Skip to content
Jízdní dynamiku zvyšují rovněž funkce jako možnost řazení nahoru bez ubrání plynu
Jízdní dynamiku zvyšují rovněž funkce jako možnost řazení nahoru bez ubrání plynu

Tisková zpráva -

Sada ST pro závodní trať s nastavitelným podvozkem posouvá jízdní vlastnosti Focusu ST na ještě vyšší úroveňSada ST pro závodní trať s nastavitelným podvozkem posouvá jízdní vlastnosti Focusu ST na ještě vyšší úroveň

  • Ford oznamuje Sadu ST pro závodní trať, která nabídne řidičům Focusu ST ještě agilnější chování v zatáčkách na závodním okruhu
  • Nastavitelný podvozek KW Automotive, větší brzdy Brembo a odlehčená kola v kombinaci s motorem 2.3 EcoBoost 206 kW (280 k) umožňují vozu podávat na okruhu optimální výkon
  • Sada ST pro závodní trať je určena pro Focus ST s pětidveřovou karoserií a manuální převodovkou. Její součástí jsou také specifické detaily vnějšího vzhledu a nová sedadla Ford Performance

PRAHA, 26. září 2022 – Opravdoví vyznavači sportovní jízdy mohou nyní ještě zvýšit okruhový potenciál svého Focusu ST díky nové volitelné Sadě ST pro závodní trať, určené pro nejnovější generaci tohoto sportovního modelu.

Sada ST pro závodní trať, vyvinutá divizí Ford Performance a důkladně testovaná na zkušebních polygonech Fordu i na slavné Severní smyčce Nürburgringu, je k dispozici výhradně pro pětidveřový hatchback se šestistupňovou manuální převodovkou. Dodává se přímo z výroby a přináší nižší hmotnost spolu s intenzivnějším zážitkem ze sportovní jízdy.

Díky motoru 2.3 EcoBoost1 o výkonu 206 kW (280 k) akceleruje Focus ST z nuly na 100 km/h za 5,7 s a vyvine rychlost až 250 km/h. Sada ST pro závodní trať s nastavitelným podvozkem KW Automotive a odlehčenými koly umožňuje řidičům naladit jízdní vlastnosti vozu s ohledem na maximální ovladatelnost na závodním okruhu.

Součástí Sady ST pro závodní trať jsou také brzdové kotouče o průměru 363 mm s brzdiči Brembo a nová specifikace pneumatik, která vozu uděluje maximální trakci a agilitu.

„Díky nové Sadě ST pro závodní trať se špičkovými technickými komponenty se z Focusu ST stává ostrý hatchback mimořádně vhodný na okruhy,“ řekl Stefan Muenzinger, ředitel Ford Performance pro Evropu. „Nastavitelné odpružení, obrovské brzdy a přilnavé pneumatiky pomáhají optimalizovat výkon, minimalizovat naklánění karoserie a maximalizovat zábavu za volantem – a o tu jde v tomto voze především.“

Focus ST se Sadou ST pro závodní trať lze ode dneška objednávat v Belgii, České republice, Finsku, Francii, Irsku, Maďarsku, Německu, Portugalsku, Rakousku, Rumunsku, Řecku, Španělsku, Švýcarsku a Velké Británii, přičemž první vozy s Track Packem budou dodány v listopadu.

Jízdní vlastnosti pro závodní okruh

Podvozek ze Sady ST pro závodní trať, vyvinutý ve spolupráci se společností KW Automotive, je vybaven tlumiči pérování s nerezovým pláštěm, které nabízejí nastavení útlumu ve stlačení ve 12 krocích a nastavení útlumu v roztažení („odskoku“) v 16 krocích. Tyto dva režimy nastavení umožňují pravidelným účastníkům okruhových dnů vyladit reakce odpružení jejich Focusu ST, a dokonce upravit chování vozu podle konkrétního okruhu.

Tlumiče jsou kombinovány s práškově lakovanými pružinami, které jsou oproti standardnímu Focusu ST až o 50 % tužší a snižují světlou výšku o 10 mm. Výsledkem jsou rychlejší změny směru díky nižšímu těžišti a menším náklonům karoserie. Tam, kde to umožňuje legislativa, mohou řidiči snížit světlou výšku o dalších pět milimetrů.

