Skip to content
Ford se v roce 2015 vrátil na pozici nejprodávanější značky užitkových automobilů v Evropě

Tisková zpráva -

Ford se v roce 2015 vrátil na pozici nejprodávanější značky užitkových automobilů v Evropě

  • Po 18 letech je Ford opět nejoblíbenější značkou užitkových vozů na evropském trhu; díky modernizované a rozšířené řadě Transit se během 3 let vyšvihl ze sedmého místa na první
  • Evropští zákazníci si v roce 2015 pořídili více než 280 000 užitkových vozů Ford, což představuje meziroční navýšení o 23 procent
  • Modely Transit, Transit Custom, Transit Connect a Transit Courier si připsaly nárůst o 46 000 kusů, na 233 000; Ranger byl nejprodávanějším pick-upem v Evropě
  • K posílení odbytu dodávek přispěl mimo jiné růst nákupů přes internet, ale i prosperující malé podniky – živnosti typu malířství-natěračství, instalatérství apod.

/V Praze, 4. února 2016/ – Modernizovaná a rozšířená řada užitkových modelů Ford Transit si připisuje další úspěch. V roce 2015 se Ford po 18 letech znovu stal nejprodávanější značkou užitkových vozů na evropském trhu. Došlo k tomu symbolicky v roce, kdy Transit oslavil „padesátiny“.

Evropští zákazníci si v roce 2015 pořídili více než 280 000 užitkových vozů Ford. * V meziročním srovnání to představuje navýšení o 23 procent. Ke vzestupu ze sedmé příčky prodejních statistik na první během 3 let přispěly čtyři nové modely řady Transit – Transit, Transit Custom, Transit Connect a Transit Courier. Celkem se jich v roce 2015 prodalo 233 000, tedy o 46 000 více než v roce předcházejícím.

Současně i Ford Ranger předstihl konkurenční modely a stal se nejprodávanějším pick-upem v Evropě. Výsledek 27 300 prodaných kusů představuje oproti roku 2014 zlepšení o 27 procent.

„Ford mohutně zainvestoval do vývoje nových užitkových automobilů, které jsou robustní i hospodárné a nabízejí nejmodernější asistenční technologie jako adaptivní tempomat nebo upozornění na vyjetí z pruhu,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Ford má aktuálně nejmladší řadu užitkových modelů v Evropě a letos uvedeme na trh zcela nové motory pro Transit a Transit Custom, ale také nový Ranger.“

Podle nedávné studie jsou užitkové automobily stále významnější součástí evropské ekonomiky. Jejich využití stoupá díky rozvoji nakupování po internetu i zásluhou nově zakládaných živností v oborech jako malířství-natěračství nebo instalatérství. Tradičními uživateli dodávek jsou rovněž firmy a podnikatelé ve stavebnictví, inženýrských sítích a samozřejmě také v dopravě zboží i osob.

V roce 2015 dosáhl Ford na evropském trhu užitkových automobilů podílu 12,6 procent, což je o 1,2 procentního bodu více než v roce 2014. Na první pozici nahradil Volkswagen. Již 50 let v nepřetržité řadě je Ford nejprodávanější značkou užitkových vozů ve Velké Británii a loni byl jedničkou také v Dánsku, Maďarsku, Irsku a Turecku.

Všechny čtyři modely nové řady Transit si v loňském roce připsaly významný nárůst prodaných kusů. „Velký“ Transit byl se 73 000 prodanými vozy nejrychleji rostoucím modelem ve své třídě, meziročně si polepšil o 20 procent. V růstu pokračoval rovněž menší Transit Custom, jehož odbyt se v roce 2015 zvýšil o 18 procent, na 99 700 kusů.

Transit Connect zaznamenal 43 900 prodaných vozů, což představuje zlepšení o 22 procent ve srovnání s rokem 2014. Nejmenší model řady Transit, nový Transit Courier, si ve svém prvním roce na trhu připsal 16 500 prodaných kusů v Evropě a dalších 22 800 v Turecku.

Prodejní výsledky užitkových vozů Ford v Evropě

2012 2013 2014 2015
Tržní podíl Fordu (%) 8,5 10,0 11,4 12,6
Pozice na trhu

7 6 3 1

* Ford of Europe zveřejňuje výsledky z 20 hlavních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 210 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.