Skip to content
Ford of Europe má za sebou nejlepší 1. čtvrtletí od roku 2010 – zvýšil svůj tržní podíl a zůstává jedničkou v užitkových automobilech

Tisková zpráva -

Ford of Europe má za sebou nejlepší 1. čtvrtletí od roku 2010 – zvýšil svůj tržní podíl a zůstává jedničkou v užitkových automobilech

  • Na všech 50 evropských trzích* prodal Ford v prvním čtvrtletí 401 200 vozů – o 8,4 % více než ve stejném období loňského roku, přičemž celý trh narostl pouze o 5,4 %; tržní podíl značky se tak zvýšil o 0,3 procentního bodu, na 8,0 %
  • Na 20 tradičních trzích** zaznamenal Ford zvýšení počtu prodaných vozů o 8,5 %, na 363 500 kusů; tržní podíl se drží na hodnotě 8,2 %
  • Ford zůstává nejprodávanější značkou užitkových automobilů, v této kategorii pro něj bylo první čtvrtletí nejlepší od roku 1993
  • Také EcoSport a Kuga měly nejlepší první kvartál ve své historii – meziročně si polepšily o 50, respektive o 23 %
  • Kombinovaný odbyt sportovních modelů Fiesta ST, Focus ST, Focus RS a Mustang se více než zdvojnásobil
  • V letošním roce rozšiřuje Ford nabídku o modely S-MAX, Edge a Kuga Vignale; na trh přichází rovněž Fiesta ST200 nebo zcela nový model segmentu B, Ford KA+

/V Praze, 15. dubna 2016/ – Ford of Europe má za sebou prodejně nejúspěšnější první čtvrtletí od roku 2010. V osobních vozech dosáhl nejlepšího výsledku od roku 2011 a v užitkových dokonce od roku 1993. Značka také rostla rychleji než trh. Zákazníci Fordu projevují značný zájem o SUV, užitkové automobily, sportovní modely i velké vozy.

Na všech 50 evropských trzích prodal Ford celkem 401 200 vozů. To je o 8,4 % více než ve stejném období loňského roku, přičemž celý trh narostl pouze o 5,4 %. Tržní podíl značky se tak zvýšil o 0,3 procentního bodu na 8,0 %.

Ford zaznamenal na svých 20 tradičních trzích zvýšení počtu prodaných vozů o 8,5 %, na 363 500 kusů. Jeho tržní podíl se udržel na hodnotě 8,2 %, a zůstává druhou nejprodávanější značkou automobilů v Evropě.

„Ford se v Evropě těší stále většímu zájmu, ať už hovoříme o novém Mustangu a Focusu RS, rozrůstající se řadě SUV nebo o našich úspěšných užitkových modelech,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Máme více zákazníků a co je podstatné, získáváme nové soukromé a fleetové zákazníky, kteří si stále častěji pořizují vozy Ford ve vysokých stupních výbavy.“

V prvním čtvrtletí i v březnu 2016 byl Ford nejprodávanější značkou užitkových automobilů v Evropě. Na tradičních trzích pro něj bylo první čtvrtletí nejlepší od roku 1993, když značka prodala celkem 80 900 užitkových vozů a polepšila si tak o 14,4 %. Tržní podíl Fordu v užitkových vozech dosáhl hodnoty 13,7 %.

V úvodním kvartálu 2016 se pozitivně odrazila rovněž aktivita Fordu v segmentu SUV. Kompaktní EcoSport si připsal 14 600 prodaných kusů, což představuje meziroční zlepšení o 50 %. Také Kuga s 30 700 prodanými vozy a meziročním přírůstkem o 23 % oslavila nejlepší výsledek za první čtvrtletí v celé prodejní historii tohoto modelu.

Kombinovaný odbyt sportovních modelů Fiesta ST, Focus ST, Focus RS a Mustang se více než zdvojnásobil. V návaznosti na zahájení prodeje nového Focusu RS, který od listopadu získal již 5 700 objednávek, Ford letos očekává rekordní počet prodaných sportovních vozů. Mustang si od zahájení prodeje ve třetím čtvrtletí loňského roku objednalo již 16 600 zákazníků. V březnu se navíc tento model stal nejprodávanějším sportovním automobilem v Německu.

Úspěšné byly rovněž velké modely značky Ford. Prodeje S-MAXu meziročně narostly o 161 %, v případě Galaxy to bylo o 96 % a u Mondea o 18 %.

Novinky Fordu pro rok 2016:

Již dva roky po sobě Ford meziročně navýšil svůj tržní podíl a také v roce 2016 bude pokračovat v rozšiřování nabídky v klíčových segmentech:

Ve druhé polovině roku přijde na trh nová Kuga a Edge. Ford očekává, že v evropském segmentu SUV dosáhne v roce 2016 přibližně 30% růstu a poprvé překoná metu 200 000 prodaných vozů.

V kategorii sportovních automobilů uvede Ford novou Fiestu ST200. Stále čerstvou novinkou je Focus RS. Ford plánuje prodat letos v Evropě asi 40 000 sportovních vozů. To by představovalo meziroční růst o 50 %, přičemž již v roce 2015 zvýšil Ford prodeje sportovních modelů o 61 %.

Ford letos rozšíří luxusní řadu Vignale o tři nové modely – S-MAX Vignale, Edge Vignale a Kuga Vignale. V roce 2017 bude mít Ford v nabídce pět modelů Vignale.

Během letošního roku uvede Ford na trh nový model KA+, jímž reaguje na sílící poptávku po cenově dostupných malých vozech.

* Těchto 50 trhů zahrnuje dvacítku tradičních regionů (viz níže), Turecko, Rusko a následující oblasti: Albánie, Andorra, Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Estonsko, Gruzie, Gibraltar, Chorvatsko, Kazachstán, Kyrgyzstán, Kosovo, Kypr, Litva, Lotyšsko, Makedonie, Malta, Moldávie, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Tádžikistán, Turkmenistán, Ukrajina a Uzbekistán.

** Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z 20 tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Témata


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 201 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.