Skip to content
Zájem o automobily s plug-in hybridním či elektrickým pohonem v Evropě stoupá. Stále více řidičů totiž zjišťuje, že tyto vozy dokážou komfortně splnit jejich přepravní potřeby a mají velmi příznivé provozní náklady
Zájem o automobily s plug-in hybridním či elektrickým pohonem v Evropě stoupá. Stále více řidičů totiž zjišťuje, že tyto vozy dokážou komfortně splnit jejich přepravní potřeby a mají velmi příznivé provozní náklady

Tisková zpráva -

Nejprodávanější plug-in hybrid v Evropě absolvuje téměř polovinu celkového nájezdu na elektřinu, ukazují statistiky Fordu o reálném využívání vozů Kuga Plug-In Hybrid

  • Z aktuálních prodejních statistik vyplývá, že Ford Kuga Plug-In Hybrid byl v prvním pololetí nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě
  • Řidiči vozů Kuga Plug-In Hybrid absolvovali 49 procent svého dosavadního letošního nájezdu na elektřinu, což pro ně znamená potenciální roční úsporu přibližně 20 000 Kč
  • Před několika měsíci Ford oznámil, že od poloviny roku 2026 bude 100 procent jeho modelové řady osobních vozů nabízených v Evropě schopno bezemisní jízdy díky plug-in hybridnímu či elektrickému pohonu; od roku 2030 bude značka v Evropě nabízet osobní vozy již výhradně s elektrickým pohonem
  • Řidiči Kugy Plug-In Hybrid hojně využívají možnosti jízdy na elektrický pohon. V elektrickém režimu se odehrála téměř polovina (49 procent) jejich kumulativního letošního nájezdu.
  • Více než dvě třetiny jízd jsou na kratší trasy do 50 km, na což dostačuje energie uložená v externě nabíjené baterii Kugy Plug-In Hybrid. Z více než 633 000 zaznamenaných dní provozu se více než 420 000 odehrálo s nulovými výfukovými emisemi. Průměrný denní nájezd 52 km je nižší než homologovaný dojezd na elektřinu dle cyklu WLTP (56 km).
  • Zákazníci bateriovému pohonu důvěřují a rutinně využívají nabíječky. Na každých 100 dní provozu připadá 89 případů nabíjení.
  • Zákazníci využívají k nabíjení výhodnějšího nočního tarifu, aby dosáhli ještě nižších provozních nákladů.V 35 procentech případů nabíjení byl vůz k nabíječce připojen přes noc po dobu 12 hodin či déle, přičemž k plnému nabití baterie z domácí 230V zásuvky postačuje šest hodin. Celkový podíl nočního nabíjení byl 45 procent, což naznačuje, že zákazníci přistupují k nabíjení vozu podobně jako k nabíjení telefonu či tabletu.

PRAHA, 9. srpna 2021 –Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) byl v prvním pololetí roku 2021 celkově nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě1a jeho majitelé hojně využívají možnosti ujet až 56 kilometrů čistě na elektřinu. Vyplývá to z nejaktuálnějších dostupných údajů.

Dle anonymizovaných provozních statistik Fordu absolvovali evropští řidiči Kugy PHEV 49 procent svého dosavadního letošního nájezdu v elektrickém režimu, při němž vůbec nedochází k aktivaci spalovacího motoru. Dle homologačního cyklu WLTP činí elektrický dojezd tohoto modelu až 56 km.

V červnu si Kuga Plug-In Hybrid připsala 6300 prodaných vozů, což je zatím nejlepší měsíční výsledek, a nyní se prodává lépe než všechny ostatní varianty Kugy dohromady. Za letošní duben, květen a červen prodal Ford již téměř 16 000 kusů Kugy PHEV, což je přibližně o třetinu lepší výsledek než v případě nejúspěšnějšího konkurenčního modelu.1

Zájem o automobily s plug-in hybridním či elektrickým pohonem v Evropě stoupá. Stále více řidičů totiž zjišťuje, že tyto vozy dokážou komfortně splnit jejich přepravní potřeby a mají velmi příznivé provozní náklady, zejména při nabíjení doma. Ve druhém čtvrtletí dosáhly vozy PHEV na evropském trhu podílu 8,4 %. Oproti stejnému období loňského roku to představuje nárůst o 255 procent.2

„Jsme naprosto přesvědčeni o tom, že naši zákazníci pořizují vozy s hybridním pohonem právě proto, aby mohli využívat výhod jízdy na elektřinu, a tato data ukazují, že majitelé Kugy Plug-In Hybrid provozují své automobily v režimu EV co možná nejčastěji,“ řekl Roelant de Waard, generální ředitel divize osobních automobilů ve Ford of Europe. „Rozhodli jsme se, že budoucnost Fordu bude elektrifikovaná, a skutečnost, že Kuga je nejprodávanějším vozem typu PHEV, ukazuje, že naši zákazníci se k nám na této vzrušující cestě chtějí připojit.“

Statistiky využívání vozů Kuga Plug-In Hybrid

Z anonymizovaných provozních statistik, které Ford shromažďuje za účelem optimalizace vlastnické zkušenosti zákazníků elektrifikovaných modelů, vyplývají mimo jiné následující poznatky:

Maximální využívání elektrického režimu jízdy může zákazníkům přinést nezanedbatelnou finanční úsporu. Vzhledem k průměrným cenám elektřiny pro domácnosti a benzinu 3by 100 kilometrů ujetých výhradně na benzin vyšlo řidiče Kugy Plug-In Hybrid na 216,8 Kč, zatímco v případě využití elektřiny by to bylo jen 81,1 Kč. Při ročním nájezdu 15 000 km tak potenciální úspora dosahuje více než 20 000 Kč.

