Skip to content
Osmá výroční zpráva Looking Further with Ford
Osmá výroční zpráva Looking Further with Ford

Tisková zpráva -

FORD ZVEŘEJŇUJE ZPRÁVU O GLOBÁLNÍCH TRENDECH PRO ROK 2020

Společnost Ford Motor Company se již dlouhou dobou zabývá obecnými náladami ve společnosti, těmi pozitivními i negativními. Mezi nimi aktuálně dominují témata jako osamělost, nejistota nebo nedostatek důvěry. Odborníci Fordu se domnívají, že je zde prostor, kde by velké společnosti mohly pomoci.

  • Zpráva Looking Further with Ford 2020, již osmá tohoto typu, ukazuje, že mnozí lidé se cítí zahlceni změnami, kterými svět prochází. Špatně se v nich orientují a značkám i lidem okolo sebe důvěřují méně než v minulosti.
  • 45 procent dospělých z celého světa uvádí, že se často cítí osamělí. Firmám a značkám se zde otevírá příležitost pomoci lidem nalézt klid a porozumění.
  • 58 procent dospělých cítí v souvislosti s klimatickou změnou spíše zoufalství než naději, přitom ale méně než polovina volí ekologicky šetrnější způsoby dopravy, což znamená cestování elektrickými automobily nebo hromadnou dopravou.

/V Praze, 11. prosince 2019/ – Přestože žijeme v éře permanentního online spojení se světem, mnozí spotřebitelé se dnes cítí osamělejší než kdy jindy. Méně také důvěřují lidem ze svého okolí i firmám.

Osmá výroční zpráva Looking Further with Ford Trend Report společnosti Ford Motor Company identifikuje jako celosvětově dominantní téma důvěru a zjišťuje, jak se společnostem daří získat ji zpět.

Svět se mění stále rychleji. Bez důvěry v instituce, značky a lidi ve svém okolí má většina pocit, že je toho na nás příliš mnoho,“ všímá si Sheryl Connelly, Global Consumer Trends and Futuring Manager ve Ford Motor Company. „Spotřebitelé v zásadě chtějí věřit, že značky se chovají správně, ale firmy jim k takové víře musí dát jasný důvod. My u Fordu zůstáváme pevně zaměřeni na úsilí zlepšovat životy našich zákazníků, abychom si udrželi vzájemnou důvěru, která nás společně posouvá dál.“

V průzkumu, na němž zpráva staví, byli dotazováni respondenti ze čtrnácti zemí v Americe, Asii, Evropě a na Středním východě. Zpráva ukazuje, že schopnost důvěřovat svému okolí, voleným představitelům i firmám má zásadní vliv na kvalitu každodenního života. Pojmenovává také další spotřebitelské trendy:

  • samota: Osamělost se stala epidemií celosvětových rozměrů. Převládá zejména mezi mladými lidmi – 62 procent „generace Z“ se ztotožňuje s tvrzením „pravidelně zažívám pocity osamělosti“ a 50 procent souhlasí s tvrzením: „Často se cítím osaměle, i když jsem ve společnosti jiných lidí.“
  • Pod pokličkou: Zákazníci chtějí věřit, že společnosti se chovají správně, k tomu ale potřebují vidět do jejich zákulisí. 67 procent dospělých souhlasí s tvrzením: „Jakmile jednou značka ztratí moji důvěru, už ji zpátky nezíská.“
  • Stát si za svým: Lidé chtějí, aby značky přešly z produktového uvažování k hodnotovému. Svá nákupní rozhodnutí tomu ale vždy nepřizpůsobují: 59 procent říká, že pohodlí nákupu je pro ně důležitější než hodnoty, které daná značka představuje.
  • Velká očekávání: S rozvojem e-komerce rostou také očekávání zákazníků. 67 procent dospělých z celého světa souhlasí s tvrzením: „Od značek očekávám více než v minulosti.“
  • Ekologický paradox: Spotřebitelé po celém světě mají stále větší obavy z klimatické změny. Ve změnách chování se to ale příliš neodráží. 64 procent lidí, kteří svoje návyky nijak nemodifikovali, to vysvětluje argumentem, že by to v boji s klimatickou změnou stejně nepomohlo.
  • Na identitě záleží: Způsob, jakým o identitě komunikujeme, se vyvíjí. Lépe chápeme, že identitu tvoří vedle viditelných atributů také ty neviditelné, tedy sexuální identita, původ, náboženství apod. Pouze 67 procent dospělých říká: „Chápu koncept genderové fluidity.“
  • Druhé kolo: Hnutí „re-komerce“ vdechuje nový život použitému oblečení, spotřebičům, elektronice, domácím potřebám i dalšímu zboží. 60 procent dospělých souhlasí s výrokem: „Jsem otevřenější nákupu věcí z druhé ruky než před pěti lety.“

Celou zprávu Looking Further with Ford 2020 naleznete zde.

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 199 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.