procenta) a Turecku (11,7 procenta).

V užitkových vozech se modrému oválu vede velmi dobře i v České republice, kde v počtech registrovaných vozů skončil za březen na děleném prvním místě. Nejúspěšnějším modelem se na českém trhu v prvních třech měsících stal model Transit/Tourneo Custom.

* Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z dvaceti tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 199 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.