Skip to content
Vozík s autonomním brzděním
Vozík s autonomním brzděním

Tisková zpráva -

Nákupní vozík, který sám brzdí, by mohl rodičům ušetřit nervy při nakupování v supermarketech

  • Nákupní vozík s autonomním brzděním vznikl jako součást výzkumného projektu Ford Interventions, jehož cílem je využívat poznatky z automobilového průmyslu k řešení každodenních problémů
  • Vozík účinkuje na stejném principu jako předkolizní asistent, kterým jsou vybaveny modely značky Ford

/V Praze, 24. dubna 2019/ – Týdenní nákupy s dětmi zvýší rodičům tlak stejně spolehlivě jako nahánění dětí do postele nebo k jídluDětské záchvaty vzteku nebo cesty obchodním domem do uličky se sladkostmi mohou být vyčerpávající, ale když se dítě nekontrolovaně rozjede vysokou rychlostí na nákupním vozíku, přestává všechna legrace.

Ford nyní přišel s řešením. Nechal se přitom inspirovat technologií, která pomáhá předcházet dopravním nehodám.

Na video „vozíku s autonomním brzděním“ se můžete podívat zde.

Většina modelů značky Ford může být vybavena takzvaným předkolizním asistentem. Ten sleduje pomocí kamery a radaru prostor před vozem. Zaznamená-li riziko srážky s jiným vozidlem, chodcem nebo cyklistou, upozorní řidiče a v případě nutnosti začne také automaticky brzdit.

Nákupní vozík s autonomním brzděním pracuje na stejném principu. Sleduje prostor před sebou a v případě hrozící srážky začne sám brzdit. Zatím se jedná pouze o prototyp. Vznikl jako součást projektu Ford Interventions, jehož cílem je využívat poznatky z automobilového průmyslu k řešení každodenních problémů.

Předkolizní asistent pomáhá našim zákazníkům předcházet nehodám, nebo alespoň zmírňovat jejich následky. Řekli jsme si, že uplatnění stejného principu na nákupní vozík by znamenalo skvělý způsob, jak názorně předvést přínos této užitečné technologie pro řidiče široké veřejnosti,“ říká Anthony Ireson, ředitel marketingové komunikace ve Ford of Europe.  

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Navrhuje, vyrábí a prodává kompletní sortiment osobních vozů, užitkových vozů, SUV a elektromobilů značky Ford a luxusních vozů značky Lincoln. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company poskytuje finanční služby. Usiluje o vybudování vedoucího postavení v oblastech elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Po celém světě Ford zaměstnává přibližně 199 000 lidí. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Tento e-mail Vám byl zaslán na základě toho, že se nacházíte v databázi novinářů a dalších povolaných osob, jejímž zpracovatelem je společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. a správcem je společnost AMI Communications, spol. s r.o. V této databázi se nachází pouze Vaše osobní údaje, které jsou volně dostupné z veřejných zdrojů, případně údaje, které jste sám (sama) poskytl(a) společnostem FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. nebo AMI Communications, spol. s r.o. Společnost AMI Communications vede databázi jako správce osobních údajů za účelem informování novinářů a dalších povolaných osob o tiskových zprávách a jiných relevantních informacích a sděleních. Nepřejete-li si dostávat od společnosti jakékoliv informace či pouze informace na toto téma, kontaktuje prosím společnost prostřednictvím telefonu +420 234 124 112, resp. e-mailu osobniudaje@amic.cz.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.