Sledovat Ford Czech Republic

S Martinem Prokopem před Rallye Dakar

Tisková zpráva   •   Lis 25, 2020 16:10 CET

„Ambice zůstávají pořád stejné. Chtěli bychom dojet do desítky v absolutním pořadí!“
  • Ambice pro Rallye Dakar: Do 10. místa absolutně
  • Posádka: Martin Prokop, Viktor Chytka a Ford Raptor
  • Martin Prokop a český Ford: 11 let úspěšné spolupráce

PRAHA, 25. 11. 2020 – Tradiční novoroční termín nejtěžší automobilové soutěže světa, Rallye Dakar, se blíží – a my jsme si těsně před odesláním techniky do Saúdské Arábie povídali s českým reprezentantem a Ambasadorem českého Fordu Martinem Prokopem o jeho dakarských plánech a ambicích.

Jak víme, pojede se slavný Dakar, konaný mezi 3. a 15. lednem 2021 kompletně v Saúdské Arábii. Jak tedy bude účast jihlavského MP Sports týmu vypadat – a co se dá od nové trati očekávat?

„Pro nás to bude úplně jiný Dakar, než se kterým jsme původně počítali, hlavně pokud jde o přípravu,“ říká Martin Prokop. „Covidová pandemie změnila úplně všechno, proto jsme třeba na autě nezvládli udělat spoustu původně plánovaných úprav, hlavně kvůli tomu, že řada dodavatelů musela výrobu zastavit nebo silně omezit – a my jsme tedy potřebné komponenty prostě nedostali. Snažili jsme se ale našeho Shreka (což je, jak známo, týmové jméno dakarského speciálu Ford Raptor) přece jen zase o něco vylepšit. I když nejdříve jsme ho po loňských závodech museli dostat zpátky ze Saúdské Arábie do Jihlavy – a už to byla hodně velká kovbojka. V rámci možností jsme ale zapracovali na motoru a jeho výkonu ve vysokých otáčkách, aerodynamice, tlumičích i diferenciálech, takže auto by mělo být zase o kousek lepší a rychlejší. Jenže jsme to neměli kde vyzkoušet, protože skutečné dakarské podmínky můžete zažít jen v Africe nebo v arabských zemích – a tam jsme se prostě nedostali, přesněji řečeno: báli jsme se tam auto poslat. Byl jsem proto vděčný za možnost alespoň krátkého testu na Sardinii, i když tam jsme jezdili spíš na šotolině a po kamení; skutečný test v dunách nám zatím chybí. A protože se spousta úprav na autě dodělávala na poslední chvíli, můžeme si sice myslet, že je připravené výborně, ale ověřit jsme si to nemohli. Shreka proto teď posíláme do Saúdské Arábie, kde si ještě před Dakarem střihneme dvě krátké dvoudenní soutěže, které pojednáme spíše jako test. I tak ale budeme v nevýhodě, vím, že týmy Mini, Toyota i Prodrive se k ostrým testům na rozdíl od nás už dostaly.“

V letošním ročníku Rallye Dakar plánoval tým MP Sports původně nasadit dva vozy, ale pilota toho druhého, Martina Kolomého, nakonec o možnost startu připravilo zranění ze shakedownu. Jak to ale bude vypadat v roce 2021?

„Martin ještě není úplně fit, i teď pojede jen jedno auto, v němž mě bude opět navigovat Viktor Chytka. Pro tým to znamená, že budeme potřebovat méně lidí i méně techniky, nakonec se MP Sports z dosud malého týmu změní na úplně nejmenší…,“ komentuje okolnosti Martin Prokop.

Při Rallye Dakar 2020 se na dlouhých rovných úsecích ukázalo, že Shrek nedokáže se špičkovou konkurencí držet krok v maximální rychlosti. Bude to při nadcházejícím Dakaru lepší?

„Na maximálce jsme hodně dělali, měly by jí pomoci již zmíněné úpravy na motoru i aerodynamice. Doufal jsem, že rychlost otestujeme někde na letišti, ale ani tenhle test jsme kvůli epidemii nezvládli. Pozitivní zpráva pro nás ale je, že v příštím roce bude maximálka u osobních aut předpisem omezena na 180 km/h, to by nám mělo hodně pomoci, abychom byli schopní držet krok i s absolutní špičkou,“ říká Prokop.

Pro český Ford bude Martinův start na Rallye Dakar 2021 vlastně zahájením už dvanácté sezony vzájemné spolupráce. Ta zatím mimo jiné přinesla dvě třetí místa v celkovém hodnocení mistrovství světa v rallye v kategorii S 2000, absolutní vítězství v rychlostní zkoušce MS, několik čtvrtých míst v jednotlivých podnicích světového šampionátu WRC – a také jedno skvělé šesté místo na Dakaru 2019. Letos už se dařilo méně, takže jaké má vlastně posádka Prokop – Chytka ambice pro rok 2021?

„To je jednouché,“ odpovídá jezdec. „Ambice zůstávají pořád stejné. Chtěli bychom dojet do desítky v absolutním pořadí!“

Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 188 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Komentář

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.