Skip to content
Ford urychluje svoji proměnu. Zakládá samostatné automobilové společnosti s cílem podpořit velkosériovou výrobu elektromobilů, posílit operace a zvýšit hodnotu pro akcionáře

Tisková zpráva -

Ford urychluje svoji proměnu. Zakládá samostatné automobilové společnosti s cílem podpořit velkosériovou výrobu elektromobilů, posílit operace a zvýšit hodnotu pro akcionáře

  • Ford vyčlení elektromobily a vozy poháněné spalovacím motorem do samostatných divizí s cílem úspěšně konkurovat nově vznikajícím i zavedeným výrobcům
  • Ford se přeorganizuje tak, aby fungoval s energičností a rychlostí start-upu na špičkové technologické úrovni, podporovaného hlubokými technickými a výrobními znalostmi
  • Ford Blue bude rozvíjet ikonické portfolio modelůFord poháněných spalovacím motorem s důrazem na růst a ziskovost; zaměří se na snižování nákladů, zjednodušování provozu a zvyšování kvality; celému Fordu bude poskytovat prvotřídní konstruktérské a výrobní kapacity
  • Ford Model e urychlí inovace a uvádění převratných elektromobilů ve velkém měřítku; pro celý Ford bude vyvíjet software a online technologie i služby
  • Ford Blue a Ford Model e budou působit jako samostatné společnosti, které však sdílejí relevantní technologie i zkušenosti; Ford předpokládá, že stejně jako Ford Pro budou mít tyto nově vzniklé společnosti od roku 2023 samostatné výkazy hospodaření
  • Ford dále urychluje realizaci plánu Ford+, jehož cílem je otevírat cesty k růstu a navyšovat hodnotu pro akcionáře; do roku 2026 chce Ford dosáhnout EBIT marže ve výši 10 procent a ročně vyrábět více než dva miliony elektromobilů; očekává se, že v roce 2030 budou elektromobily tvořit polovinu celosvětového prodejního objemu skupiny Ford

PRAHA, 3. března 2022 – Ford pokračuje v transformaci svých globálních automobilových aktivit, urychluje vývoj a škálování inovativních elektrických vozidel a zároveň využívá renomé svých ikonických modelových řad k posílení provozní výkonnosti a plnému využití svého technického a průmyslového potenciálu.

„Není to poprvé, kdy Ford mění budoucnost a vydává se vlastní cestou,“ řekl Bill Ford, výkonný předseda představenstva společnosti Ford. „Máme mimořádnou příležitost stát v čele této vzrušující nové éry online elektrických automobilů, poskytnout našim zákazníkům to nejlepší z Fordu a přispět ke skutečné změně zdraví planety.“

Loni v květnu představil prezident a generální ředitel společnosti Ford Jim Farley plán Ford+ a označil jej za největší příležitost k růstu a tvorbě hodnoty společnosti od dob, kdy Henry Ford rozšířil výrobu modelu T. Vytvoření dvou samostatných, ale strategicky provázaných automobilových divizí Ford Blue a Ford Model e spolu s novou divizí Ford Pro pomůže naplno rozvinout potenciál plánu Ford+, podpoří růst a tvorbu hodnot a umožní Fordu překonat jak etablované automobilky, tak nové konkurenty v oblasti elektromobilů.

„Za krátkou dobu jsme udělali obrovský pokrok. Uvedli jsme na trh řadu celosvětově úspěšných produktů a poptávka po našich nových elektromobilech jako F-150 Lightning a Mustang Mach-E je obrovská,“ řekl Farley. „Naší ambicí v rámci projektu Ford+ je však stát se opět skutečně výjimečnou společností, která mění svět, a to vyžaduje soustředění. Jdeme do toho naplno a vytváříme samostatné, ale vzájemně se doplňující podniky, které nám umožní dosáhnout ve Ford Model e rychlosti start-upu a nespoutaných inovací, zatímco Ford Blue disponuje průmyslovým know-how, kapacitami a legendárními značkami jako Bronco, o nichž mohou start-upy jen snít.“

Podnětem ke změně bylo poznání, že k rozvoji vývoje a výroby elektrických a digitálně propojených vozidel a služeb Ford a k plnému vytěžení ikonické rodiny tradičních modelů Ford jsou zapotřebí jiné přístupy, talenty a nakonec i organizace.

K založení Ford Model e vedly úspěchy malých, úzce zaměřených týmů, které vyvinuly Ford GT, SUV Mustang Mach-E a pick-up F-150 Lightning, stejně jako specializované divize Fordu pro elektromobily v Číně.

„Ford Model e se stane centrem inovací a růstu Fordu, týmem nejlepších světových talentů v oblasti softwaru, elektrotechniky a automobilového průmyslu, který bude vytvářet skutečně neuvěřitelné elektromobily a digitální zážitky pro nové generace zákazníků Fordu,“ řekl Farley.

