Skip to content
Šedá přichází do módy – ve vlasech i na autech
Šedá přichází do módy – ve vlasech i na autech

Tisková zpráva -

Šedá přichází do módy – ve vlasech i na autech

  • Šedá barva už nesymbolizuje nudu, prosazuje se v mnoha oblastech
  • U aut vytlačuje z pozice nejoblíbenější barvy bílou
  • Podle odborníků se k šedé obracíme v dobách politické a ekonomické nejistoty
  • Šedá je také barvou rozumu
  • Na přehlídkových molech jsou stále častěji vidět modelky se šedinami

/V Praze, 3. května 2017/ Zapomeňte na to, že šeď znamená nudu. Ti, kdo se vyznají, volí šedou barvu. Je to módní odstín v nejrůznějších oblastech od vlasů až po design interiérů.

Celebrity jako Rihanna nebo Cara Delevingne si barví vlasy na šedo. Hashtag #GrannyHair má na Instagramu více než 250 000 příspěvků a řady modelingové agentury Elite nedávno rozšířila 63letá šedovlasá modelka Lyn Slater.

Šedá ale není „in“ pouze ve světě módy. Její obliba roste také u aut. V loňském roce vytlačila u evropských zákazníků značky Ford z pozice nejžádanější barvy bílou.* Automobilka aktuálně nabízí na evropském trhu osm různých odstínů šedé. Od začátku 90. let nabízela po celém světě dohromady více než 50 odstínů šedé barvy.

Vzestup popularity šedých odstínů souvisí také s nedávným politickým vývojem ve světě, tvrdí odbornice na psychologii barev Karen Haller.

„Když stoupá úroveň nejistoty, jako jsme to viděli po amerických volbách a Brexitu, máme tendenci uchylovat se k věcem, které jsou pro nás známé a ověřené. Proto je šedá tak populární,“ říká Haller. „Zároveň je to barva, která nevyčnívá. Nechává vyniknout sytější tóny. Záleží na vašem pohledu na svět. Pro mě osobně je šedivý už dost, proto se ráda obklopuji výraznějšími barvami.“

Šedá nicméně nevyjadřuje jen styl a jistotu. Má také intelektuální konotace, vysvětluje viceprezidentka Pantone Colour Institute Laurie Pressman. „Šedá je barvou intelektu. Hovoříme o šedé kůře mozkové, a tím si šedou spojujeme s hledáním pravdy, znalostmi a moudrostí.“

A protože popularita šedé v nejbližší době rozhodně slábnout nebude, přidala společnost Pantone do svého aktuálního vzorníku barev pro módu, domácnost a interiéry širokou paletu jejích odstínů.**

Zajímavosti

  • Slavné je prohlášení Henryho Forda o tom, že Model T lze objednat „v jakékoli barvě, pokud to bude černá“. Při uvedení vozu na trh v roce 1908 však byla v nabídce i šedá.
  • Ford aktuálně nabízí na evropském trhu mimo jiné šedé odstíny Stealth, Smoke a Storm.
  • Celine a Kate Spade patří k návrhářům, kteří se nebojí poslat na přehlídkové molo stylové penzisty. Letošní kolekce pro jaro a léto předvádělo více modelů a modelek nad 50 let než kdykoliv v minulosti.
  • Jedním z vrcholů lednové módní přehlídky salonu Guo Pei v Paříži byla 85letá Carmen Dell’Orefice v červených šatech zdobených krystaly.

* Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z 20 tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

** http://store.pantone.com/uk/en/grey-color-article

Témata


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 201 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.