Skip to content
Steve von Foerster vymyslel režim „dobrého souseda“, který umožňuje řidičům Fordu Mustang naplánovat, ve kterou denní dobu se má z výfuku ozývat plný sportovní řev a kdy má naopak vůz znít tiše.
Steve von Foerster vymyslel režim „dobrého souseda“, který umožňuje řidičům Fordu Mustang naplánovat, ve kterou denní dobu se má z výfuku ozývat plný sportovní řev a kdy má naopak vůz znít tiše.

Tisková zpráva -

Nový Ford Mustang je dobrý soused!

  • Nový Ford Mustang je první automobil, který umožňuje plánovat hlasitost zvuku motoru podle denní doby
  • V režimu „dobrého souseda“ se charakteristický řev Mustangu změní v tiché předení
  • Za nápadem stojí zaměstnanec Fordu, jehož sousedé si stěžovali na hlučnost jeho auta
  • Video ke zhlédnutí zde.

/V Praze, 6. října 2017/ – Pro mnohé z nás není po ránu hezčí zvuk než probuzení precizně naladěného motoru sportovního automobilu. Jsou ale i tací, například sousedé jednoho zaměstnance Fordu, kteří v podobném případě volají policii a dožadují se ztišení.

Steve von Foerster takovou situaci zažil. A v jejím důsledku vymyslel režim „dobrého souseda“. Ten umožňuje řidičům Fordu Mustang naplánovat, ve kterou denní dobu se má z výfuku ozývat plný sportovní řev a kdy má naopak vůz znít tiše, aby nedělal v sousedství zlou krev.

Podle nedávné ankety webu Ranker.com považují lidé vytáčení motoru v blízkém okolí svého bydliště za podobně nepříjemný hluk jako používání elektrického nářadí, štěkající psy nebo zkoušky hudebních kapel. Horší je už jenom sekání trávníku motorovou sekačkou brzy po ránu.

Některé sportovní vozy již nabízejí aktivní výfukové soustavy, jejichž zvuk lze regulovat stiskem tlačítka. Mustang je ale první, který umožňuje hlasitost naplánovat. V menu palubního počítače lze nastavit, že například mezi osmou hodinou večer a sedmou ráno má vůz startovat potichu.

Za novými funkcemi „tichý výfuk“ a „tichý start“ stojí nová výfuková soustava s aktivní klapkou. Ta jinak reguluje zvuk automaticky v závislosti na aktuálně zvoleném jízdním režimu od Normal přes Sport až po Track (závodní trať), v němž z výfuku vychází podmanivé vrčení s hladinou intenzity zvuku 82 dB.

„Cokoliv nad 80 decibelů začíná být pro lidi nepříjemné. Obtěžující zvuky typu mlýnku na kávu nebo sekačky na trávu mívají právě přes osmdesát decibelů,“ řekl Matt Flis, konstruktér výfukových soustav ve Fordu. „Po aktivaci funkce tichého startu klesne hlasitost nového Mustangu GT přibližně o 10 decibelů, na mnohem příjemnějších dvaasedmdesát.“

Od začátku roku 2015, kdy se Mustang poprvé ve své více než půlstoleté historii začal oficiálně prodávat v Evropě, jich zde Ford prodal již bezmála 30 000; prodejní úspěchy slavil a slaví Mustang i v ČR. V dohledné době přijde na evropský trh nový Ford Mustang s ještě atraktivnějším vzhledem, zdokonaleným motorem i podvozkem a pokročilými asistenčními systémy. 

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.