„Posláním společnosti Ford Blue je zajistit ziskovější a energičtější podnikání v oblasti vozů poháněných spalovacím motorem, posílit naše úspěšné a ikonické modelové řady a získat větší loajalitu poskytováním vynikajících služeb i zážitků. Jde o využití sta let hardwarového mistrovství k budování budoucnosti. Tento tým bude naprosto odhodlaný poskytovat špičkovou kvalitu, na každém kroku omezovat plýtvání, maximalizovat peněžní toky a optimalizovat naši průmyslovou stopu.“

Ford Model e a Ford Blue budou fungovat jako samostatné firmy, mají se však vzájemně podporovat. To ostatně platí také pro společnost Ford Pro, která je zaměřena na poskytování komplexního servisu pro firemní a institucionální zákazníky, jimž nabízí ucelenou řadu konvenčních i elektrických užitkových automobilů a kompletní soubor softwaru, nabíjení, financování, služeb a podpory pro vozy značky Ford i dalších výrobců. Ford Model e a Ford Blue budou rovněž podporovat divizi Ford Drive.

Ford Model e bude:

  • Získávat a udržovat si nejlepší talenty v oblasti softwaru, inženýrství, designu a UX a zdokonalovat nové technologie a koncepty, které lze použít v celé skupině Ford;
  • Zcela nově přistupovat k navrhování, uvádění na trh a rozšiřování převratných, velkosériově vyráběných elektromobilů a služeb pro soukromé i firemní zákazníky a sdílenou mobilitu
  • Vyvíjet klíčové technologie a schopnosti – jako jsou platformy, baterie, elektromotory, měniče, nabíjení a recyklace – potřebné ke vzniku inovativních elektrických vozů;
  • Vytvářet softwarové platformy a plně síťové architektury vozidel s cílem vyrábět uživatelsky přívětivé a stále se zdokonalující automobily.

Dále se Ford Model e zaměří na vytvoření nové vzrušující zákaznické i vlastnické zkušenosti, což bude zahrnovat jednoduché a intuitivní e-commerce platformy, transparentní ceny a osobní zákaznickou podporu ambasadorů Ford. Ford Blue uplatní osvědčené postupy tak, aby zlepšil zkušenosti zákazníků, kteří pořizují vozy se spalovacím motorem, a poskytl jim novou úroveň propojení a spokojenosti.

Ford Blue využije hluboké odborné znalosti Fordu v automobilovém průmyslu k tomu, aby :

  • Upevnil postavení legendárních vozů Ford, které zákazníci milují, jako jsou modely řady F, Ranger a Maverick, SUV Bronco a Explorer či Mustang, investicemi do nových modelů, variant, zážitků i služeb;
  • Pomohl zákazníkům naplňovat jejich vášně a každodenní život prostřednictvím personalizované uživatelské zkušenosti se značkou i samotným automobilem, od terénních přes sportovní až po rodinné, zejména v situacích, kdy jsou vyžadovány schopnosti spalovacího pohonu;
  • Poskytoval zákazníkům nové, online, personalizované a vždy dostupné zážitky s využitím softwaru a vestavěných systémů od Ford Model e;
  • Dosáhl takové kvality produktů i služeb, aby se stala důvodem, proč si zákazníci Ford zvolí a zůstanou u něj;
  • Eliminoval plýtvání a výrazně snížil náklady na všech frontách;
  • Podporoval Ford Model e a Ford Pro prostřednictvím osvědčených, celosvětově rozšířených inženýrských, nákupních, výrobních, testovacích a vývojových kapacit s cílem dosáhnout prvotřídní bezpečnosti, kultivovanosti, jízdních vlastností a spolehlivosti.

Ford zároveň potvrzuje výhled upraveného zisku EBIT na rok 2022 ve výši 11,5 až 12,5 mld. USD. Horní hranice tohoto rozpětí odpovídá marži 8 %, což by v případě jejího dosažení bylo o rok dříve, než byl předchozí cíl společnosti. V souvislosti s těmito změnami Ford zvyšuje své dlouhodobé provozní a finanční cíle, k nimž patří mj.:

  • Upravená EBIT marže ve výši 10 % do roku 2026, což představuje nárůst o 270 bazických bodů oproti roku 2021 – díky vyšším objemům, snížení nákladů na elektromobily a výraznému poklesu strukturálních nákladů na vozy se spalovacím motorem až o 3 mld. USD;
  • Navýšení výroby elektromobilů do roku 2026 na více než dva miliony ročně, což představuje zhruba třetinu celosvětového objemu výroby Fordu a do roku 2030 se tento podíl zvýší na polovinu, přičemž elektromobily získají stejný nebo dokonce větší podíl na trhu v segmentech, kde Ford již nyní vede;
  • Kromě toho Ford očekává, že v roce 2022 vynaloží na elektromobily celkem 5 mld. USD, což představuje dvojnásobný nárůst oproti roku 2021.

Ford zopakoval svůj závazek dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality a do roku 2035 využívat ve všech svých výrobních provozech 100% místní elektřinu z obnovitelných zdrojů.

„Tato nová struktura posílí naši schopnost dosahovat v nové éře dopravy růstu, ziskovosti a likvidity na úrovni nejlepších společností v oboru,“ řekl John Lawler, finanční ředitel Fordu. 

