Skip to content
Ford dnes činí významný krok ve své evropské transformaci
Ford dnes činí významný krok ve své evropské transformaci

Tisková zpráva -

Na cestě k udržitelné ziskovosti Ford zcela vsadil na elektrický pohon. Kolínská továrna projde transformací za miliardu dolarů

  • Ford uvádí, že v polovině roku 2026 budou všechny osobní modely z jeho evropské nabídky schopny bezemisní jízdy. Do roku 2030 pak zcela přejdou na čistě elektrický pohon
  • Užitkové vozy Ford prodávané v Evropě budou 100% schopné bezemisní jízdy v roce 2024. Značka předpokládá, že v roce 2030 budou elektrické či plug-in hybridní varianty tvořit dvě třetiny celkového prodejního objemu jejích užitkových vozů
  • Právě segment užitkových automobilů, v němž má na evropském trhu vedoucí postavení, vnímá Ford jako klíčový pro svůj budoucí růst a profitabilitu. Přispějí k tomu nové produkty i služby, stejně jako strategická aliance s Volkswagenem a joint-venture Ford Otosan
  • V souvislosti s přípravami na svoji plně elektrickou budoucnost investuje Ford miliardu dolarů (v přepočtu přibližně 22 mld. Kč) do nového střediska na výrobu elektromobilů v německém Kolíně nad Rýnem; první velkosériově vyráběný osobní elektromobil pro evropské zákazníky začne z tamních výrobních linek sjíždět v roce 2023
  • Po úspěšné restrukturalizaci a návratu k ziskovosti v Evropě přikročí Ford k další fázi svého plánu, jejímž hlavním motivem bude čistě elektrická budoucnost. Společnost je na dobré cestě splnit dříve stanovený cíl v podobě dosažení šestiprocentní EBIT marže

PRAHA, 17. února 2021 – Ford dnes činí významný krok ve své evropské transformaci. Oznamuje, že připravuje přechod celého svého portfolia osobních vozů na elektrický pohon i výrazné posílení svých aktivit – včetně elektrifikace – v oblasti užitkových automobilů.

Ford dnes vyslovil závazek, že k polovině roku 2026 budou všechny modely z jeho evropské nabídky osobních vozů schopny bezemisní jízdy, ať už díky čistě elektrickému, nebo plug-in hybridnímu pohonu. V roce 2030 bude evropské portfolio osobních vozů Ford již 100% elektrické. Všechny užitkové vozy této značky budou poháněny čistě elektrickým nebo plug-in hybridním ústrojím již v roce 2024, přičemž Ford předpokládá, že v roce 2030 budou tyto varianty tvořit dvě třetiny jeho celkového prodejního objemu užitkových vozů na evropském trhu.

Oznámení přichází v návaznosti na zprávu, že evropský Ford se ve čtvrtém čtvrtletí 2020 vrátil do zisku a že společnost připravuje masivní celosvětové investice do elektrifikace. Do roku 2025 Ford v této souvislosti proinvestuje nejméně 22 miliard USD (v přepočtu přibližně 470 mld. Kč), což je téměř dvakrát víc než jeho dřívější závazek.


„Po úspěšné restrukturalizaci a návratu k ziskovosti na konci loňského roku nyní s potěšením vstupujeme do další fáze našeho plánu, vedeni závazkem přinášet našim zákazníkům expresivní nové vozy, zatímco zrychlujeme směřování k plně elektrické budoucnosti Fordu v Evropě,“ řekl Stuart Rowley, prezident Ford of Europe. „Očekáváme, že i letos budeme v Evropě pokračovat v silném pozitivním trendu a zůstaneme na dobré cestě k dosažení cílové šestiprocentní EBIT marže.“

Středobody transformačních plánů Fordu v Evropě po dobu uplynulých dvou let bylo zlepšení strukturálních nákladů, vyřešení situace na trzích se slabým prodejním výkonem, vytvoření lépe zacílené modelové řady a uzavírání partnerství směřujících k podpoře růstu a zlepšování hospodářského výsledku.

Urychlení růstu v užitkových vozidlech

V roce 2020 se Ford stal již pošesté v řadě nejprodávanější značkou užitkových automobilů v Evropě. Růst v tomto segmentu je pro značku klíčový z hlediska ziskovosti. Proto investuje do produktů i služeb, spolupracuje s rozsáhlou sítí přestavbářských společností a uzavřela strategickou alianci mezi Volkswagenem a svým joint-venture podnikem Ford Otosan, jejímž cílem je snížení nákladů pro obě strany.

Motorem dalšího růstu v segmentu užitkových automobilů se stane ekosystém vybudovaný okolo online služeb. Jsou vyvíjené ve spolupráci se zákazníky a jejich účelem je přispívat k prosperitě jejich firem. Patří k nim služby jako aplikace FordPass Pro, určená pro správu až pěti vozidel, nebo loňské spuštění služby na správu vozových parků Ford Fleet Management ve spolupráci s ALD Automotive.

Ford a Google také nedávno oznámily založení společné pracovní skupiny Team Upshift. Toto unikátní partnerství v kombinaci s vlastním potenciálem Fordu vytvoří předpoklad pro zásadní změny zákaznické a uživatelské zkušenosti, a to jak v osobních, tak v užitkových automobilech.

Miliardová investice v Kolíně nad Rýnem

V souvislosti s přípravami na svoji plně elektrickou budoucnost investuje Ford miliardu dolarů (v přepočtu přibližně 22 mld. Kč) do modernizace montážního závodu v německém Kolíně nad Rýnem, kde má značka svoji evropskou centrálu i jednu z největších výrobních základen v Evropě. Stávající montážní závod se díky investici promění na Elektrifikační středisko Ford Kolín nad Rýnem.

Ford dále oznámil, že v roce 2023 začne v tomto zařízení vznikat první velkosériový v Evropě vyráběný a pro Evropu určený osobní elektromobil značky. Zvažuje se i možnost vyrábět zde ještě jeden plně elektrický model.

„Dnešní oznámení plánované transformace závodu v Kolíně nad Rýnem, který je již 90 let naším německým domovem, je jedno z nejvýznamnějších, které Ford učinil za celou generaci. Je potvrzením našich závazků vůči Evropě a moderní buducnosti elektrických automobilů, na nichž stojí naše růstová strategie,“ řekl Rowley.

„Rozhodnutí udělat z výrobního a vývojového zařízení v Kolíně nad Rýnem centrum elektrické mobility Fordu pro Evropu je důležitý signál pro všechny zaměstnance,“ řekl Martin Hennig, předseda zaměstnanecké rady Ford-Werke GmbH. „Nabízí dlouhodobou perspektivu a současně je vybízí k tomu, aby pomohli formovat tuto elektrickou budoucnost.“

Rowley doplnil: „Budeme nabízet výjimečnou řadu elektrifikovaných modelů, podporovanou digitálními službami zaměřenými na spotřebitele, která zákazníkům umožní vydat se s námi na cestu do plně elektrické budoucnosti. Začínáme právě teď uvedením nového Mustangu Mach-E s výhradně elektrickým pohonem. V kombinaci s úspěšným sektorem užitkových automobilů tak vytvoříme základy pro udržitelně ziskový byznys Fordu v Evropě.“

Další podrobnosti o elektrifikačních plánech Fordu a transformaci kolínského závodu budou zveřejněny v průběhu následujících měsíců.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 188 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.