Skip to content
Při hledání správné rovnováhy mezi cestovním komfortem, každodenním pohodlím a vedením těla při sportovní jízdě experimentovali odborníci Fordu s různými typy konstrukce sedadla, pěny i potahů.
Při hledání správné rovnováhy mezi cestovním komfortem, každodenním pohodlím a vedením těla při sportovní jízdě experimentovali odborníci Fordu s různými typy konstrukce sedadla, pěny i potahů.

Tisková zpráva -

Zdají se vám sportovní vozy příliš nepohodlné? Ortopedicky optimalizovaná sedadla ve Fordu Puma ST vám kryjí záda

  • Problémy se zády už nevylučují volbu sportovněji orientovaného vozu. Ford nyní uvádí na trh nová sedadla Ford Performance pro Pumu ST, schválená přední organizací zabývající se zdravím páteře
  • Sedadla, jež Ford vyvinul ve vlastní režii, jsou seřiditelná ve 14 směrech. Díky tomu se přizpůsobí postavě a zpřístupňují zážitek ze sportovní jízdy širšímu okruhu řidičů
  • Nová sedadla Ford Performance jsou k dispozici také pro Focus ST a Fiestu ST. O modely ST a varianty ST-Line je stále větší zájem

PRAHA, 15. června 2022 – Vlastnictví sportovního vozu v minulosti vyžadovalo obětovat část každodenního komfortu ve prospěch lepšího vnímání reakcí automobilu a kontaktu s vozovkou.

Ford již používá technická řešení, jejichž cílem je zajistit, aby jeho sportovní modely přinášely vedle radosti z jízdy také pohodlí, ať už se jedná o propracovaný podvozek nebo o nastavitelná sportovní sedadla s příkladným vedením těla – mimo jiné proto, aby vyhlášené jízdní vlastnosti modelů Ford Performance byly přístupné širšímu okruhu řidičů.

Nyní značka zvyšuje komfort sportovních sedadel na novou úroveň. Nová, ve vlastní režii Fordu vyvinutá sedadla Ford Performance pro sportovní SUV Puma ST1 se pyšní certifikací odborné organizace Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR, iniciativa za zdravější záda).

Certifikace AGR vyžaduje, aby sedadla umožňovala nastavení ve 14 směrech a plně se tak přizpůsobila anatomii a potřebám cestujících, místo aby se cestující přizpůsobovali sedadlu.

„Řidiči mohou využít skvělou ovladatelnost naší Pumy ST naplno jen tehdy, když se cítí komfortně. Proto jsme už od začátku přistupovali k návrhu nových sportovních sedadel s tím, že budeme chtít získat certifikaci AGR,“ řekl Michael Janzen, vedoucí konstrukce sedadel ve Ford of Europe. „Technici divize Ford Performance tráví za volantem více času než většina ostatních. Proto víme z první ruky, jak důležitá je pozice řidiče z hlediska požitku z jízdy i kvůli tomu, abyste na v cíli nevystupovali z vozu ztuhlí a rozlámaní.“

Akreditaci AGR uděluje nezávislá hodnotící komise, tvořená experty z různých oblastí medicíny. Bolesti spodních zad patří celosvětově k hlavním příčinám invalidity a jedna studie zjistila, že 63 řidičů trpí bolestmi zad v míře, která narušuje jejich běžný život.

U sportovních sedadel Pumy ST s integrovanými opěrkami hlavy lze nastavit nejen podélnou vzdálenost od volantu a úhel opěradla, ale také délku a úhel sedáku. Každý si tak najde vhodnou pozici za volantem.

Nechybí ani možnost výškového nastavení. Ocení ji zejména řidiči vyšších postav, kteří si mohou spustit sedačku níž a dosáhnout tak nízkého vzpřímeného posazu, jaký mají v oblibě vyznavači sportovní jízdy. Bederní opěrka je elektricky seřiditelná ve čtyřech směrech.

Při hledání správné rovnováhy mezi cestovním komfortem, každodenním pohodlím a vedením těla při sportovní jízdě experimentovali odborníci Fordu s různými typy konstrukce sedadla, pěny i potahů.

Desítku prototypů vyzkoušel Ford na svých polygonech, které napodobují reálné úseky a povrchy silnic z různých částí světa, i na veřejných komunikacích. Se zkouškami životnosti pomohl „Robutt“ – robotický simulátor, který za tři dny usedne, poskočí a zavrtí se v sedadle sedmapůltisíckrát, čímž napodobí dekádu běžného používání.