Ford Model e a Ford Blue budou spolupracovat s dalšími částmi skupiny Ford. Ford Pro bude i nadále poskytovat špičkové produkty, služby a podporu, na kterou zákazníci užitkových automobilů spoléhají. Lincoln, podporovaný společnostmi Ford Model e i Ford Blue, bude i nadále vytvářet atraktivní modely s výjimečnou uživatelskou zkušeností. Ford Drive bude pokračovat ve vývoji nových aktivit v oblasti digitálně propojené mobility. A společnost Ford Credit bude i nadále podporovat zákaznickou zkušenost a zvyšovat loajalitu prostřednictvím ucelené sady finančních produktů a služeb.

Management

V souvislosti se založením Ford Blue a Ford Model e oznamuje Ford několik změn v nejvyšším vedení. Farley bude vedle své funkce prezidenta a generálního ředitele Ford Motor Company zastávat také funkci prezidenta Ford Model e.

Doug Field povede vznik produktů Ford Model e jako vrchní ředitel pro elektromobily a digitální systémy. Bude také řídit vývoj softwaru a vestavěných systémů pro celý Ford. Marin Gjaja bude v divizi Model e zastávat pozici ředitele zákaznické zkušenosti, v níž bude odpovídat za uvádění modelů na trh, péči o zákazníky a nové obchodní iniciativy.

„Navrhovat skutečně výjimečné elektromobily, u nichž je software na prvním místě, spolu s uživatelskou zkušeností, jakou si zákazníci neumějí ještě ani představit, vyžaduje začínat s čistým stolem,“ řekl Field. „Vytváříme organizaci, která bude těžit z veškerého know-how a schopností společnosti Ford, ale zároveň dokáže postupovat rychle a s neomezenými ambicemi vytvářet nové revoluční produkty.“

Kumar Galhotra bude působit jako prezident Ford Blue.

„Cíle Ford Blue jsou velmi ambiciózní,“ řekl Galhotra. „Budeme investovat do naší neuvěřitelné řady F, naplno rozvineme potenciál úspěšných modelů jako Bronco a Maverick a uvedeme na trh nová vozidla, jako je globální pick-up Ranger, Ranger Raptor a Raptor R. Tyto skvělé produkty spojíme s přívětivou a komfortní online zákaznickou zkušeností, která nám zajistí vyšší loajalitu zákazníků. Budeme hyperkonkurenceschopní v oblasti nákladů a kvalita se stane důvodem, proč si vybrat Ford. Díky tomu všemu bude Ford Blue zdrojem hotovosti a ziskovosti celé společnosti.“

Stuart Rowley a Hau Thai-Tang převezmou nové globální role, v nichž podpoří transformaci Fordu.

Rowley bude zastávat funkci ředitele pro transformaci a kvalitu. Zajistí, aby se kvalita stala důvodem, proč si vybrat Ford, a povede snahu Fordu o zvýšení efektivity, snížení komplexity a vytvoření štíhlé, plně konkurenceschopné nákladové struktury v celém podniku.

Thai-Tang povede průmyslovou platformu společnosti Ford jako hlavní ředitel pro průmyslovou platformu. Bude řídit vývoj produktů, dodavatelský řetězec a výrobní inženýrství pro vozy poháněné spalovacím motorem a systémy sdílené mezi Ford Blue, Ford Model e, Ford Pro a Ford Drive.

Témata

Značky


Ford of Europe zajišťuje výrobu, servis a prodej automobilů značky Ford na 50 trzích. Zaměstnává přibližně 45 000 lidí v závodech, které zcela vlastní, a v konsolidovaných joint venture podnicích, respektive přibližně 58 000 lidí při započítání nekonsolidovaných podniků. Vedle finanční společnosti Ford Motor Credit Company zastřešuje Ford Europe také Ford Customer Service Division (divizi péče o zákazníky) a 18 výrobních závodů. První vozy Ford byly dodány do Evropy již v roce 1903 – tedy v roce, kdy byla založena samotná Ford Motor Company. Výroba vozů Ford v Evropě byla zahájena v roce 1911.

O společnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globální společnost se sídlem v Dearbornu ve státě Michigan, která se zavázala pomáhat budovat lepší svět, kde se každý člověk může svobodně pohybovat a plnit si své sny. Firemní plán Ford+, zaměřený na růst a tvorbu hodnot, kombinuje stávající silné stránky, nové schopnosti a dlouhodobě budované vztahy se zákazníky s cílem obohatit jejich zážitky a prohloubit jejich loajalitu. Ford navrhuje, vyrábí, prodává a servisuje kompletní řadu stále více elektrifikovaných osobních a užitkových vozidel vybavených permanentním online připojením: Užitkové a osobní vozy Ford a luxusní vozy Lincoln. Společnost usiluje o vedoucí pozici v oblasti elektrifikace, online automobilových služeb a řešení mobility včetně technologie autonomního řízení, a poskytuje finanční služby prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company. Ford zaměstnává po celém světě přibližně 186 000 lidí. Další informace o společnosti, jejích produktech a společnosti Ford Motor Credit Company jsou k dispozici na adrese corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.