Sledovat Ford Czech Republic

Nový elektrifikovaný Focus mild-hybrid nabízí o 17 procent nižší spotřebu, více komfortu a nové online funkce

Tisková zpráva   •   Čvn 22, 2020 16:46 CEST

Ford Focus
  • Ford rozšiřuje paletu pohonných jednotek modelové řady Focus o elektrifikovaný mild-hybrid; 48V mild-hybridní soustava zlepšuje dynamiku i spotřebu
  • Novinkou ve výbavě je digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3 palce. Později v letošním roce přibude také online funkce informování o nebezpečí v okolí
  • Český Ford na variantu mild-hybrid poskytuje cenové zvýhodnění a navíc u něj lze využít výkupní bonus za prodej staršího vozu na protiúčet

/V Praze, 22. června 2020/ – Evropští zákazníci mohou nyní objednávat vylepšený Focus s elektrifikovaným hnacím ústrojím mild-hybrid, oznámil dnes Ford.

Propracovaná 48V mild-hybridní technologie umožňuje novému Focusu 1.0 mild-hybrid nabídnout nejvyšší výkon 114 kW (155 k) při emisích CO2 od 93 g/km (NEDC). Ve srovnání s ekvivalentní dřívější motorizací 1.5 EcoBoost 110 kW je mild-hybridní varianta v cyklu NED o 17 procent úspornější.1

Spolu s novým elektrifikovaným pohonem přináší vylepšený Focus také nový digitální přístrojový štít, tvořený 12,3“ LCD obrazovkou s true color technologií, a nové funkce online konektivity, zajišťované sériově montovaným modemem FordPass Connect. Později v letošním roce bude k dispozici rovněž online funkce informování o nebezpečí v okolí.2

Nová varianta Focus Connected směřuje svojí sériovou výbavou na firemní i soukromé zákazníky. Dodává se například s podložkou pro bezdrátové nabíjení nebo systémem SYNC 3 s 8“ dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a navigací.3

I nadále bude Focus nabízen jako stylový Focus Titanium, všestranný Focus Active v duchu vozů SUV, sportovně stylizovaný Focus ST-Line a luxusní Focus Vignale (v některých evropských zemích). Karosářské varianty hatchback a kombi doplní na vybraných trzích také čtyřdveřový model. Pohonné jednotky mild-hybrid jsou k dispozici u celé modelové řady.

„Naše elektrifikované motory mají nejen šetřit řidičům výdaje za pohonné hmoty, ale také podpořit řidičsky atraktivní charakter našich vozů,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Díky hladkému spojení elektrického a benzinového motoru nabízí Focus mild-hybrid takovou kombinaci hospodárnosti a dynamiky, jaká se dříve považovala za nedosažitelnou.“

Focus se tímto přidává k osobním modelům Puma, Kuga a Fiesta i k užitkovým řadám Transit a Transit Custom, které již z mild-hybridní techniky těží. Každý svůj model nově uváděný na evropské trhy chce Ford nabízet i v elektrifikovaném provedení a do konce roku 2021 plánuje rozšířit sortiment takovýchto modelů na počet 18. Mezi elektrifikované hnací jednotky se počítá mild-hybrid, full hybrid, plug-in hybrid a také čistě elektrický pohon.

Výkonný a hospodárný mild-hybrid

Ve srovnání se zážehovým motorem 2,0 l 107 kW (145 k), nabízeném ve Focusu před deseti lety, má motorizace 1.0 mild-hybrid 114 kW v aktuálním Focusu více než dvojnásobný měrný výkon, ale o 45 procent nižší spotřebu paliva (dle NEDC).

Motorizaci mild-hybrid lze do Focusu objednávat také ve variantě o nejvyšším výkonu 92 kW (125 k). V obou případech kombinuje mild-hybrid zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem. Ten při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a uchovávat ji ve formě elektřiny. Lithium-iontová baterie pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Konstruktérům Fordu se podařilo umístit 48V baterii pod přední sedadlo spolujezdce takovým způsobem, aby nedošlo k úbytku prostoru pro zavazadla ani místa pro cestující.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. Podle potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Inteligentní mild-hybridní hnací soustava nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Volí přitom ze dvou strategií:

  • Nahrazení točivého momentu motoru, při němž se využije schopnost startér-generátoru pracovat jako elektromotor a poskytovat točivý moment až 24 Nm. Tím klesají nároky na spalovací motor. Výsledkem jsou emise CO2 93 g/km a spotřeba paliva od 4,1 l/100 km dle cyklu NEDC (115 g/km, respektive 5,1 l dle WLTP).
  • Umocnění točivého momentu, kdy může startér-generátor navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 Nm nad úroveň samotného spalovacího motoru. V nižších otáčkách má oproti konvenčnímu motoru točivý moment vyšší až o 50 procent.

