Skip to content
Zpráva Fordu o aktuálních trendech naznačuje, že spotřebitelé mění své chování i priority

Tisková zpráva -

Zpráva Fordu o aktuálních trendech naznačuje, že spotřebitelé mění své chování i priority

  • Ve své již páté zprávě o aktuálních trendech zveřejnil Ford nejnovější poznatky o změnách ve společnosti, jež ovlivňují spotřebitele i značky; zejména vývoj v oblasti dopravy je mimořádně dynamický
  • Zpráva prezentuje, jak zákazníci zvažují a upravují svoje preference; mění se definice prosperity, hodnota přisuzovaná materiálním statkům i způsoby využívání času
  • Podle dvou třetin dospělých nikdy v minulosti nebylo obtížnější nalézt informace založené na faktech; pouze 55 procent lidí potvrzuje, že na sociálních sítích zveřejňují to, co si doopravdy myslí
  • Hojnost výběru v kombinaci s nejistotou na trhu snižuje ochotu k nákupnímu rozhodnutí – lidé raději zkoušejí, než nakupují

/V Praze, 7. prosince 2016/ Oblast podnikání v dopravě prochází snad nejdynamičtějším vývojem v historii. Spotřebitelé se tak ocitají na křižovatce. Jedinou konstantou jsou neustálé změny. Nalézt přesné a důvěryhodné sdělení nebylo nikdy obtížnější než dnes. Mění se definice prosperity, hodnota přisuzovaná materiálním statkům i způsoby využívání času.

To jsou v kostce nejzásadnější poznatky zprávy o aktuálních trendech, kterou vydala Ford Motor Company pod názvem Looking Further with Ford 2017. Data z oblastí technologií, ekonomie, životního prostředí i politiky umožňují odborníkům Fordu zkoumat, jakým způsobem lze využít důvěry, vztahů, technologií a inovací k vytváření smysluplných produktů a služeb, které přinesou zákazníkům přidanou hodnotu.

Sheryl Connelly, ředitelka analýzy budoucích trendů a společenského vývoje ve Fordu, konstatuje, že narušování starých pořádků je dnešní status quo. „Fascinující je,“ uvádí, „jak se Ford adaptuje a inovuje. Nabízí zájemcům i širší veřejnosti konkrétní způsoby, jak zlepšit svoji mobilitu a ve výsledku i každodenní život.“

Hlavní zjištění z oblasti chování zákazníků

S rostoucím tempem i měřítkem bezprecedentních změn ve společnosti dochází i k přehodnocování postojů a priorit. Větší důraz je kladen na transparentnost a důvěryhodnost značek. Firmy by měly konat v nejlepším zájmu jednotlivců i celé společnosti. K nejvýznamnějším zjištěním letošní zprávy patří:

  • Přibližně dvě třetiny dospělých z celého světa říkají, že nalézt objektivní informace nebylo nikdy tak obtížné jako dnes. Protože jednotlivá sdělení mohou být i dokonce protichůdná, jsou zákazníci konfrontování s dilematy, což se nakonec může odrazit i v jejich nákupních zvyklostech
  • Navazování vztahů založených na důvěře nebylo nikdy náročnější – spolehlivost se stává nejcennějším aktivem
  • Spotřebitelé stále častěji cítí odpovědnost za dopady svých rozhodnutí na celou společnost a očekávají ji také od ostatních
  • Zákazníci po celém světě zjišťují, že méně je někdy více, a využívají nabídku společností zajišťujících přístup k produktům či službám (nikoliv jejich prodej)
  • Hojnost výběru na trhu snižuje ochotu k závazkům

Ohlédnutí a pohled dopředu

Páté vydání každoroční zprávy Fordu o aktuálních trendech upozorňuje na tři trendy z minulosti, které stále ovlivňují chování spotřebitelů, a odhaluje sedm nových.

