Skip to content
Po skleničce byste za volant nesedli – ale co druhý den ráno? „Kocovinový oblek“ Fordu naznačuje, že ani to není dobrý nápad

Tisková zpráva -

Po skleničce byste za volant nesedli – ale co druhý den ráno? „Kocovinový oblek“ Fordu naznačuje, že ani to není dobrý nápad

  • Řízení ráno po společenské akci nebo vánočním večírku může být stejně nebezpečné jako jízda přímo po konzumaci alkoholu
  • I když hladina alkoholu v krvi už nepřesahuje povolenou hodnotu, pořád negativně ovlivňuje schopnosti řidiče

  • Speciální „kocovinový oblek“ Fordu simuluje pulzující bolest hlavy a malátnost

  • S oblekem se lze setkat v rámci bezplatného programu Ford Driving Skills For Life pro mladé řidiče

/V Praze, 14. prosince 2016/ Jízda pod vlivem alkoholu patří k nejsilnějším společenským tabu. Ale usednout za volant následující ráno může být zrovna tak nebezpečné.

V období před koncem roku se koná řada firemních i soukromých oslav. Lidé proto pijí alkohol častěji než jindy. Běžně také podstupují riziko, které by mohlo mít fatální následky – jak pro ně samotné, tak pro ostatní účastníky provozu.

Zde vstupuje do hry „kocovinový oblek“. Váží více než 17 kilogramů a tvoří ho speciální vesta, závaží na zápěstí a kotníky, čepice, brýle a sluchátka. Oblek simuluje klasické příznaky kocoviny, jako jsou únava, malátnost, pulzující tlak v hlavě a zhoršené soustředění.

V Evropě se alkohol podle průzkumů podílí na každé šesté dopravní nehodě se smrtelnými následky*. Například ve Velké Británii připadá desetina všech případů, kdy policie přistihne řidiče s nadlimitním množstvím alkoholu v krvi, na období mezi šestou a osmou hodinou ranní**. Ford si nechal zhotovit kocovinový oblek u renomovaného Meyer-Hentschelova institutu, aby na nebezpečí upozornil.

I když hladina alkoholu v krvi už nepřesahuje povolenou úroveň, řidič po oslavě může stále představovat hrozbu sobě i ostatním. Pravděpodobně je nevyspalý a má pomalejší reakce***.

Program Ford Driving Skills for Life nabízí bezplatné kurzy pro mladé řidiče. Ke konci roku 2016 bude mít na kontě již více než 20 000 absolventů ze 13 evropských zemí. Ford v něm již dříve uplatnil podobné obleky simulující jízdu pod vlivem alkoholu a pod vlivem drog.

„Provedli jsme mnoho výzkumů včetně analýzy našich vlastních řidičských schopností po večeru stráveném ve společnosti,“ řekl Gundolf Meyer-Hentschel, ředitel Meyer-Hentschelova institutu. „U kocovinového obleku jsme použili sluchátka a brýle, které společně napodobují zvýšenou citlivost na hluk při kocovině, typické zvukové vjemy při migréně, závratě a oslepující bolest hlavy.“

Jako jeden z prvních si oblek na vlastní kůži vyzkoušel Dr. Richard Stephens, odborník na alkohol se specializací na kocovinu z Keelské univerzity ve Velké Británii. „Lidé si často neuvědomují, do jaké míry mohou vedlejší účinky konzumace alkoholu ovlivňovat jejich schopnost základního fungování,“ řekl. „Kocovinový oblek to říká jasně a nahlas.“

* https://www.allianz.com/en/press/news/commitment/community/141209_fatal-traffic-accidents.html

** http://www.dailymail.co.uk/news/article-2514724/Jump-drink-drivers-caught-limit-morning-after.html

*** http://www.psychologicalscience.org/news/motr/driving-with-a-hangover-just-as-dangerous-as-driving-drunk.html#.WEf_QLKLTb0


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.