Skip to content
Na vozech značky Ford se zkouší technologie, která pomáhá řidičům využívat „zelenou vlnu“ na semaforech

Tisková zpráva -

Na vozech značky Ford se zkouší technologie, která pomáhá řidičům využívat „zelenou vlnu“ na semaforech

  • Nová technologie by mohla učinit přítrž věčnému stání na semaforech
  • Systém doporučí řidičům takovou rychlost, aby dojeli k semaforu na zelenou
  • Na vozech Ford se testují i další technologie, které mohou zvýšit plynulost provozu

/V Praze, 1. listopadu 2016/Představte si, že byste mohli odvézt děti do školy, dojet do práce nebo vyrazit do nákupního centra na druhé straně města, aniž byste museli cestou třeba jen jedenkrát zastavit na červenou.

Ford se aktuálně podílí na zkouškách technologie, která by mohla proměnit jízdu na „zelené vlně“ v každodenní realitu. Systém nazvaný GLOSA (Green Light Optimal Speed Advisory) využívá informace o načasování semaforů a doporučí řidiči takovou rychlost, aby dorazil k semaforu na zelenou. Pokud je už donucen na červenou zastavit, systém ho informuje, za jak dlouho opět naskočí zelená. Podobné technologie již pomáhají cyklistům v Kodani či Amsterodamu.*

Testy mají demonstrovat přednosti propojených automobilů a probíhají v rámci projektu UK Autodrive, což je nejrozsáhlejší britský program zaměřený na zkoušky autonomní jízdy a komunikujících automobilů. Projekt má 16 členů a je částečně financován z veřejných zdrojů. Jeho náplní je vývoj a testování technologií vzájemné komunikace mezi vozidly a komunikace mezi vozidly a infrastrukturou. Tyto systémy mají potenciál zkrátit dojezdové časy, zlepšit spotřebu paliva a také zmenšit stres, který řidiči v hustém provozu zažívají.

„Po dlouhém dni v práci nemůže být nic horšího, než zastavovat cestou domů na každých semaforech,“ řekl Christian Ress, vedoucí oddělení asistenčních technologií ve výzkumném středisku Fordu. „Tím, že umožníme řidičům svézt se na zelené vlně, dosáhneme lepšího toku dopravy a výrazného snížení spotřeby paliva i emisí oxidu uhličitého.“

Ve Velké Británii stráví každý rok řidiči čekáním na semaforech přibližně dva dny.

Na vozech Mondeo Hybrid, které Ford ke zkouškám poskytl, se testuje rovněž „elektronické brzdové světlo“, jež při prudkém brzdění upozorní na nebezpečnou situaci vozidla jedoucí za nimi. Funguje na vzdálenost až 500 metrů a nevyžaduje přímou viditelnost.

Příští rok se v rámci programu budou zkoušet také technologie, které upozorní řidiče na zablokovanou křižovatku nebo na blížící se policejní, hasičský či sanitní vůz. Testovat se bude také systém udělující prioritu vozidlům přijíždějícím ke křižovatce bez semaforů a dopravního značení.

Dvouletý testovací program probíhá v běžném provozu i na uzavřených tratích v Milton Keynes a Coventry.

* http://www.confused.com/press/releases/2016/brits-spend-more-than-two-days-a-year-at-red-lights

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 201 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.