Přetrvávající trendy

1.Důvěra je nová černá (2013): Zatímco dříve byla pravda považována za nezpochybnitelnou, dnes bývá její výklad silně ovlivněn postoji jednotlivce a upevňován podobnými úhly pohledu

2.Ženská záležitost (2014): Demografický vývoj ovlivňuje dynamiku domácností i pracovišť. Mění se tradiční role a oblasti působnosti obou pohlaví

3.Blues udržitelnosti (2014): Ničivé povodně, devastující sucha, znečištění vody a spory o ni, to vše dělá lidem stále větší starosti. Uvědomují i rizika nešetrného nakládání s vodou jako nenahraditelným přírodním zdrojem

Mikro trendy

1.Dobrý život 2.0: Větší nemusí být vždy lepší. A vlastnictví nerovná se štěstí. Vedle hmotných statků si spotřebitelé stále více cení také zážitků a hodnot

2.Dobře strávený čas: Dochvilnost je mizející ctností a prokrastinace může být předností. Zažité představy o čase – a pravidlech nakládání s ním – berou často zasvé

3.Muka rozhodování: V době internetu mají zájemci hojnost výběru, což se odráží v jejich ochotě zavázat se k definitivnímu nákupu. Produkty i služby se přizpůsobují tomu, že lidi dávají přednost zkoušení nových věcí a služeb před jejich pořizováním

4.Technologická spirála: Zlepšují technologie náš život, nebo naopak? V mnoha směrech je fungování naší společnosti díky technologiím pohodlnější a efektivnější. Spotřebitelé ale začínají čelit i odvráceným stránkám, jako je těžší soustředění a zhoršené paměť

5.Začněme u sebe: Po desetiletí jednotlivci očekávali odpovědnost za stav světa od institucí. Kdo má ale v dnešní době více příležitostí – a vlivu – k prosazení změn?

6.Rodičovská past: Dříve se děti vychovávaly jediným způsobem. Dnes rodiče uplatňují různé přístupy, zároveň však otevřeněji hovoří o problémech, které s nimi souvisejí, a hledají u svých vrstevníků porozumění i radu

7.Komunitní vazby: Občané, vzdělávací instituce, ekonomičtí lídři i úřady koordinovaně budují společnost, která dává svým členům smysl života i naději

Vstříc pozitivním změnám

Ford se mění z „pouhého“ výrobce automobilů na společnost zaměřenou na mobilitu v širším smyslu. Stejně jako před více než sto lety chce i dnes změnit způsob, jímž se lidé dopravují. Společnost zůstává zaměřena na vytváření nových cest, jak lidem usnadnit život – bez ohledu na to, zda vlastní automobil.

Connelly shrnuje oněch pět let, kdy Ford publikuje každoroční přehledy mikrotrendů, jde vývoj celkově pozitivním směrem. „Inspiruje nás kreativita a podnikatelský duch, které ženou vpřed inovace na trhu,“ říká. „Dává nám to naději do budoucnosti.“

Další informace o zprávě Looking Further with Ford 2017 naleznete na www.fordtrends.com

Značky


Ford Motor Company je společnost s celosvětovou působností. Ústředí má v Dearbornu v americkém státě Michigan. Zabývá se výrobou automobilů a individuální mobilitou v širším smyslu. Po celém světě má 62 výrobních závodů a zaměstnává přibližně 203 000 lidí. Její hlavní náplní je navrhování, výroba, prodej a údržba osobních i užitkových vozů značek Ford a Lincoln. V zájmu rozšiřování svého obchodního modelu Ford nicméně aktivně vyhledává nové příležitosti. Proto investuje do oblastí elektrifikace, autonomní jízdy a mobility. Prostřednictvím společnosti Ford Motor Credit Company zároveň Ford poskytuje finanční služby. Další informace o produktech, službách a aktivitách Fordu lze nalézt na www.corporate.ford.com.

Kontakty pro média

Petr Burián

Petr Burián

Kontakt pro média Public Relations Communication & Public Affairs Manager 603 263 510 LinkedIn

Přejeme si stát se přední světovou automobilkou poskytující špičkové služby.

Společnost Ford působí po celém světě, a proto jsou pro nás důležité konkrétní standardy, podle kterých se můžeme sami posuzovat a podle kterých nás mohou posuzovat ostatní.