19palcová kola z lehké slitiny se vyrábějí procesem tlakového tvarování, při kterém se hliníková slitina zhutňuje, aby se i při menším množství materiálu (a tedy nižší hmotnosti) zachovala pevnost v tahu a zvýšila odolnost proti nárazům. Kola jsou tak o 10 % lehčí než standardní a mohou rychleji měnit směr ve vertikální ose, což zlepšuje kontakt pneumatiky s asfaltem při akceleraci, brzdění i zatáčení. Kola jsou obuta do specifických pláštů Pirelli P Zero Corsa s optimalizovanou přilnavostí, které vozu zajišťují nekompromisní jízdní vlastnosti na závodním okruhu a na suché vozovce.

Posílením prošly rovněž brzdy. Přední kotouče mají o 10 % větší průměr než standardní 330mm verze, což v kombinaci s pevnými čtyřpístkovými třmeny Brembo zlepšuje nástup brzd a poskytuje větší plochu pro rychlejší odvod tepla. Omezuje se tak vadnutí způsobené teplem při delších jízdách na okruhu.

Ostřejší chování v zatáčkách, ostřejší vzhled

Specifický exteriérový styling Sady ST pro závodní trať uděluje vozu ještě výraznější vzhled než loni představený nový design, který podtrhl sportovní charakter Focusu ST.

Zadní spoiler, zadní difuzor a stylizované otvory v předním nárazníku jsou bez ohledu na barvu karoserie vyvedeny v lesklém černém odstínu Agate. Všechny tři prvky mají pasivní aerodynamický účinek – optimalizují přítlak a stabilitu.

Střecha Focusu ST se Sadou ST pro závodní trať, přední horní mřížka a kryty zpětných zrcátek jsou rovněž lakovány lesklým černým odstínem Agate. Podobný tmavý vzhled s vysokým leskem mají také kola z lehké slitiny, za nimiž prosvítají brzdové třmeny výrazné červené barvy.

K dalším exkluzivním detailům exteriéru patří decentní černé obrysy loga ST namísto standardních chromovaných. V nabídce laků karoserie nechybí černá Agate, červená Fantastic, bílá Frozen, šedá Magnetic a zelená Mean Green, určená výhradně pro ST.

Ford loni představil také zcela nové prvky interiéru Focusu ST, mj. ve vlastní režii vyvinutá sedadla Ford Performance, která řidičům Focusu ST se Sadou ST pro závodní trať nabídnou při jízdě na okruhu vynikající vedení těla a zároveň pohodlí.

K pokročilým technologiím v interiéru patří 13,2“ středová dotyková obrazovka s intuitivním rozhraním, díky němuž se řidiči dostanou ke každé aplikaci, informaci nebo ovládacímu prvku na několik málo kliknutí.

Zážehový motor 2.3 EcoBoost, přeplňovaný dvoucestným (twin-scroll) turbodmychadlem s technologií anti-lag, dosahuje výkonu 206 kW (280 k) v 5500 ot.min-1 a točivého momentu 420 Nm v 3000-4000 ot.min-1.

Jízdní dynamiku zvyšují rovněž funkce jako možnost řazení nahoru bez ubrání plynu nebo inovativní elektronicky řízený samosvorný diferenciál (eLSD) s hydraulicky ovládanými spojkami, který dokáže přenést až 100 % dostupného točivého momentu na kolo s lepší trakcí. Toto řešení funguje rychleji a přesněji než mechanický samosvorný diferenciál a navíc preventivně upravuje rozdělení hnací síly na základě vstupů z nejrůznějších snímačů ve voze.

Řidiči mohou využít i přepínatelné jízdní režimy 2, které mění charakteristiku eLSD, plynu, elektronického posilovače řízení a elektronického stabilizačního systému (ESC). Režim Track pak posouvá práh intervence ESC tak, aby při jízdě na závodním okruhu vůz reagoval na pokyny řidiče ještě bezprostředněji.

                                                                        # # #

1 Ford Focus ST 206 kW 2.3 EcoBoost se šestistupňovou manuální převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2 180-189 g/km a homologovanou spotřebu paliva 7,8-8,3 l/100 km.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

2 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 35 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 54 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky), 8 společností vlastněných výrobních závodů a 6 nekonsolidovaných podniků. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

O společnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Společnost Ford vyvíjí a dodává inovativní, oblíbené pick-upy a SUV vozy Ford, užitkové dodávky a luxusní vozy Lincoln, jakož i pokročilé služby konektivity. Kromě toho si Ford buduje vedoucí postavení v oblasti řešení mobility,

včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 182 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.