Skip to content
Robotická zadnice se učí nasedat do auta stejným způsobem jako člověk
Robotická zadnice se učí nasedat do auta stejným způsobem jako člověk

Tisková zpráva -

S testováním sedadel pomáhá Fordu robot jménem „Robutt“, který napodobuje lidské sedací partie

  • Robotická zadnice se učí nasedat do auta stejným způsobem jako člověk
  • „Robutt“ dosedne na sedadlo pětadvacettisíckrát, čímž za pouhé tři týdny nasimuluje deset let běžného používání
  • Rozměrově vychází z urostlého dospělého muže a poprvé se uplatnil při vývoji nové Fiesty

/V Praze, 27. října 2017/ Ford vytvořil robota, který svými pohyby napodobuje lidské pozadí a dokonale simuluje způsob, jímž lidé nasedají do auta.

Prostřednictvím tlakových map nalezli technici Fordu typický vzor nasedání a vysedání. Podle něj potom naprogramovali testovací zařízení, které slouží k testování životnosti a trvanlivosti sedadel. Přezdívka „Robutt“ je slovní hříčka složená ze slov „robot“ a „butt“ (anglicky zadek).

Podívejte se, jak „Robutt“ funguje:https://youtu.be/WlK1rbpuyAA

„Už od prvního nasednutí do auta si podle sedadla utváříme dojem komfortu a kvality,“ řekla Svenja Froehlich, specialistka Fordu na trvanlivost materiálů. „Dříve jsme používali pneumatické válce, které se pohybovaly jen nahoru a dolů. S ‚Robuttem‘ můžeme velmi přesně replikovat skutečné lidské chování.“

Rozměrově „Robutt“ vychází z urostlého dospělého muže. Při vývoji nové Fiesty nasimuloval za pouhé tři týdny deset let běžného používání, když vykonal celkem 25 000 cyklů nasednutí a vysednutí. Nový test se nyní zavádí pro všechny modely evropského Fordu. 

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.