Sledovat Ford Czech Republic

Elektrizující jízdní projev Fordu Mustang Mach-E vykouzlí evropským řidičům úsměv na tváři

Tisková zpráva   •   Zář 18, 2020 10:40 CEST

Prodej Mustangu Mach-E bude v České republice zahájen v červenci 2021
  • Specifický pohled evropských zákazníků přispěl k tomu, že Mustang Mach-E nabízí energický jízdní charakter hodný loga legendárního Mustangu

  • Na přizpůsobení prvního modelu značky Ford, vyvíjeného od začátku jako elektromobil, evropským silnicím a řidičským preferencím pracoval v rámci globálního vývojového programu specializovaný tým

  • První turné po Norsku demonstrovalo úspornost a dynamiku Mustangu Mach-E, ale poskytlo také vhled do každodenního provozování takového vozu v existující nabíjecí infrastruktuře

/V Praze, 18. září 2020/ – Zamrzlá jezera, rozpálené pouště, nejmodernější simulátory – vývojové týmy Fordu z celého světa pracovaly na tom, aby elektrický Mustang Mach-E přinášel zákazníkům rovněž z celého světa řidičské zážitky hodné Mustangu.

Pokud jde o preference konkrétně evropských zákazníků, nikdo jim nerozumí lépe než tým ze zkušebního areálu Fordu u belgického Lommelu. Zde vznikala specifická kombinace vlastností odpružení, řízení, hnacího řetězce i asistenčních systémů, zohledňující očekávání evropských zájemců o první Ford vyvíjený od začátku jako elektromobil.

„Dnešní technika nám umožňuje přizpůsobit vůz ve virtuálním světě, takže už první fyzické prototypy se svým jízdním projevem blíží požadovanému charakteru. Posledních 10 procent, která jsou kriticky důležitá, lze však definovat pouze na silnici,“ řekl Geert Van Noyen, vedoucí v oddělení ladění jízdních vlastností Ford of Europe. „Vyvážená a pohotová elektrická platforma nám umožnila naladit Mustang Mach-E tak, aby rozdával řidičům radost v zatáčkách norského průsmyku Trollstigen, na německé dálnici i hrbolaté britské okresce.“

Klíčovými ingrediencemi vrozeného sportovního charakteru Mustangu Mach-E jsou rychle reagující elektromotory a nízké těžiště díky baterii uložené pod podlahou.

Evropský charakter vozu ladili odborníci Fordu na více než 100 kilometrech testovacích drah v Lommelu, které napodobují povrchy komunikací z různých evropských zemí. Evropské silnice bývají užší i klikatější a jezdí se na nich rychleji než v jiných částech světa, což si vyžádalo specifickou kalibraci odpružení, tlumení, stabilizátorů i řízení Mustangu Mach-E. Rovněž pneumatiky byly zvoleny s ohledem na ideální rovnováhu přilnavosti a komfortu v jednotlivých evropských zemích, které jsou značně rozmanité co do podnebí i kvality silnic.

Chování Mustangu Mach-E při velmi vysokých rychlostech se hodnotilo na německých dálnicích i na klopené dráze v Lommelu o délce 4,2 km, na níž se krouží rychlostí 220 km/h. Vedle stability a plynulosti ovládání se při těchto zkouškách posuzovala rovněž vnímaná kultivovanost v interiéru.

„Díky elektrickému pohonu je interiér Mustangu Mach-E velmi tichý. O to důležitější je zabránit pronikání nežádoucího hluku a vibrací do něj,“ řekl Van Noyen.

Asistenční technologie včetně adaptivního tempomatu s funkcí Stop&Go, rozpoznáváním dopravních značek a vedením uprostřed jízdního pruhu1 dokážou interpretovat vodorovné i svislé dopravní značení napříč kontinentem, takže řidiči se mohou těšit na intuitivní a klidné cestování bez ohledu na to, kde konkrétně žijí, pracují či tráví dovolenou.

Evropským řidičům bude vyhovovat okamžitý nástup výkonu, který je elektrickému pohonu vlastní. Hnací soustava Mustangu Mach-E rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola a inženýři Fordu ji důkladně testovali, aby ověřili, že ve skandinávském sněhu i španělském létě vůz svým chováním v zatáčkách připomíná Mustang s poháněnou zadní nápravou.

Možnost přizpůsobit jízdní projev Mustangu Mach-E různým podmínkám však není jen výsadou inženýrů Fordu. Řidiči mohou vybírat z jízdních režimů Whisper (šepot), Active (aktivní) a Untamed (nezkrocený). Podle zvoleného režimu se mění odezva řízení, akcelerátoru i brzd, ale také nepřímé osvětlení interiéru a dokonce i zvukový doprovod.

Ford nedávno absolvoval s Mustangem Mach-E turné po Norsku, jež patří z hlediska rozvoje elektromobility k nejprogresivnějším trhům v Evropě. Získal tak mimo jiné cenný vhled do každodenního provozování takového vozu v existující nabíjecí infrastruktuře.

Model s větší baterií a pohonem všech kol, který má dle předběžných údajů dojezd 540 km2 podle metodiky WLTP, překonal v reálném provozu očekávání, když při non-stop jízdě z Osla do Trondheimu urazil 484 km a v baterii stále zbývalo 14 procent energie.

V provedení s větší baterií a pohonem zadních kol činí cílová hodnota dojezdu dle WLTP dokonce 610 km.2 Aktuální testy ukazují, že nabíjení je oproti původním předpokladům téměř o 30 procent rychlejší. Na rychlonabíječce IONITY se Mustang Mach-E nabíjí průměrným tempem 119 km dojezdu za 10 minut nabíjení.3

„Pokud jsme v případě Mustangu Mach-E chtěli něčeho dosáhnout, bylo to přivést na svět elektromobil, který by si zasloužil nosit emblém Mustangu,“ řekl Van Noyen.

Prodej Mustangu Mach-E bude v České republice zahájen v červenci 2021.

1 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz.

2 Oficiálně homologované hodnoty spotřeby energie budou zveřejněny před uvedením modelu na trh. Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na povětrnostních podmínkách, jízdním stylu řidiče, kondici vozu a stáří lithium-ion akumulátoru. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Typové schválení nových automobilů se řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Ke konci roku 2020 WLTP plně nahradí dříve používaný měřicí cyklus NEDC. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Během přechodného období se hodnoty zjištěné dle WLTP zpětně přepočítávají na NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2.

3 Cílové hodnoty dojezdu a nabíjecích časů vycházejí ze zkoušek výrobce a kalkulací založených na homologačním cyklu WLTP. Uváděné hodnoty dojezdu platí pro prvních 10 minut od zahájení nabíjení.

Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 188 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Komentář

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.