Skip to content
Al-Moussa pěstovat včely na rodinné farmě a letos se k tomu vrátil v rámci inovativního projektu Townbee
Al-Moussa pěstovat včely na rodinné farmě a letos se k tomu vrátil v rámci inovativního projektu Townbee

Tisková zpráva -

Syrští uprchlíci pomáhají v Evropě zachraňovat včely

  • Včelařství představuje pro uprchlíky zajímavý způsob integrace do nové domoviny
  • Lidem, kteří utekli ze Sýrie, umožňuje , naučit se jazyk a navázat nové kontakty
  • Projekt byl nejprve spuštěn v Mnichově, v plánu jsou ale i další evropská města
  • Jedná se o jeden z vítězných projektů soutěže 2017 Ford College Community Challenge

/V Praze, 25. října 2017/ – Hafez Al-Moussa byl jedním ze čtyřiceti mužů, žen a dětí, kteří před dvěma lety absolvovali nebezpečnou plavbu na malém člunu přes Středozemní moře do Evropy. Přálo mu štěstí. Cestu přežil a po útěku z válkou zničené Sýrie mohl začít nový život v Německu.

Jako dítě pomáhal Al-Moussa pěstovat včely na rodinné farmě a letos se k tomu vrátil v rámci inovativního projektu Townbee. Jeho cílem je pomoci uprchlíkům naučit se jazyk hostitelské země a začlenit se do společnosti, která je přijala. A přitom ještě zachraňovat ohroženou včelí populaci.

„Stejně jako včelám šlo i nám o život. Začátky v Německu byly těžké. I jednoduché věci jako přecházení ulice nebo nakupování jídla jsou složitější, když neovládáte řeč,“ řekl osmadvacetiletý Syřan. Před odchodem z domovské země studoval stavební inženýrství.

Projekt Townbee vymysleli studenti Technické univerzity v Mnichově, kde mezitím začal studovat i Hafez. Včelí úly se nacházejí na střechách a v zahradách mnichovských firem a med se prodává v místních obchodech. Všechny výnosy jdou zpět do projektu. Cílem je, aby časem projekt Townbee fungoval ve všech evropských městech s rozsáhlejší uprchlickou komunitou.

Townbee patří k vítězným projektům vzdělávacího programu 2017 Ford College Community Challenge (Ford C3), jehož prostřednictvím uděluje Ford Motor Company granty studentským projektům zaměřeným na budování udržitelných komunit. Za posledních deset let se takto rozdělily již tři miliony dolarů (v přepočtu přibližně 65 milionů Kč). 

Témata

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Související příběhy

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.