Skip to content
Ford a Vodafone testují řešení z oblasti automobilové konektivity, které by mohlo automaticky upozorňovat řidiče, že se blíží k nehodě, a poradit jim, jak vytvořit uličku pro záchranáře
Ford a Vodafone testují řešení z oblasti automobilové konektivity, které by mohlo automaticky upozorňovat řidiče, že se blíží k nehodě, a poradit jim, jak vytvořit uličku pro záchranáře

Tisková zpráva -

Nový systém ve fázi prototypu rychle upozorní řidiče na nehodu a pomůže vytvořit „uličku“ pro záchranáře

  • Ford a Vodafone testují řešení z oblasti automobilové konektivity, které by mohlo automaticky upozorňovat řidiče, že se blíží k nehodě, a poradit jim, jak vytvořit uličku pro záchranáře
  • Rychlá pomoc obětem nehody výrazně zvyšuje jejich šance na přežití. Řidiči, kteří nevědí, jak se v koloně před nehodou chovat, příjezd záchranářů zbytečně zdržují
  • Prototyp nové technologie ukazuje řidičům, jak vytvořit uličku pro průjezd složek záchranného systému

/V Praze, 24. září 2018/ – Pozdní příjezd složek integrovaného záchranného systému k dopravní nehodě může mít fatální následky. Odborníci se domnívají, že zkrácením dojezdového času o pouhé čtyři minuty by se počet přeživších při nehodách zvýšil až o 40 procent.

Ford ve spolupráci s Vodafone proto nyní testuje nové řešení z oblasti automobilové konektivity, zaměřené právě na tento problém. Jde o systém, který by mohl upozornit řidiče na nehodu už několik okamžiků poté, co k této nehodě dojde. Navíc je upozorní na blížící se vozidla záchranných složek a poradí, na kterou stranu vozovky uhnout, aby vznikla předpisová ulička.

Systém umožňující rychlejší průjezd hasičských, sanitních a policejních vozů se zkouší jako součást projektu KoMoD (Kooperative Mobilität im digitalen Testfeld Düsseldorf), podpořeného částkou 15 milionů eur (v přepočtu přibližně 380 mil. Kč).

Systém eCall, jímž je vybaven nový Focus, dokáže již dnes v případě dopravní nehody automaticky přivolat pomoc. Umožňuje také zavolat na tísňovou linku ručně, k čemuž postačí stisknutí tlačítka SOS ve voze (zatím neplatí pro modely prodávané v České republice).

Ford a Vodafone se připravují na dobu, kdy spolu budou všechna vozidla komunikovat prostřednictvím mobilních sítí a zabudovaných modemů. Aktuálně mimo jiné zkoumají, jak využít „eCall Plus“ k tomu, aby upozornil ostatní řidiče, že se blíží k místu dopravní nehody. Cílem je zaznamenat nehodu na vzdálenost alespoň 500 metrů. Vozidla záchranného systému by rovněž vysílala podobné varování. To by se zobrazovalo na přístrojových štítech aut v koloně spolu s doporučením, jak vytvořit záchrannou uličku.

Požadavek na vytvoření záchranné uličky v mnoha zemích stanovuje zákon. Zdaleka ne všichni řidiči jej ale správně dodržují. Průzkum v Německu odhalil, že bezmála polovina řidičů neví, jak má uličku vytvořit.

V České republice se bude od října ulička vytvářet stejným způsobem jako v západních zemích, tedy mezi levým a druhým pruhem zleva. Dosavadní právní úprava nařizovala tvořit uličku na druhé straně, mezi pravým a druhým pruhem zprava. To mátlo zejména zahraniční řidiče.

Ford v projektu KoMoD testuje i další technologie, například systém upozornění na příjezd vozidla záchranného systému ukazuje řidičům polohu i vzdálenost blížících se policejních, hasičských či sanitních vozů.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.