Startér-generátor vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo snížit kompresní poměr a osadit motor větším turbodmychadlem.

Volbou modu Sport z nabídky přepínatelných jízdních režimů může řidič v okamžiku upravit charakteristiku systému, tak aby se ještě silněji zdůraznil dynamický charakter hnací soustavy. Elektrická asistence navýší točivý moment o 50 Nm. Ve sportovním režimu se zároveň změní odezva plynového pedálu, kalibrace elektrického posilovače řízení a práh intervence elektronického stabilizačního systému.

Integrovaný startér-generátor také umožňuje využívat funkci stop-start v širším rozsahu provozních scénářů – například při dojíždění do zastavení, navíc i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku. Mezní rychlost, při níž se stop-start aktivuje, lze nastavit na 15, 20 km/h nebo 25 km/h.

K dalšímu snížení spotřeby paliva využívá Focus mild-hybrid rovněž technologii deaktivace jednoho válce, kterou již znají řidiči modelů Focus 1.0 EcoBoost a 1.5 EcoBoost. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.

V nabídce nadále zůstávají vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue. Vedle šestistupňové manuální převodovky se zákazníci mohou rozhodnout také pro osmistupňovou samočinnou skříň.

Novinky v digitalizaci a konektivitě

Nově může být Focus vybaven digitálním přístrojovým štítem a později v letošním roce nabídne také funkci informování o nebezpečných situacích v okolí.

Nový digitální přístrojový štít je tvořen plně konfigurovatelným 12,3“ displejem. Díky 24bitové „true color“ technologii vykresluje informace a grafické prvky ve vysokém rozlišení a plném barevném spektru. Proto méně namáhá oči a lépe se čte. Řidič si může nastavit prioritu zobrazovaných údajů podle svých preferencí.

Ve Focusu mild-hybrid má displej specifické grafické rozhraní, které informuje o hospodaření s energií. Řidič vidí, kolik elektřiny mild-hybridní soustava vytvořila, a může sledovat, zda se elektřina v daném okamžiku ukládá do baterie, nebo je využívána k podpoře spalovacího motoru.

Inovativní technologie výroby zobrazovací plochy, vyvinutá původně pro výrobu optických čoček, poskytla designérům větší svobodu při návrhu tvaru displeje než u běžných obrazovek. Elektrické obvody jsou zapuštěné do celé plochy displeje.

Díky sériově dodávanému modemu FordPass Connect získají řidiči Focusu poprvé přístup k funkci informování o nebezpečných situacích v okolí. Tato technologie dokáže upozornit na potenciálně nebezpečnou situaci ještě předtím, než ji může spatřit samotný řidič nebo senzory vozu.

Údaje služba získává od místních úřadů, záchranných složek i dalších vozidel připojených do cloudu. Informace se mohou týkat práce na silnici, stojících vozidel, chodců či zvířat pohybujících se ve vozovce.

„Funkce informování o nebezpečných situacích v okolí je specifická v tom, že propojené jsou samotné automobily – prostřednictvím internetu věcí. Není závislá na aplikacích třetích stran,“ řekl Joerg Beyer, výkonný technický ředitel Ford of Europe.

FordPass Connect dále umožňuje ovládat některé funkce vozu na dálku prostřednictvím mobilní aplikace FordPass. Jde o odemykání a zamykání dveří, spuštění motoru4 u vozů s osmistupňovou samočinnou převodovkou nebo zjištění informací o aktuální poloze vozu, hladině paliva, stavu alarmu, tlaku v pneumatikách, životnosti oleje atd. Zabudovaného modemu FordPass Connect využívá také funkce Aktuální doprava, díky které může palubní navigace při výběru trasy v reálném čase zohledňovat hustotu provozu.