Nová sedadla se montují také do modelů Focus ST 2a Fiesta ST 3. Jsou potažena prémiovým veganským materiálem Sensico®, který svými senzorickými vlastnostmi, trvanlivostí i snadnou údržbou připomíná kůži.

Modely ST a jimi inspirované varianty ST-Line tvořily v roce 2021 podle údajů Fordu téměř polovinu (44 %) celkových prodejních objemů modelových řad Puma, Focus a Fiesta.

Puma ST, poháněná motorem o výkonu 147 kW (200 k), je prvním SUV Ford Performance nabízeným v Evropě. Pyšní se propracovanými „Sportovními Technologiemi“, jako jsou patentované směrové pružiny, přepínatelné jízdní režimy nebo na přání dodávaný samosvorný diferenciál.

Nová sedadla Ford Performance jsou jen jedno z mnoha technických řešení používaných v modelech Ford ke zvýšení komfortu. Jako další příklad lze uvést adaptivní tlumiče pérování MagneRide® 5, nabízené pro Ford Mustang 6a sériově dodávané pro elektrický Mustang Mach-E GT 7. Mají elektronicky řízenou magnetoreologickou náplň, která jim umožňuje reagovat v reálném čase na povrch vozovky a aktuální provozní situaci. Výsledkem je vedle lepší ovladatelnosti také právě dokonalejší komfort odpružení.

Ford plánuje nabízet sedadla s certifikací AGR i v budoucnu, kdy bude v Evropě klást větší a větší důraz na elektromobilitu. Společnost nedávno oznámila, že do roku 2024 uvede na trh sedm osobních a užitkových modelů nové generace s elektrickým pohonem.

Aktuálně značka nabízí také v 18 směrech seřiditelná sedadla s certifikací AGR pro modely Focus, Galaxy a S‑MAX. 8

                                                                              # # #

1 Ford Puma ST 147 kW (200 k) 1.5 EcoBoost má dle metodiky WLTP homologované emise CO2 148-154 g/km a spotřebu paliva 6,5-6,8 l/100 km.

2 Ford Focus ST 206 kW (280 k) 2.3 EcoBoost má dle metodiky WLTP homologované emise CO2 180-189 g/km a spotřebu paliva 7,8-8,3 l/100 km.

3 Ford Fiesta ST 147 kW (200 k) 1.5 EcoBoost má dle metodiky WLTP homologované emise CO2 139-153 g/km a spotřebu paliva 6,1-6,8 l/100 km.

4 Ford Puma ST-Line je nabízen s motorem 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k), 1.0 EcoBoost Hybrid 92 kW (125 k) nebo 114 kW (155 k) a 1.5 EcoBlue 88 kW (120 k). Dle metodiky WLTP má homologované emise CO2 117-149 g/km a spotřebu paliva 4,5-6,6 l/100 km.

Ford Focus ST-Line je nabízen s motorem 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k), 1.0 EcoBoost Hybrid 92 kW (125 k) nebo 114 kW (155 k) a 1.5 EcoBlue 85 kW (115 k). Dle metodiky WLTP má homologované emise CO2 115-153 g/km a spotřebu paliva 4,7-6,6 l/100 km.

Ford Fiesta ST-Line je nabízen s motorem 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k) a 1.0 EcoBoost Hybrid 92 kW (125 k). Dle metodiky WLTP má homologované emise CO2111-144 g/km a spotřebu paliva 4,9-6,3 l/100 km.

5 MagneRide® je ochranná známka BWI Group.

6 Ford Mustang má dle metodiky WLTP homologované emise CO2 256-284 g/km a spotřebu paliva 11,2-12,4 l/100 km WLTP.

7 V závislosti na provedení vozu a konfiguraci baterie lze s plně nabitou baterií dosáhnout dojezdu až 500 km (zamýšlená cílová hodnota dle metodiky WLTP). Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontové baterie).


8 Ford Galaxy and Ford S-MAX mají dle metodiky WLTP homologované emise CO2 146-196 g/km a spotřebu paliva 6,0-7,5 l/100 km.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva/elektřiny, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

O společnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Společnost Ford vyvíjí a dodává inovativní, oblíbené pick-upy a SUV vozy Ford, užitkové dodávky a luxusní vozy Lincoln, jakož i pokročilé služby konektivity. Kromě toho si Ford buduje vedoucí postavení v oblasti řešení mobility,

včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 182 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.