Skip to content
Ford plánuje do roku 2026 investovat do elektromobilů více než 50 miliard dolarů (v přepočtu přibližně 1,2 bilionu Kč).
Ford plánuje do roku 2026 investovat do elektromobilů více než 50 miliard dolarů (v přepočtu přibližně 1,2 bilionu Kč).

Tisková zpráva -

Ford zveřejnil nový plán na zajištění výrobních kapacit a surovin pro výrobu baterií do elektromobilů; od roku 2023 chce vyrábět 600 tisíc a od roku 2026 více než dva miliony elektromobilů ročně

  • Ford přidal další chemické typy baterií a zajistil si smlouvy na dodávku 60 gigawatthodin (GWh) roční kapacity baterií, aby ke konci roku 2023 mohl celosvětově vyrábět 600 000 elektromobilů ročně
  • V příštím roce přijdou lithium-železo-fosfátové baterie pro Mustangy Mach-E prodávané v Severní Americe a na začátku roku 2024 pro F-150 Lightning, čímž se zvýší kapacita pro produkty s vysokou poptávkou
  • Společnost očekává, že složená roční míra růstu elektromobilů dosáhne do roku 2026 devadesáti procent
  • Elektrifikační centrum Ford v Kolíně nad Rýnem v Evropě bylo doplněno o nová energeticky účinná řešení, která uspoří více než 2000 tun CO2 a více než 2600 MWh elektrické energie ročně

PRAHA, 26. července 2022 – V návaznosti na silnou poptávku po nových elektromobilech oznámil Ford řadu iniciativ směřujících k zajištění výrobních kapacit pro baterie v rozsahu potřebném k dosažení cílového objemu 600 000 elektromobilů ročně do konce roku 2023 a více než dva miliony do konce roku 2026.

V rámci strategie Ford+ společnost podrobně popsala své globální plány stran modelového portfolia, které tyto výrobní cíle podporují. Ford očekává, že složená roční míra růstu elektromobilů přesáhne do roku 2026 90 %, což je více než dvojnásobek předpokládaného globálního růstu odvětví.

„Nová řada elektromobilů Ford vyvolala obrovské nadšení i poptávku a my nyní zavádíme průmyslový systém pro rychlé škálování,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel Fordu a prezident Ford Model e. „Tým divize Model e pracuje rychle, soustředěně a kreativně na zajištění výrobních kapacit i surovin, které potřebujeme k tomu, abychom mohli dodávat inovativní elektromobily milionům zákazníků.“

Ford plánuje do roku 2026 investovat do elektromobilů více než 50 miliard dolarů (v přepočtu přibližně 1,2 bilionu Kč) a do roku 2026 plánuje celkovou upravenou EBIT marži ve výši 10 %, respektive 8% EBIT marži u elektromobilů.

Společnost vytváří pro elektromobily nový dodavatelský řetězec, který dodržuje její závazky v oblasti udržitelnosti a lidských práv, a předpokládá, že do roku 2030 bude více než polovina její celosvětové produkce tvořena elektromobily a nejpozději do roku 2050 dosáhne celosvětové uhlíkové neutrality.

V Evropě Ford míří k úplnému přechodu na elektromobily do roku 2035

Pokud jde o Evropu, v závodě Ford v Kolíně nad Rýnem-Niehlu aktuálně probíhá rozsáhlá modernizace, která jej má připravit na výrobu elektromobilů od roku 2023. Součástí je i výstavba nové pětipodlažní budovy o rozloze 2500 m2, v níž bude umístěna nová a výkonná předlakovací linka.

Vedle toho budou stávající výrobní zařízení modernizována s využitím nových, energeticky účinných řešení, která ušetří více než 2000 tun CO2 a více než 2600 MWh elektrické energie ročně.

Očekává se, že první osobní elektromobil sjede z výrobní linky v Kolíně nad Rýnem v roce 2023 a druhý model elektromobilu se zde začne vyrábět od poloviny roku 2024. Roční objem výroby v novém závodě by měl dosáhnout 200 000 vozidel.

Přestavba závodu v Niehlu je významným krokem k dosažení plně elektrické budoucnosti značky Ford v Evropě a přispívá k jejímu cíli dosáhnout do roku 2035 uhlíkové neutrality ve všech svých evropských závodech, logistice i u dodavatelů.

600 000 elektromobilů ročně ke konci roku 2023

Ford plánuje do konce roku 2023 dosáhnout celosvětového objemu 600 000 prodaných elektromobilů ročně s následujícími modely:

  • 270 000 Mustangů Mach-E v Severní Americe, Evropě a Číně
  • 150 000 F-150 Lightning v Severní Americe
  • 150 000 E-Transitů v Severní Americe a Evropě
  • 30 000 kusů zcela nového SUV v Evropě, jehož výroba se výrazně zvýší v roce 2024.

