Skip to content
Nahánějí vám sváteční návštěvy příbuzných hrůzu? Nejste sami. Pomoci by mohla technologie potlačování hluku

Tisková zpráva -

Nahánějí vám sváteční návštěvy příbuzných hrůzu? Nejste sami. Pomoci by mohla technologie potlačování hluku

  • Nový průzkum ukázal, že většinu lidí jejich příbuzní o svátcích znervózňují
  • Každý třetí by se nejraději návštěvám vyhnul úplně nebo alespoň strávil u rodiny partnera kratší dobu
  • Řešením by mohla být technologie potlačování hluku, která se už používá ve sluchátkách a v automobilech
  • Osobní zvukové zóny by členům rodiny umožnily „ztišit“ hlasité projevy ostatních

/V Praze, 22. prosince 2016/ Vánoce a rodinné návštěvy mohou být velmi stresující. A co teprve, když se tyto dva faktory spojí dohromady!

Podle nového průzkumu, který si nechal zpracovat Ford, je většině lidí sváteční setkávání s příbuznými nepříjemné.* Pětinu dotazovaných nejvíc znervózňuje nadměrné povídání. Následuje příliš hlasité mluvení a kritické poznámky ke způsobu výchovy dětí. Není divu, že ve svátečním období často dochází k rozpadům manželství.

Co kdyby ale bylo možné utišit neodbytné poznámky příbuzných stejnou technologií, která se nachází v některých typech sluchátek – ovšem bez sluchátek samotných? Ford věří, že za pět až deset let si budete moci vybrat, co – a především koho – chcete slyšet.

„Při správném rozmístění mikrofonů a reproduktorů by technologie aktivního potlačování hluku mohla umožnit vybrat si, čí hlas chcete slyšet a čí ne,“ řekl Dr. Ralf Heinrichs, odborník Fordu na akustiku. „Obzvlášť dobře by to fungovalo po svátečním obědě, kdy může být nálada zjitřená nadměrnou konzumací jídla i alkoholu, v křesle, které by mělo tuto technologii integrovanou do hlavové opěrky.“

Technologie aktivního potlačování hluku se už používá ve vozech značky Ford. Pomocí mikrofonů nad hlavami řidiče a předního spolujezdce zachycuje nežádoucí složky zvukového spektra a vysílá z reproduktorů zvuky s opačnou fází.

Dalším milníkem ve vývoji této technologie se podle očekávání stanou osobní zvukové zóny. Díky mikrofonům a zesilovačům v opěrkách hlavy by cestující mohli i bez sluchátek telefonovat, poslouchat hudbu nebo sledovat televizi, aniž by tím rušili ostatní.

Zároveň by se tak usnadnila komunikace mezi cestujícími na přední a v zadní řadě sedadel. Rodiče by potom lépe slyšeli, co říkají děti sedící vzadu, a nemuseli by se otáčet. „V autech to bude za nějakých pět až deset let docela proveditelné,“ dodal Heinrichs. „A když to půjde v autech, určitě by to šlo i doma.“

Z průzkumu dále vyplynulo, že ženám vadí sváteční setkávání s příbuznými častěji než mužům. Třetina dotazovaných uvedla, že by nejraději délku návštěv zkrátila nebo je vynechala úplně. K nejoblíbenějším vyhýbacím taktikám patří ochotnější mytí nádobí než jindy a předstírání nemoci nebo pracovního vytížení.

* Průzkum realizovala agentura Opinion Matters na objednávku Fordu v prosinci 2016. Dotazováno bylo 5 015 lidí z Francie, Itálie, Německa, Španělska a Velké Británie. 


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.