Skip to content
Pohodlně se usaďte a dívejte se z okna. Průzkum ukázal, jak by lidé trávili čas v autonomních vozech

Tisková zpráva -

Pohodlně se usaďte a dívejte se z okna. Průzkum ukázal, jak by lidé trávili čas v autonomních vozech

  • Průzkum mezi 5 000 dospělými ukázal, jak by lidé trávili čas v autonomních vozech
  • Pro čtyři z pěti Evropanů by byla první volbou relaxace a pozorování ubíhající krajiny
  • Většina by se věnovala svým blízkým, surfovala na internetu nebo se pustila do jídla
  • Autonomní vozy by se lidem hodily k večerním cestám na drink, ale také k dojíždění do zaměstnání
  • Každý šestý rodič by poslal děti do školy autonomním vozem samotné
  • Evropané stráví v autech deset dnů ročně
  • Příští rok začne Ford testovat autonomní vozy i v Evropě

/V Praze, 29. listopadu 2016/ Zavedení autonomních vozů do běžného provozu je sice ještě daleko, ale lidé si už dnes umějí představit, jak by jim auta „bez řidiče“ usnadnila život. Vyplývá to z průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Ford Motor Company.

Mnozí Evropané by se v autě schopném samostatné jízdy nejraději věnovali svým blízkým, pozorovali ubíhající krajinu za okny nebo si zdřímli.* Přibližně 16 procent rodičů by také nechalo cestovat děti do školy samotné, kdyby mohly jet autonomním vozem.

Ford dnes oznámil, že v roce 2017 začne testovat autonomní vozy i v Evropě. Celých 80 procent z 5 000 respondentů průzkumu přiznalo, že by při cestování autonomním vozem relaxovalo a užívalo si výhled. 72 procent by telefonovalo, 64 procent by využilo získaný čas k jídlu. V těsném závěsu skončilo sledování filmů a čtení knížek.

„Lidé začínají vážně přemýšlet nad tím, co přesně by autonomní vozy znamenaly pro jejich každodenní život,“ řekl Thomas Lukaszewicz, vedoucí oddělení automatizované jízdy ve Ford of Europe. „Mnozí z nás zanedbávají pod tlakem jiných povinností sebe i své blízké. Auta, která se řídí sama, přinesou revoluci nejen do samotného cestování, ale i do mnoha dalších oblastí života.“

Evropští řidiči stráví za volantem v průměru 10 dní ročně.** Z dřívějších šetření Fordu vyplynulo, že obyvatelé velkých aglomerací považují dojíždění do práce za více stresující než samotné zaměstnání.*** Aktuální průzkum navíc ukázal, že při cestách za zábavou i do zaměstnání by lidé dali přednost autonomním vozům. Téměř polovina si myslí, že auta bez řidičů budou bezpečnější.

„Už dříve jsme oznámili, že od roku 2021 plánujeme používat ve Spojených státech autonomní vůz pro ride-sharingové služby. Je důležité, abychom rozšířili testování také do Evropy,“ dodal Lukaszewicz. „Pravidla silničního provozu se zde liší zemi od země. Jiné je i dopravní značení, na silnicích se častěji pohybují vedle aut také cyklisté.“

* Průzkum realizovala agentura Penn Schoen Berland na objednávku Ford Motor Company. Probíhal během listopadu 2016 ve Francii, Německu, Norsku, Španělsku a Velké Británii.

** http://ec.europa.eu/eurostat/documents/3433488/5298273/KS-SF-07-087-DE.PDF/0d50ff3c-a042-4c49-85e8-5333c92a7186

*** Průzkum agentury Opinion Matters na objednávku Ford Motor Company v dubnu 2015

https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2015/04/27/for-europeans--the-journey-to-work-causes-more-stress-than-their.html

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.