Nabídka pro české zákazníky

Mild-hybridní pohon již figuruje v ceníku českého Fordu v rozsáhlé nabídce možností kombinací pro různé stupně výbavy. Nyní je možné využít mimořádného cenového zvýhodnění, které pro variantu 155 koní mild-hybrid dosahuje až 80 000 Kč resp. 90 000 Kč s volbou sady X. Zákazníci navíc mohou nabídnout svůj starší vůz na protiúčet a využít další slevu na nový vůz ve výši 30 000 Kč. Obě výše zmíněné akce platí prozatím do 30. června 2020 u všech autorizovaných partnerů Ford v České republice.

Nezaměnitelné osobnosti. Inovativní technologie

Modelová řada Focus nadále sestává z několika svébytných variant, které odrážejí rozdílné preference zákazníků.

Focus Trend Edition nabízí paletu technologií, které zvyšují jistotu ovládání vozu a usnadňují řízení. Standardní výbava obsahuje podložku pro bezdrátové nabíjení, SYNC 3 s navigací, adaptivní tempomat,5parkovací senzory vpředu i vzadu a zadní kameru.

Focus ST-Line a Focus Active se nyní dodávají s rozšířenou sériovou výbavou. Zákaznícit ak získají dvouzónovou automatickou klimatizaci, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou proti oslnění, stěrače s dešťovým senzorem nebo bezklíčové odemykání. Dalšími novými položkami sériové výbavy jsou velký střešní spoiler pro Focus ST-Line X

V nabídce pokročilých asistenčních technologií nechybí adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, s rozpoznáváním dopravních značek upravujících rychlost a vedením uprostřed jízdního pruhu5 nebo aktivní parkovací asistent , který v případě automatické převodovky zcela samočinně ovládá vedle řízení také převodovku, akceleraci i brzdy. Řidič musí pouze držet stisknuté tlačítko. Sériově dodávaný předkolizní asistent s aktivním brzděním pomáhá předcházet srážkám s jinými vozidly, chodci i cyklisty, popřípadě alespoň mírnit následky takových střetů.5

Focus Výkon
(kW/k)
Emise CO2 od (g/km NEDC) Spotřeba paliva od (l/100 km NEDC) Emise CO2 od (g/km WLTP) Spotřeba paliva od (l/100 km WLTP)
1.0 EcoBoost
6st. man.
74/100 97 4,3 120 5,3
1.0 EcoBoost
6st. man.
92/125 97 4,2 124 5,5
1.0 EcoBoost
8st. autom.
92/125 116 5,1 133 5,9
1.0 mild-hybrid
6st. man.
92/125 94 4,1 115 5,1
1.0 mild-hybrid
6st. man.
114/155 93 4,1 115 5,1
1.5 EcoBoost 8st. autom. 110/150 125 5,5 142 6,3
1.5 EcoBoost 8st. autom. 134/182 125 5,5 142 6,3
1.5 EcoBlue 6st. man. 70/95 92 3,5 119 4,5
1.5 EcoBlue 6st. man. 88/120 92 3,5 118 4,5
1.5 EcoBlue 8st. autom. 88/120 101 3,9 124 4,8
2.0 EcoBlue 6st. man. 110/150 108 4,1 124 4,7
2.0 EcoBlue 8st. autom. 110/150 110 4,2 128 4,9
1 Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny podle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jde o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP začal nahrazovat dříve používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2.


2
Funkce může vyžadovat aktivaci. K využívání funkcí dálkového přístupu je zapotřebí modem FordPass Connect, aplikace FordPass a s nimi spojené online služby (viz podmínky FordPass). Online služby a funkce závisejí na dostupnosti kompatibilní mobilní sítě. Dalším vývojem technologií/mobilních sítí/automobilů může dojít k omezení funkčnosti některých online funkcí. Do online služeb se nepočítá Wi-Fi hotspot.

3 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce mohou být zablokované, pokud není zařazen neutrál nebo parkovací poloha. Některé funkce nemusí být kompatibilní se všemi typy mobilních telefonů.

4 Vzemích, kde to umožňuje legislativa.

5 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují pozornost a úsudek řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 199 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Komentář

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.