Skip to content
Aplikace Ford Reality Check staví prostřednictvím Google Daydream VR uživatele do role nepozorného řidiče, který postupně vyzvedává kamarády cestou na party.
Aplikace Ford Reality Check staví prostřednictvím Google Daydream VR uživatele do role nepozorného řidiče, který postupně vyzvedává kamarády cestou na party.

Tisková zpráva -

Nová aplikace od Fordu a Googlu ve virtuální realitě ukazuje, kam až může vést nepozornost za volantem

  • Společnosti Ford, Google a studio Happy Finish společně vyvinuly aplikaci pro mladé řidiče

  • Virtuální realita názorně ukáže, že nevěnování se řízení může být smrtelné
  • Při dopravních nehodách každoročně zahyne na evropských silnicích více než 3 600 mladých lidí

/V Praze, 13. října 2017/ Podle nejaktuálnějších dostupných údajů zahyne při dopravních nehodách na evropských silnicích každý rok více než 3 600 mladých lidí. Z toho dvě třetiny jsou řidiči.* Touha zůstat v kontaktu s přáteli prostřednictvím sociálních sítí, pořizovat selfies nebo psát textové zprávy může vést k nepozornosti se smrtelnými následky.

Ford proto ve spolupráci s Google a s renomovaným studiem Happy Finish, zaměřeným na virtuální realitu (VR), uvádí aplikaci Ford Reality Check, která upozorňuje na potenciálně fatální následky nevěnování se řízení.

Neuropsycholožka Lynda Shaw říká, že mladí lidé mají často obavy z vyloučení z kolektivu. Proto pokračují v komunikaci s přáteli i za volantem. „Studie ukazují, že prefrontální kůra, tedy ta část mozku, který pomáhá zmenšovat strach z vyloučení, je méně aktivní, když jsme mladší,“ řekla. „Pro teenagery je mimořádně zneklidňující, když zůstanou stát stranou své party. A co je podstatné, stejná oblast mozku je rovněž spojována s funkcemi jako vyhodnocování rizik, plánování nebo sebekontrola.“

Aplikace Ford Reality Check staví prostřednictvím Google Daydream VR uživatele do role nepozorného řidiče, který postupně vyzvedává kamarády cestou na party. O jeho pozornost soupeří zprávy na mobilu, telefonáty i přátelé v autě, což vede k několika rizikovým situacím. Poslední z nich má fatální následky. Při prvních testech uvedlo 90 procent lidí, kteří si aplikaci vyzkoušeli, že na základě této zkušenosti změní své chování za volantem.

„Dopravní nehoda může změnit život – a v případě mnoha mladých lidí ho bohužel může také tragicky zkrátit. Doufáme, že mrazivá ukázka toho, jak snadno se něco takového stane, přiměje mladé lidi k bezpečnějšímu chování za volantem,“ řekl Jim Graham, vedoucí programu Ford Driving Skills for Life.

Aplikace Ford Reality Check bude předváděna na akcích Ford Driving Skills for Life v několika evropských zemích a předpokládá se, že později bude k dispozici ke stažení v Google Play Store.

* Traffic Safety Basic Facts 2016 https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/2015_age.pdf

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.