Skip to content
Ford Mustang je nejprodávanějším sportovním vozem na světě
Ford Mustang je nejprodávanějším sportovním vozem na světě

Tisková zpráva -

Ford Mustang je nejprodávanějším sportovním vozem na světě

  • Podle údajů IHS Markit o celosvětových registracích automobilů se Ford Mustang stal s více než 150 000 kusy v roce 2016 nejprodávanějším sportovním vozem planety
  • Za šestiprocentním meziročním nárůstem stojí mimo jiné zájem evropských a čínských zákazníků
  • Ford Mustang je nejprodávanějším sportovním vozem na mnoha evropských trzích; 
    v České republice mu v segmentu patří druhé místo

/V Praze, 26. dubna 2017/ Ve Spojených státech je Ford Mustang nejprodávanějším sportovním vozem již padesát let. Díky rostoucí popularitě v Evropě i v dalších částech světa se ale tento legendární „pony car“ nyní stal nejžádanějším vozem svého druhu také v celosvětovém měřítku. Vyplývá to z údajů IHS Markit o registracích nových automobilů.

Podle IHS Markit se v roce 2016 prodalo po celém světě více než 150 000 Mustangů, z toho bezmála 45 000 mimo domácí Spojené státy. Za první kompletní rok na evropském trhu si zde Mustang připsal celkem 15 335 registrací.* Zároveň se stal nejprodávanějším sportovním vozem v mnoha evropských zemích od Francie přes Švédsko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Finsko a Řecko.

„Mustang dominuje registracím sportovních aut na trzích po celé Evropě od polárního kruhu až po Středozemí,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Za vzestupem a celosvětovým prvenstvím Mustangu stojí velké nárůsty prodejních čísel na trzích jako Německo nebo Čína, ale také postupné uvádění modelu na menší trhy typu Nové Kaledonie, Gibraltaru či Bonaire.

Mustang je s více než 8,4 miliony označeními „to se mi líbí“ nejoblíbenějším autem na Facebooku a dnes už je k dostání ve 140 zemích na všech kontinentech s výjimkou Antarktidy.
V Evropě je nabízen s motory 2.3 EcoBoost 233 kW a 5.0 V8 310 kW. Ford nedávno představil dvě nové speciální edice Mustangu s exkluzivními detaily a rozšířenou výbavou.

Ford Mustang Black Shadow Edition se dodává s motorem 5.0 V8 o výkonu 309 kW (421 k)
v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Na výběr jsou čtyři odstíny laku: bílá Platinum, žlutá Triple, červená Race a modrá Grabber. Poznávacími znaky Fordu Mustang Black Shadow Edition jsou černý emblém cválajícího koně na masce chladiče, speciální 19palcová kola s rozdvojenými paprsky, černé pruhy na vyvýšené části kapoty motoru i na bocích a černé emblémy 5.0 na předních blatnících.

Nový Ford Mustang Blue Edition je k dispozici s motorem 5.0 V8 o výkonu 309 kW (421 k) nebo s úsporným agregátem 2.3 EcoBoost 233 kW (317 k) ve spojení se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. Má atraktivní lak karoserie v odstínu modrá Grabber, černé pruhy na střeše i kapotě a 19palcová mnohopaprsková kola černé barvy.

*Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z 20 tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 201 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.