Skip to content
Ford: Město zítřka – Automatizované doručování zásilek
Ford: Město zítřka – Automatizované doručování zásilek

Tisková zpráva -

Ford vytvořil koncepci automatizovaného doručování zásilek pro udržitelné „Město zítřka“

  • Vize „Město zítřka“ naznačuje možnosti řešení dopravních problémů ve velkých městech
  • Zaměstnanci Fordu pracují na inovativních nápadech, jež by mohly vyřešit otázku „posledního kilometru“. Příkladem je spolupráce autonomních vozidel a dronů na zajištění doručovacích služeb
  • Ford představuje myšlenku „Autolivery“ i další inovativní dopravní řešení na veletrhu Mobile World Congress
  • Již v roce 2021 chce mít Ford v komerčním nasazení plně autonomní vůz úrovně 4 dle SAE. Mohl by jezdit v ridesharingových službách nebo doručovat zásilky

/V Praze, 27. února 2017/– Již déle než půl století jsou dodávky nepostradatelnou součástí doručovacích služeb. Drony jsou naproti tomu zcela moderním fenoménem. Vzájemná spolupráce obou by ale mohla přispět ke zlepšení dopravní obslužnosti ve velkoměstech. To je jeden z příkladů vize „Město zítřka,“ již na veletrhu Mobile World Congress prezentuje Ford.

Autonomní dodávky by mohly rychle a efektivně doručovat po zemi nákupy nebo i spěšné zásilky, přičemž poslední etapu cesty k příjemci by obsloužily drony. Ty se totiž dostanou i do míst nepřístupných vozem, například do horních pater výškových budov, nebo tam, kde nelze snadno a bezpečně zaparkovat.

Inovativní koncepci „Autolivery“ vyvinuli zaměstnanci Fordu v rámci soutěže Last Mile Mobility Challenge. Díky brýlím s virtuální realitou se s ní právě teď mohou seznámit návštěvníci expozice Fordu na Mobile World Congress v Barceloně, největší přehlídce mobilní elektroniky na světě.

Jen v roce 2016 strávili motoristé v evropských velkoměstech až 91 hodin stáním nebo popojížděním v kolonách. Myšlenka „Autolivery“ ilustruje, jak by nové technologie mohly zvýšit kvalitu života zákazníků a pomoci dláždit cestu k udržitelné budoucnosti.* Zaměřuje se na fenomén „posledních 15 metrů“ nebo také „z parkoviště ke dveřím“ v doručovacích službách. Všeobecně se má za to, že právě tuto fázi doručení zásilky bude nejobtížnější plně zautomatizovat.

Vize „Město zítřka“ hledá cesty k řešení dopravních problémů, jako je omezená propustnost komunikací nebo znečistění ovzduší ve velkých městech. Kdyby bylo možné vybudovat místo některých silnic parky a zeleň, vedlo by to ke zlepšení kvality života i zdraví obyvatel. Ford proto pravidelně zve vlastní zaměstnance, podnikatele i start-upy do různých soutěží zaměřených na hledání nových nápadů. Koncepci „Autolivery“ zpracovali tři designéři Fordu ze Šanghaje – Euishik Bang, James Kuo a Chelsia Lau.

Ford vystavuje na Mobile World Congress rovněž elektrickou plošinu Carr‑E nebo skládací elektrickou tříkolku TriCiti.

Již v roce 2021 chce Ford mít v komerčním nasazení plně autonomní vůz úrovně 4 dle SAE. Mohl by jezdit v ridesharingových službách nebo doručovat zásilky. Společnost také očekává, že do 15 let přesáhne nabídka elektrifikovaných automobilů počet nabízených modelů s konvenčním zážehovým motorem. Poroste popularita sdílené přepravy a budou se rozšiřovat možnosti komunikace mezi automobily a dopravní infrastrukturou.

* http://inrix.com/press-releases/traffic-congestion-cost-uk-motorists-more-than-30-billion-in-2016

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 201 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.