Ke stávajícím nikl-kobalt-manganovým (NCM) článkům přidává Ford do svého portfolia lithium-železo-fosfátové (LFP) články. Vzniká tak ještě větší kapacita pro žádané modely a zákazníci se mohou těšit na mnoho let provozu s minimální ztrátou dojezdu. Nový typ článků zároveň snižuje závislost na vzácných kritických minerálech, jako je nikl, a při současných cenách přináší Fordu 10% až 15% úsporu nákladů na materiál oproti bateriím NCM.

Společnost potvrdila, že díky spolupráci s předními výrobci baterií z celého světa si zajistila 100 % roční kapacity bateriových článků – 60 gigawatthodin (GWh), což je objem potřebný pro výrobu 600 000 elektromobilů.

Ford dále oznámil, že společnost Contemporary Amperex Technology Co., Ltd. (CATL) bude od příštího roku dodávat kompletní LFP baterie pro Mustang Mach-E pro Severní Ameriku a od začátku roku 2024 také pro F-150 Lightning. Flexibilita architektury elektromobilů Ford umožňuje efektivní začlenění prizmatické LFP technologie společnosti CATL, čímž podporuje rychlé škálování výroby podle vývoje poptávky po elektromobilech.

Ford využívá ke splnění svých cílů v oblasti kapacity baterií pro rok 2023 také své dlouholeté pojení se společností LG Energy Solution (LGES) a strategický vztah se společností SK On.

Dlouholetý dodavatel LGES rychle rozšířil a zdvojnásobil kapacitu svého závodu v polské Vratislavi, aby podpořil dodatečnou výrobu NCM článků pro modely Mustang Mach-E a E-Transit. Společnost SK On instalovala kapacitu, která bude podporovat výrobu velkoobjemových modelů Ford F-150 Lightning a E-Transit – v závodě v Atlantě rozšíří výrobu NCM článků nad dříve plánovanou úroveň a poskytne novou kapacitu bateriových článků v závodě v Maďarsku.

Nárůst na více než 2 miliony elektromobilů ke konci roku 2026

Ford navazuje na dohody spojené s milníkem 600 000 vyrobených elektromobilů ročně a posouvá je ještě dál. Společnost nyní získala přibližně 70 % kapacity bateriových článků, které potřebuje k zajištění ročního celosvětového objemu více než 2 mil. elektromobilů do konce roku 2026.

Společnosti Ford a CATL (největší světový výrobce baterií) podepsaly samostatné nezávazné memorandum o porozumění s cílem prozkoumat spolupráci při dodávkách baterií na trhy Fordu v Číně, Evropě a Severní Americe.

Ford také oznámil, že od roku 2026 plánuje lokalizovat a využívat 40 GWh kapacity LFP v Severní Americe.

Společnost hodlá touto dodatečnou kapacitou doplnit tři již dříve oznámené závody na výrobu baterií v Kentucky a Tennessee, které jsou součástí joint venture podniku BlueOval SK společností Ford a SK On, oficiálně založeného minulý týden. Ford podepsal další memorandum o porozumění se společností SK On a také se společností Koç Holdings s cílem vytvořit společný podnik v Turecku, který by tam rozšířil kapacitu baterií.

Suroviny pro bateriové články vyráběné v joint venture firmách s jeho účastí získává Ford také přímou cestou. „Náš tým aktivně spolupracuje s partnery ve Spojených státech i po celém světě,“ uvedla Lisa Drake, viceprezidentka Ford Model e pro industrializaci elektrických vozidel. „Na klíčových trzích a v regionech, kde jsou k dispozici kriticky důležité dodávky, budeme postupovat rychle, setkávat se s vládními představiteli, těžebními společnostmi i zpracovateli a podepisovat memoranda o porozumění a dohody, které odrážejí očekávání Fordu v oblasti ESG a podporují záměr Fordu přinést elektromobily milionům lidí.“

Společnost minulý týden oznámila, že spolupracuje s významnými těžaři a že získala většinu potřebného množství niklu do roku 2026 a dále. Ford podepsal nezávazná memoranda o porozumění s:

  • Vale Canada Ltd. o zkoumání potenciálních příležitostí v celém hodnotovém řetězci elektromobilů.
  • PT Vale Indonesia a Huayou Cobalt o prozkoumání třístranného projektu na zpracování niklu a samostatně dohodu o odběru se společností Huayou, což dohromady zajistí Fordu práva na ekvivalent 84 kilotun niklu ročně.
  • BHP o dodávkách niklu z provozů Nickel West společnosti BHP v Austrálii. Cílová víceletá dohoda by mohla začít platit již v roce 2025 a časem může zahrnovat další komodity.

