Skip to content
Nový Ford KA+
Nový Ford KA+

Tisková zpráva -

Nový Ford KA+ nabízí mimořádnou prostornost, hospodárnost i radost z jízdy

  • Ford uvádí na evropské trhy nový pětidveřový hatchback KA+ s mimořádně prostorným interiérem, nízkou spotřebou a přesvědčivými jízdními vlastnostmi – to vše za příznivou cenu
  • V segmentu čtyřmetrových aut nabízí KA+ až pěti cestujícím nejlepší prostor pro hlavu vpředu a prostor pro nohy vzadu; zákazníci ocení rovněž 21 odkládacích schránek
  • Nový zážehový motor 1.2 Ti-VCT s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů má kombinovanou spotřebu paliva 5,0 l/100 km a emise CO2 114 g/km*
  • Naladění podvozku uděluje vozu agilní, řidičsky atraktivní jízdní projev
  • Evropští zákazníci mohou objednávat nový Ford KA+ již ode dneška, cena pro český trh byla stanovena na 288 990 Kč

/V Praze, 8. června 2016/ – Společnost Ford of Europe dnes představila svůj nový subkompaktní model KA+, který za příznivou cenu nabízí mimořádně prostorný interiér, nízkou spotřebu a přesvědčivé jízdní vlastnosti.

KA+ se v evropské nabídce Fordu zařadí po bok úspěšné Fiesty jako zajímavá nová alternativa pro zákazníky, kteří hledají stylový, dobře vybavený a kvalitní malý automobil.

„Ford má bohatou historii cenově dostupných malých vozů, které jsou praktické, hospodárné a řidičsky atraktivní,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident pro Evropu, Střední Východ a Afriku. „KA+ zachovává této tradici věrnost, přináší obrovskou užitnou hodnotu ve formě kompaktního automobilu s agilním jízdním projevem a překvapivě prostorným interiérem.“

Velkorysý prostor pro pět

Zákazníci mohou novinku objednávat již ode dneška, první dodávky se očekávají na podzim tohoto roku. KA+ je pětidveřový hatchback založený na globální platformě Fordu pro malé vozy. Na délce pod čtyři metry nabízí velkorysý prostor pěti cestujícím.

KA+ je o něco kratší než Fiesta, ale o 29 mm vyšší. Díky optimalizovanému obestavění prostoru nabízí nejlepší prostor pro hlavu vpředu a prostor pro nohy vzadu v dané třídě.

Praktičnost při každodenním používání zajišťuje zavazadlový prostor o objemu 270 l v kombinaci se sklopnými zadními opěradly dělenými v poměru 60/40 a 21 odkládacími přihrádkami po celém interiéru.

Kapsy v předních dveřích pojmou láhev o objemu 1 litr, k tomu další láhev o objemu 0,5 l a menší deštník. Skrytá přihrádka v palubní desce je přístupná pouze tehdy, když jsou otevřené dveře řidiče. Hodí se k odložení cennějších věcí, které nemají zůstat na očích.

Stylový, proporčně vyvážený exteriér vychází z aktuálního designového slohu značky Ford. Jeho charakteristickými znaky jsou vysoko posazená maska chladiče a do stran protažené světlomety. KA+ má nárazníky, kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, stejně jako chromované detaily na přední masce.

Palubní deska dostala atraktivní zrnitou strukturu. Sedadla jsou potažena moderním materiálem v tmavém provedení. Na viditelných místech, jichž se posádka často dotýká, jako jsou vnitřní kliky dveří, ovládací prvky na středové konzole nebo výdechy ventilace, použil Ford hodnotně působící povrchovou úpravu v chromovaném vzhledu.

Energický a hospodárný motor

Aby mohl Ford nabídnout evropským zájemcům o KA+ co nejpříznivější cenu, zvolil pro tento model zjednodušenou paletu motorizací, založenou na úsporném novém zážehovém motoru 1.2 Ti-VCT. K dispozici pro český trh je silnější varianta o výkonu 63 kW (85 k). Motor vychází ze stejné konstrukční řady jako jednotka 1,25 Duratec ve Fiestě. Jeho výkon, hospodárnost i emise zlepšuje proměnné časování sacích i výfukových ventilů.

Motor 1.2 Ti-VCT se standardně dodává s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vyznačuje se plynulou a pohotovou dodávkou výkonu a širokým rozpětím točivého momentu, což zpříjemňuje jízdu ve městě i na delších cestách.

Ke snížení spotřeby přispívá optimalizovaná kalibrace řídicí jednotky, motorový olej s nízkým třením a také rekuperační dobíjení. To při brzdění či jízdě setrvačností přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a využívá ji k dobíjení akumulátoru. Spotřebu zmenšují rovněž pneumatiky se sníženým valivým odporem nebo aerodynamicky optimalizované řešení předního nárazníku. Obě varianty motoru mají kombinovanou spotřebu paliva 5,0 l/100 km a emise CO2 114 g/km.

Agilní, komfortní a zábavné svezení

Cílem Fordu bylo udělit vozu vyspělý jízdní projev, který by naplnil vysoká očekávání evropských zákazníků. KA+ má proto vlastní specifikaci podvozku: řízení, pružiny, tlumiče pérování, přední stabilizátor. Zadní vlečená náprava i pneumatiky byly vyvinuty speciálně pro tento model. Upraven byl rovněž přední pomocný rám a uchycení motoru.

Vůz dále prošel rozsáhlým vývojovým programem, jehož výsledkem je komfortnější a kultivovanější chování v typických podmínkách evropského provozu.

Závěrečné ladění a testování probíhalo ve zkušebním areálu Fordu u belgického Lommelu i na evropských silnicích.

Rozsáhlá sériová výbava

Nový model KA+ má nečekaně rozsáhlou standardní výbavu. Ta obsahuje manuální klimatizaci, rádio s komunikačním a zábavním systémem Ford SYNC s Bluetooth handsfree a hlasovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, šest airbagů, elektronický stabilizační systém ESC s asistentem pro rozjezd do svahu, nastavitelný omezovač rychlosti nebo bezzátkový systém doplňování paliva Ford Easy Fuel.

Na přání je k dispozici například automatická klimatizace, kožený volant s tempomatem, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná a elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní tmavě tónovaná skla či 15“ kola z lehkých slitin.

„Volba kompaktního vozu by neměla znamenat nutnost smířit se s kompromisy,“ řekl Darren Palmer, ředitel řady malých vozů ve Ford of Europe. „Nový KA+ odpovídá vysokým standardům našich kompaktních modelů Fiesta, B-MAX a EcoSport. Přináší styl, prostor, vyspělé technologie a kultivovanost, jaké evropští zákazníci očekávají.“

* Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 201 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.