Skip to content
Testovací jízdy evropských zákazníků jsou součástí vývojového programu modelu E-Transit, který se začne prodávat v roce 2022.
Testovací jízdy evropských zákazníků jsou součástí vývojového programu modelu E-Transit, který se začne prodávat v roce 2022.

Tisková zpráva -

Ford oznámil program testování nové elektrické dodávky E-Transit přímo u zákazníků

  • Plně elektrický skříňový Ford E-Transit i z něj odvozený podvozek s kabinou mají před sebou provozní zkoušky u rozvážkových služeb a energetických společností
  • Testování prototypů v reálném nasazení pomůže Fordu dále vylepšit vlastnosti E-Transitu s ohledem na potřeby provozovatelů
  • Elektrické hnací ústrojí E-Transitu pomáhá zákazníkům snížit jejich emisní stopu, zatímco nižší provozní náklady a konektivita nové generace zlepšují celkovou produktivitu

PRAHA, 4. května 2021 – Již brzy budou zahájeny první zákaznické zkoušky nového E-Transitu, elektrické verze nejprodávanější dodávky na světě, oznámil dnes Ford.

Prototypy vozů E-Transit se začlení do vozových parků supermarketů, doručovacích služeb a energetických společností z Německa, Norska a Velké Británie.

„Zkoušky v reálném světě jsou důležitým krokem na naší cestě k uvedení elektrického E-Transitu a umožní nám ještě lépe pochopit, jak pomoci zákazníkům z různých oborů zvýšit produktivitu s využitím bezemisního pohonu,“ řekl Andrew Mottram, šéfkonstruktér programu E-Transit z Ford of Europe.

Zkoušky E-Transitu u evropských zákazníků Fordu jsou součástí rozsáhlého vývojového programu, který předchází zahájení prodeje naplánovanému na jaro 2022. Začnou během léta a jejich smyslem je potvrdit, zda elektrická dodávka pohodlně splní požadavky širokého rozpětí provozních scénářů.

Data nasbíraná v rámci provozního testování využijí technici Fordu k dalšímu cizelování funkcí konektivity a optimalizace dojezdu.

Zkoušek se zúčastní prototypy E-Transitu v provedení skříňová dodávka a podvozek s nejrůznějšími typy nástaveb včetně chladicích boxů nebo postranních sklápěčů. Evropským zákazníkům bude E-Transit již od začátku nabízen v různých variantách karoserie, délky, výšky a nosnosti. Celkem bude na výběr 25 kombinací.

Nákladový prostor má E-Transit společný s dieselovými modely, což usnadňuje přestavby a umožňuje provozovatelům použít stávající úložná řešení k upevnění a organizaci převáženého nákladu. Jako první vůz v segmentu nabídne E-Transit systém ProPower Onboard, který slouží k napájení nástaveb či elektrického nářadí výkonem až 2,3 kW. Předpokládané užitečné zatížení činí až 1616 kg v případě dodávky a až 1967 kg u podvozku s kabinou. 1

Elektrická hnací soustava o výkonu až 200 kW umožní E-Transitu ujet na jedno nabití až 350 km dle metodiky WLTP.2 K optimalizaci dojezdu poslouží i podpůrné funkce jako Eco Mode nebo předem nastavitelné ovládání teploty interiéru. Nový palubní systém SYNC 4 s 12palcovou dotykovou obrazovkou lze na přání vybavit cloudovou navigací3 a softwarové aktualizace bude možné instalovat na dálku.

Ford očekává, že náklady na údržbu E-Transitu budou oproti ekvivalentním modelům se spalovacím motorem přibližně o 40 procent nižší.4


1 Maximální užitečné zatížení závisí na instalovaném příslušenství a konfiguraci vozu. Údaje konkrétního vozu jsou uvedeny na štítku na rámu dveří.

2 Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva budou zveřejněny před uvedením modelu na trh. Cílové hodnoty dojezdu a nabíjecích časů vycházejí ze zkoušek výrobce a kalkulací založených na homologačním cyklu WLTP. Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na povětrnostních podmínkách, jízdním stylu řidiče, kondici vozu a stáří lithium-ion akumulátoru.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

3 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.

4 V horizontu tří let nebo 180 000 km. Srovnání plánované i neplánované údržby obdobných užitkových automobilů poháněných elektrickým a vznětovým motorem.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 188 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.