Ford také uzavřel několik klíčových smluv na lithium. Kromě nedávno oznámeného klíčového aktiva v Západní Austrálii, které získal prostřednictvím společnosti Liontown Resources, podepsal nezávazné memorandum o porozumění se společností Rio Tinto ve věci odběru lithia z jejího projektu Rincon v Argentině. Jedná se o součást memoranda o porozumění týkajícího se více kovů, které těží z toho, jaké množství hliníku Ford odebírá, a zahrnuje i potenciální kontrakt na měď.

Ford rovněž pokračuje v práci na lokalizaci zpracování klíčových materiálů pro baterie v Severní Americe. V této souvislosti oznamuje, že:

  • Firmy EcoPro BM a SK On podepsaly s Fordem nezávazné memorandum o zřízení závodu na výrobu katod v Severní Americe.
  • Firma ioneer podepsala s Fordem závaznou dohodu o odběru uhličitanu lithného z projektu Rhyolite Ridge v Nevadě na podporu výroby elektromobilů po roce 2025.
  • Firma Compass Minerals podepsala s Fordem nezávazné memorandum o porozumění pro hydroxid lithný a uhličitan lithný ze svých provozů v Utahu u Velkého solného jezera.
  • Firmy Syrah Resources and SK On podepsaly s Fordem nezávazné memorandum o porozumění s cílem zajistit odběr přírodního grafitu z jejich zpracovatelského závodu ve Vidalii ve státě Louisiana.

„Je to velmi konkurenční prostředí. Tyto spolupracující strany spatřují hodnotu v silné poptávce, kterou jsme vytvořili díky výjimečným produktům, jako je Mustang Mach-E a F-150 Lightning, a ve stabilitě, kterou můžeme do těchto vztahů přinést,“ řekla Drake. „Jsme nadšeni, že s nimi – a s dalšími, které jsme zatím neoznámili – můžeme spolupracovat na budování tohoto nového globálního dodavatelského řetězce pro Ford.“

Zájem o elektromobily

Zatímco Ford nově buduje nový dodavatelský řetězec pro elektromobily, zákazníci si pochvalují jeho první generaci elektromobilů, která je již na trhu, a poptávka mezi potenciálními kupci elektromobilů stále sílí.

Podle průzkumu společnosti EY většina spotřebitelů, kteří si hodlají v příštích dvou letech koupit automobil, poprvé uvedla, že se rozhodne pro elektrický nebo hybridní model – to je o 11 % více než loni a o 22 % více než v roce 2020. Většina tohoto nárůstu se týká plně elektrických vozidel.

V průzkumu společnosti Ford Pro uvedlo 60 % amerických správců vozových parků, kteří ještě nepoužívají elektromobily, že je plánují zařadit do svých flotil do dvou let.

Reakce trhu na modely F-150 Lightning a Mustang Mach-E je silná a přivádí k Fordu zcela nové zákazníky. Podle studie Fordu se Mustang Mach-E za 1. čtvrtletí dělí o první místo ve svém segmentu, pokud jde o příznivé hodnocení zákazníků, zatímco hodnocení modelu F-150 Lightning bylo druhé nejlepší za modelem F-150 poháněným spalovacím motorem.

Aby Ford poptávku dále stimuloval, snaží se zpřístupnit elektromobily milionům lidí a řeší překážky vstupu na trh, jako je nabíjení, náklady a zlepšování zákaznické zkušenosti s nákupem elektromobilu.

„Je to pro nás příležitost, jak získat zcela novou skupinu zákazníků, vybudovat si jejich loajalitu a přízeň a zároveň zvýšit náš podíl na trhu,“ řekl Marin Gjaja, ředitel zákaznické zkušenosti Ford Model e. „Vyvíjíme digitální i fyzické služby a zážitky, které tito noví zákazníci při nákupu produktu, jenž pro ně představuje přechod na novou technologii, očekávají. Naším cílem je spojit pohodlí digitálního nakupování se zkušenostmi Fordu, jeho velikostí a dealerskou sítí tak, abychom pro budoucí majitele elektromobilů vytvořili nejlepší možnou zákaznickou zkušenost.“

Videa:

          


                                                          # # #

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

O společnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Společnost Ford vyvíjí a dodává inovativní, oblíbené pick-upy a SUV vozy Ford, užitkové dodávky a luxusní vozy Lincoln, jakož i pokročilé služby konektivity. Kromě toho si Ford buduje vedoucí postavení v oblasti řešení mobility,

včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 182 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.