Před několika měsíci Ford oznámil, že od poloviny roku 2026 bude 100 procent jeho modelové řady osobních vozů nabízených v Evropě schopno bezemisní jízdy díky plug-in hybridnímu či elektrickému pohonu. Od roku 2030 bude značka v Evropě nabízet osobní vozy již výhradně s elektrickým pohonem. Aktuálně přichází na trh Ford Mustang Mach-E GT, zatím nejdynamičtější verze elektrického SUV Mustang Mach-E, jichž bylo ve druhém čtvrtletí dodáno evropským zákazníkům více než 5300.

Nabídku elektrifikovaných osobních vozů značky Ford v Evropě dále tvoří mild hybridní a full hybridní provedení Kugy; full hybridní pohon v modelech Mondeo Hybrid, S‑MAX Hybrid a Galaxy Hybrid; Explorer Plug-In Hybrid; a mild hybridní motorizace v modelech Puma, Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid.

Hnací ústrojí Kugy Plug-In Hybrid tvoří kombinace zážehového čtyřválce 2,5 l, jenž pracuje v Atkinsonově cyklu, s elektromotorem/generátorem a lithium-ion baterií o kapacitě 14,4 kWh. Dle homologačního cyklu WLTP má vůz spotřebu paliva od 1,4 l/100 km, emise CO2od 32 g/km a dojezd na elektřinu až 56 km. Baterie se nabíjí z vnějšího zdroje prostřednictvím konektoru v levém předním blatníku.

O tom, kdy a jak bude elektrický pohon využíván, může rozhodnout řidič volbou režimů EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge. Vedle nabíjení z vnějšího zdroje doplňuje Kuga PHEV elektřinu také rekuperací kinetické energie při brzdění.

                                                                 # # #

1 Dle údajů JATO Dynamics, www.jato.com

2 https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-types-of-new-cars-battery-electric-7-5-hybrid-19-3-petrol-41-8-market-share-in-q2-2021/

3 Cena benzinu E5 v České republice v červenci 2021 https://www.czso.cz/csu/czso/setreni-prumernych-cen-vybranych-vyrobku-pohonne-hmoty-a-topne-oleje-casove-rady

Cena elektřiny pro domácnosti v České republice v aktuálním roce 2021 https://www.energie123.cz/elektrina/ceny-elektricke-energie/cena-1-kwh/

Ford Mustang Mach-E GT má dle WLTP dojezd až 500 km.

Ford Mustang Mach-E v provedení s pohonem zadních kol a zvětšenou baterií má dle WLTP dojezd až 610 km.

Ford Kuga EcoBlue Hybrid: homologované emise CO2 127-144 g/km, homologovaná spotřeba paliva 4,8-5,5 l/100 km WLTP.

Ford Kuga Hybrid : homologované emise CO2 124-146 g/km, homologovaná spotřeba paliva 5,4‑6,4 l/100 km WLTP.

Ford Mondeo Hybrid: homologované emise CO2 127-142 g/km, homologovaná spotřeba paliva 5,6‑6,2 l/100 km WLTP.

Ford S-MAX Hybrid a Galaxy Hybrid: homologované emise CO2 146-153 g/km, homologovaná spotřeba paliva 6,4-6,7 l/100 km WLTP.

Ford Explorer Plug-In Hybrid: homologované emise CO2 71 g/km, homologovaná spotřeba paliva 3,1 l/100 km, dojezd na elektřinu 42 km WLTP.

Ford Puma EcoBoost Hybrid: homologované emise CO2 119-145 g/km, homologovaná spotřeba paliva 5,2-6,4 l/100 km WLTP.

Ford Fiesta EcoBoost Hybrid: homologované emise CO2 110-139 g/km, homologovaná spotřeba paliva 4,8-6,1 l/100 km WLTP.

Ford Focus EcoBoost Hybrid: homologované emise CO2 114-138 g/km, homologovaná spotřeba paliva 5,1-6,1 l/100 km WLTP.

Rozsahy emisí CO2a spotřeby paliva se mohou lišit v závislosti na nabídce modelových variant na jednotlivých trzích.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

O společnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Ford navrhuje, vyrábí, prodává a servisuje kompletní řadu stále více elektrifikovaných osobních a užitkových vozidel vybavených permanentním online připojením: Užitkové a osobní vozy Ford a luxusní vozy Lincoln. Společnost usiluje o vedoucí pozici v oblasti elektrifikace, online automobilových služeb a řešení mobility včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 186 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510

Související dokumenty

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.